Asuntosäätiön Helsingin Hitas-asunnot kysyttyjä

Sompasaarenlaituri 10:een rakennettavan Asuntosäätiön Hitas-hankkeen, As Oy Länsiviitan asuntojen haku lähestyy. Keskeisellä paikalla sijaitseva kohtuuhintainen omistusasuminen on herättänyt runsaasti kiinnostusta.
Asuntosäätiön Hitas-kohde valmistuu meren äärelle Sompasaarenlaturi 10:een.

Joulukuussa Sompasaarenlaturi 10:ssä aloitettiin rakentamaan uusia Hitas-asuntoja, joiden hakuaika on 12. – 22.2.2019. Arvonnan tulokset julkistetaan Asuntosäätiön sivuilla 1. maaliskuuta. Asukkaat pääsevät muuttamaan koteihinsa ensi vuoden keväällä.

Huoneistojen koot ovat 2–5h + keittiötila, 44.5–104 m2. Isoimmat huoneistot avautuvat merelle päin ja kaikissa huoneistoissa on lasitetut parvekkeet.

- Alue tarjoaa meren ja palveluiden läheisyyttä ja siksi kohde on herättänyt valtavasti kiinnostusta. As Oy Helsingin Länsiviittaan tulee myös kunnon kokoisia perheasuntoja, kertoo myyntineuvottelija Raija Kallasaari Asuntosäätiöltä.

Asuntosäätiö on profiloitunut vahvana aluekehittäjänä, kuten Espoon Tapiolan puutarhakaupungin toteuttajana. Uudentyyppisiä aluekehityshankkeita Sompasaaren ohella ovat Helsingin Kruunuvuorenrannan sekä Vantaan Keimolan ja Leinelän alueiden kehittäminen.

Alueille pyritään rakennuttamaan niin asumisoikeus-, vuokra- kuin omistusasuntoja kysyntätilanteen mukaan. Kohtuuhintaiselle asuntotuotannolle toivotaan lisää tontteja.

- Haluamme tarjota monipuolista ja kohtuuhintaista asumista. Sompasaaressa samaan kortteliin on tulossa Hitas-kohteen lisäksi konsernin yhtiöiden omistukseen asumisoikeusasuntoja sekä naapurikortteliin pitkällä korkotuella rahoitettuja ARA-vuokra-asuntoja. Meillä olisi valmius rakennuttaa enemmänkin kohteita valtion tuella, mikäli kohtuuhintaisia tontteja olisi tarjolla, kertoo toimitusjohtaja Esa Kankainen.

Sompasaarenlaituri 10:n Hitas-kohteen rakentaa Fira Oy. Suunnittelusta on vastannut Arkkitehtitoimisto Konkret Oy.

Myyntineuvottelija Raija Kallasaari
raija.kallasaari@asuntosaatio.fi

Asuntosäätiö sr
Toimitusjohtaja Esa Kankainen
esa.kankainen@asuntosaatio.fi

Asuntosäätiön Hitas-kohde valmistuu meren äärelle Sompasaarenlaturi 10:een.

Asuntosäätiö on alueiden ja monipuolisen asuntotuotannon kehittämiseen erikoistunut rakennuttaja ja kiinteistöjen omistaja. Se rakennuttaa vuosittain noin 400 asuntoa erityyppisillä omistusmuodoilla. Konserni omistaa yli 17 000 asuntoa ja on Suomen neljänneksi suurin asuinkiinteistöjen omistaja. Sen suurin tytäryhtiö Asuntosäätiön Asumisoikeus Oy (Asokodit) omistaa yli 16 000 asumisoikeusasuntoa 31 paikkakunnalla. Konsernin toiminta perustuu jatkuvaan kehittymiseen sekä hyvien asumispalveluiden tuottamiseen yhdessä huolella valittujen kumppaneiden kanssa.