Ateneum Taidemenu: Sata vuotta ystävyyttä

Ateneum Taidemenu on Ateneumin taidemuseon sekä Kappelin ja Salven tarjoama kokonaisvaltainen kulttuurielämys. Se sisältää herkullisen menun ja pääsylipun Ateneumiin, jossa on nähtävillä Sata vuotta ystävyyttä -näyttely 6.10. saakka.

Sulho Sipilä Syysmaisema, n. 1917-23. Kansallisgalleria / Ateneumin taidemuseo, kok. Ateneumin ystävät. Kuva: Kansallisgalleria / Jenni Nurminen

Harva ravintola sopii niin hyvin Taidemenulle kuin Kappeli, jossa jo Suomen taiteen kultakauden taiteilijat viihtyivät – tai Salve, joka on viime vuosina profiloitunut entistä vahvemmin taideravintolaksi. Salvessa viihtyneiden Juhani Harrin ja Vexi Salmenympärille alkoi 1990-luvulla kehittyä taiteilijoiden pöytäkunta.
– Ravintola onkin hankkinut nimenomaan ravintolassa istuneiden taiteilijoiden teoksia. Pysyvien taideteosten lisäksi Salvessa on esillä Galleria Liven taiteilijoiden kuukausittain vaihtuva näyttely, kertoo ryhmäpäällikkö Henni Paajanen HOK-Elannosta.

Taidemenu on nautittavissa 15.8.–6.10. Asiakas saa menuun kuuluvan Ateneumin pääsylipun ravintolasta, mutta voi tutustua näyttelyyn joko ennen ateriaa tai sen jälkeen. Menu on edullisempi S-Etukortilla.
– HOK-Elannon avulla Ateneumin on mahdollista tavoittaa uusia yleisöjä. Pitkäjänteisen yhteistyön myötä näyttelymme ovat saaneet HOK-Elannon toimipisteissä kattavaa näkyvyyttä, johon meillä ei olisi mahdollisuutta ilman yhteistyötä, Ateneumin markkinointipäällikkö Suvi Rusanen sanoo.

Ateneumin ystävät ry on Suomen vanhin ja suurin museonystäväyhdistys, joka perustettiin vuonna 1919 Ateneumin taidemuseon tukemiseksi. Sadan vuoden aikana Ateneumin ystävät ovat lahjoittaneet Ateneumille yli 130 taideteosta. Näyttelyyn on koottu taidehankintoja ja taideteoksia, joilla on tärkeä merkitys sekä Ateneumin että Sinebrychoffin taidemuseon kokoelmissa. Näytteille tuodun teosvalikoiman kautta avataan taiteen hankkimisen tapoja ja kerrotaan taideteosten taustasta ja vaiheista.

ryhmäpäällikkö Henni Paajanen, HOK-Elanto, p. 010 76 60658

Kaupintie 14, PL 53

HOK-Elanto, Stadin oma lafka, on S-ryhmän suurin alueosuuskauppa, jonka omistavat sen yli 620 000 asiakasomistajataloutta. Vuosittainen liikevaihtomme on yli 2 miljardia euroa, ja yritys työllistää noin 6 000 henkilöä.

HOK-Elanto tuottaa etuja ja palveluja pääkaupunkiseudun ja lähialueiden asukkaille. Toimialueemme kattaa Espoon, Helsingin, Hyvinkään, Järvenpään, Keravan, Mäntsälän, Nurmijärven, Tuusulan ja Vantaan. Marketteja, tavarataloja, ravintoloita, liikennemyymälöitä ja muita toimipaikkoja alueellamme on yli 320.

HOK-Elannon alkuvuosi 2019: Monipuolisia investointeja uusiin palveluihin16.8.2019 12:06:41 EESTTiedote

HOK-Elanto investoi palveluverkostonsa kehittämiseen alkuvuonna 21,4 miljoonaa euroa. Alepa-ketju laajeni neljällä uudella myymälällä. Tapiolan ja Itäkeskuksen Food Market Herkut kokivat muodonmuutoksen kevään aikana. S-market Vallilassa uudistettiin täysin. Prisma Järvenpää remontoitiin. Uudet ravintolat Amarillo ja Sing & Pore avattiin Helsingin keskustaan. Pienempiä remontteja eri toimipaikoissa tehtiin kolmisenkymmentä.

Kaupunkipyöräilyä edistävä kesäkampanja huipentuu Taiteiden yönä – Hashtagille #AlepaFillART kerätään pyöräillen luotuja taideteoksia27.6.2019 13:21:15 EESTTiedote

Lenkki piirtyy karttasovellukseen kilometri kilometriltä ja pyöräilijästä tulee teoksensa myötä taiteilija. Fillart-kampanja kokoaa sivustolleen pyöräillen luotuja teoksia. Pyöräileville taiteilijoille on luvassa palautetta, sillä Vuoden Graafikko 2013 ja aktiivinen kaupunkipyöräilijä Kasper Strömman kuratoi tunnuksella #AlepaFillART ladattuja kuvia viikoittain läpi kesän.