Attendo arvioi Suomen terveyspalvelujen strategiset vaihtoehdot

Attendon hallitus on aloittanut prosessin tarkoituksenaan arvioida terveydenhuollon ja suun terveydenhuollon strategiset vaihtoehdot, mukaan lukien mahdollinen myynti.

Attendon strateginen tavoite on kasvaa omien hoivapalveluiden alalla. Viimeisen kymmenen vuoden aikana Attendo on kasvanut voimakkaasti omien vanhus- ja muiden sosiaalipalvelujen saralla, sekä orgaanisesti että yritysostojen kautta.

Attendo tarjoaa Suomessa sekä hoiva- että terveyspalveluita. Attendon terveyspalvelut keskittyvät perusterveydenhuoltoon, erikoissairaanhoitoon ja suun terveydenhuollon palveluihin ja niiden liikevaihto vuonna 2017 oli 234 miljoonaa euroa.  Attendon terveyspalvelut ovat erittäin hyvässä asemassa valinnanvapauden lisääntyessä suomalaisilla terveyspalvelumarkkinoilla.

Strategisten vaihtoehtojen arviointi tehdään vuoden 2018 ensimmäisellä puoliskolla ja se sisältää mahdollisen luopumisen terveydenhuollon ja suun terveydenhuollon toiminnoista. Attendon taloudellisena neuvonantajana toimii Danske Bank.

Pertti Karjalainen, Toimitusjohtaja, Attendo AB
pertti.karjalainen@attendo.fi

Lauri Korkeaoja, Viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja
lauri.korkeaoja@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää noin 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Teemahoivakodissa lähihoitaja pääsee toteuttamaan taiteellista puoltaan10.8.2018 12:10Blogi

Anna-Mari Uskin lapsuutta ja nuoruutta väritti taiteellisuus. Taide on pysynyt tärkeässä roolissa myös aikuisiällä. - Isän puolelta kaikki piirtävät, mutta molemmat vanhempani ovat taiteellisesti lahjakkaita. Katselin 5-vuotiaana äitiä, tätiä ja mummoja neulomassa ja isää sukulaisineen piirtämässä. Päätin silloin, että minäkin haluan neuloa ja piirtää, sanoo Anna-Mari Uski. Siitä lähtien on Anna-Mari piirtänyt, maalannut ja tehnyt käsitöitä, mutta taide elättää vain harvan Suomessa, joten Anna-Marillakin on päivätyö, jonka hän nimeää toiseksi kutsumuksekseen. - Tykkään äiti-hahmona hoitaa ihmisiä. Minulla on ollut aina vähän hoivavietti. Saan hyvän mielen, kun kiitetään ja tiedän tehneeni työni hyvin, kertoo Uski. Pian kolme vuotta lähihoitajana vanhusten parissa työskennellyt Anna-Mari siirtyi Attendo Marsalkanhoviin Mikkeliin, kun kulttuuri- ja taidepainotteinen hoivakoti avattiin loppukeväästä. Teemakoti on ollut mieluisa työpaikka. - Meillä on rento ja yhteisöllinen ilmapiiri. Olem

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.