Fourkind Oy

Atte Jääskeläisestä Fourkindin Senior Advisor

Varatuomari, Professor of Practice (1.8.2018) Atte Jääskeläinen on nimitetty Fourkindin Senior Advisoriksi.

Atte Jääskeläinen

Jääskeläinen toimii neuvontantajana uusimpien teknologioiden luomiin kasvumahdollisuuksiin liittyvissä asiakasprojekteissa ja kehittää Fourkindin tutkimus- ja koulutustoimintaa. Hän työskentelee Fourkindissa osa-aikaisena tulevan Lappeenrannan teknillisen yliopiston Professor of Practice -tehtävänsä ohella.

Fourkind on konsultointitoimisto, joka työskentelee strategisen liikkeenjohdon konsultoinnin ja luovien teknologiatalojen välimaastossa. Yritys on kasvanut kannattavasti yli kahdenkymmenen hengen kokoluokkaan kahdeksassa kuukaudessa. Fourkindilla on tällä hetkellä toimistot Helsingissä ja Shanghaissa.

"Asiakasprojekteissamme tarvitaan uusien teknologioiden ja niiden mahdollistamien liiketoimintamallien lisäksi myös kokonaisvaltaista ymmärrystä muutosjohtamisen haasteista. Atte Jääskeläisen vaikuttava tausta ja tulevaisuuden ambitiot täydentävät osaamistamme erinomaisesti tältä osin. Atte myös vahvistaa kansainvälistä verkostoamme laajentaessamme operaatiota isommille markkinoille", sanoo Fourkindin toimitusjohtaja Jonne Heikkinen.

“Fourkind hallitsee kiinnostavimmat uudet teknologiat, mutta niiden käyttöönottoon liittyy myös perinteisempiä johtamisen haasteita: Miten ihmiset ja organisaatiot sopeutuvat nopeisiin muutoksiin? Onko tekoälyn käyttöönotto niin suuri muutos, että yrityksen koko strategia on uusittava? On kiehtovaa päästä pohtimaan näitä kysymyksiä yhdessä alan kirkkaimpien aivojen ja parhaiden asiakkaiden kanssa”, sanoo Jääskeläinen.

Suomeen palaava Jääskeläinen on työskennellyt aikaisemmin muun muassa Ylen Uutis- ja ajankohtaistoiminnan johtajana ja STT:n toimitusjohtajana ja johtanut kansainvälistäkin huomioita saaneita media-alan digitalisoitumiseen liittyviä muutoksia.

Tällä hetkellä hän työskentelee Oxfordin yliopiston Reuters-Instituutissa ja on vieraileva tutkija (Visiting Fellow) Oxfordin lisäksi myös London School of Economics and Political Sciencessa (LSE). Hän on toinen johtaja kansainvälisessä projektissa, joka tutkii Euroopan kansallisten uutistoimistojen tulevaisuuden liiketoimintamalleja. Hän on myös konsultoinut eurooppalaisia media-alan organisaatioita digitalisaatioon liittyvissä muutoksissa.

Atte Jääskeläinen, Senior Advisor
040 545 4782 / atte.jaaskelainen@lse.ac.uk