Fourkind Global Oy

Atte Jääskeläisestä Fourkindin Senior Advisor

Varatuomari, Professor of Practice (1.8.2018) Atte Jääskeläinen on nimitetty Fourkindin Senior Advisoriksi.
Atte Jääskeläinen

Jääskeläinen toimii neuvontantajana uusimpien teknologioiden luomiin kasvumahdollisuuksiin liittyvissä asiakasprojekteissa ja kehittää Fourkindin tutkimus- ja koulutustoimintaa. Hän työskentelee Fourkindissa osa-aikaisena tulevan Lappeenrannan teknillisen yliopiston Professor of Practice -tehtävänsä ohella.

Fourkind on konsultointitoimisto, joka työskentelee strategisen liikkeenjohdon konsultoinnin ja luovien teknologiatalojen välimaastossa. Yritys on kasvanut kannattavasti yli kahdenkymmenen hengen kokoluokkaan kahdeksassa kuukaudessa. Fourkindilla on tällä hetkellä toimistot Helsingissä ja Shanghaissa.

"Asiakasprojekteissamme tarvitaan uusien teknologioiden ja niiden mahdollistamien liiketoimintamallien lisäksi myös kokonaisvaltaista ymmärrystä muutosjohtamisen haasteista. Atte Jääskeläisen vaikuttava tausta ja tulevaisuuden ambitiot täydentävät osaamistamme erinomaisesti tältä osin. Atte myös vahvistaa kansainvälistä verkostoamme laajentaessamme operaatiota isommille markkinoille", sanoo Fourkindin toimitusjohtaja Jonne Heikkinen.

“Fourkind hallitsee kiinnostavimmat uudet teknologiat, mutta niiden käyttöönottoon liittyy myös perinteisempiä johtamisen haasteita: Miten ihmiset ja organisaatiot sopeutuvat nopeisiin muutoksiin? Onko tekoälyn käyttöönotto niin suuri muutos, että yrityksen koko strategia on uusittava? On kiehtovaa päästä pohtimaan näitä kysymyksiä yhdessä alan kirkkaimpien aivojen ja parhaiden asiakkaiden kanssa”, sanoo Jääskeläinen.

Suomeen palaava Jääskeläinen on työskennellyt aikaisemmin muun muassa Ylen Uutis- ja ajankohtaistoiminnan johtajana ja STT:n toimitusjohtajana ja johtanut kansainvälistäkin huomioita saaneita media-alan digitalisoitumiseen liittyviä muutoksia.

Tällä hetkellä hän työskentelee Oxfordin yliopiston Reuters-Instituutissa ja on vieraileva tutkija (Visiting Fellow) Oxfordin lisäksi myös London School of Economics and Political Sciencessa (LSE). Hän on toinen johtaja kansainvälisessä projektissa, joka tutkii Euroopan kansallisten uutistoimistojen tulevaisuuden liiketoimintamalleja. Hän on myös konsultoinut eurooppalaisia media-alan organisaatioita digitalisaatioon liittyvissä muutoksissa.

Atte Jääskeläinen, Senior Advisor
040 545 4782 / atte.jaaskelainen@lse.ac.uk

Jonne Heikkinen, Managing Partner
044 2399 711 / jonne.heikkinen@fourkind.com

Atte Jääskeläinen

Fourkind Global Oy
Keskuskatu 5B

Lue lisää julkaisijalta Fourkind Global Oy

Konsulttiyritys Fourkind panostaa ihmisymmärrykseen – palkkasi Anna Bäckströmin14.2.2020 09:50:26 EET | Tiedote

Uuden teknologian, kuten tekoälyn, hyödyntämiseen erikoistunut konsulttiyritys Fourkind keskittyy uutena strategisena alueenaan ihmisymmärryksen tuomiseen osaksi liiketoimintaansa. Helmikuussa Fourkindilla aloittanut VTT, sosiaalipsykologian dosentti Anna Bäckström tulee vahvistamaan tätä kulmaa yrityksestä. Bäckström siirtyy Vuoden Toimisto 2020 -kilpailun voittaneelta Frankly Partnersilta strategiajohtajan paikalta. Aiemmin Bäckström toimi tutkimusyritys Kuulas Helsingin toimitusjohtajana.