Attendo arvioi Suomen terveyspalvelujen strategiset vaihtoehdot

Attendon hallitus on aloittanut prosessin tarkoituksenaan arvioida terveydenhuollon ja suun terveydenhuollon strategiset vaihtoehdot, mukaan lukien mahdollinen myynti.

Attendon strateginen tavoite on kasvaa omien hoivapalveluiden alalla. Viimeisen kymmenen vuoden aikana Attendo on kasvanut voimakkaasti omien vanhus- ja muiden sosiaalipalvelujen saralla, sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta.

Attendo tarjoaa Suomessa sekä hoiva- että terveyspalveluita. Attendon terveyspalvelut keskittyvät perusterveydenhuoltoon, erikoissairaanhoitoon ja suun terveydenhuollon palveluihin ja niiden liikevaihto vuonna 2017 oli 234 miljoonaa euroa.  Attendon terveyspalvelut ovat erittäin hyvässä asemassa valinnanvapauden lisääntyessä suomalaisilla terveyspalvelumarkkinoilla.

Strategisten vaihtoehtojen arviointi tehdään vuoden 2018 ensimmäisellä puoliskolla ja se sisältää mahdollisen luopumisen terveydenhuollon ja suun terveydenhuollon toiminnoista. Attendon taloudellisena neuvonantajana toimii Danske Bank.

Pertti Karjalainen, Toimitusjohtaja, Attendo AB
pertti.karjalainen@attendo.fi

Lauri Korkeaoja, Viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja
lauri.korkeaoja@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää noin 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.