Attendo avaa Tampereen keskustaan työterveyshuollon ja yksityislääkärin vastaanotot

Attendo avaa 1. maaliskuuta Tampereen keskustassa Rautatienkadulla perinteikkään Postin Hammaslääkäriaseman oheen työterveyshuollon ja yksityislääkärien vastaanottojen toimipaikat. Attendolla on ennestään Pirkanmaalla Valkeakosken työterveyshuollon toimipaikka, joka on toiminut vuodesta 2008 lähtien vastaten esimerkiksi kokonaisuudessaan Valkeakosken kaupungin työterveyshuollonpalveluiden toteuttamisesta.

- Työterveyshuollon toimintamallimme perustuu yrityksille ja asiakkaille kustannusvaikuttaviin ratkaisuihin ja tuomme yrityksille selkeitä kustannussäästöjä vaikuttamalla työkyvyttömyysjaksojen ennaltaehkäisyyn ja työurien pidentämiseen tehokkaasti, kertoo Kirsi Salminen Attendon Tampereen työterveyshuollosta.

Asiakkaat saavat käyttöönsä perinteisen työterveyshuollon palvelun lisäksi sähköiset terveyspalvelut, joiden välityksellä työterveyshuollossa voi asioida myös kotoa tai työpaikalta käsin.

- Ajanvarauksia voi tehdä nettiajanvarauksessa, mutta korostamme palvelumallissamme hoitoon hakeutumista puhelimitse tai sähköisen palvelualustan kautta, jolloin voimme jo heti ensikontaktista alkaen ohjata asiakkaan oikean henkilön vastaanotolle tai esimerkiksi tarvittaviin tutkimuksiin jo ennen vastaanottoa. Pyrimme pitämään asioinnin mahdollisimman sujuvana asiakkaan palvelutarpeeseen vastaamisessa ja tämä tuo myös palveluita hankkivalle kustannussäästöjä, kuvaa Kirsi Salminen.

Attendon Tampereen työterveyshuolto on aluksi avoinna arkisin klo 8 – 16, mutta palvelutarjontaa laajennetaan iltoihin ja viikonloppuihin kysynnän mukaan. Toimipaikka tarjoaa työterveyslääkärin ja -hoitajan palvelujen lisäksi työpsykologin ja työfysioterapeutin palvelut. Palvelut ovat myös yksityisasiakkaiden käytettävissä.

Kirsi Salminen
yksikönjohtaja, Attendo Tampereen työterveyshuolto
kirsi.salminen@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää noin 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Teemahoivakodissa lähihoitaja pääsee toteuttamaan taiteellista puoltaan10.8.2018 12:10Blogi

Anna-Mari Uskin lapsuutta ja nuoruutta väritti taiteellisuus. Taide on pysynyt tärkeässä roolissa myös aikuisiällä. - Isän puolelta kaikki piirtävät, mutta molemmat vanhempani ovat taiteellisesti lahjakkaita. Katselin 5-vuotiaana äitiä, tätiä ja mummoja neulomassa ja isää sukulaisineen piirtämässä. Päätin silloin, että minäkin haluan neuloa ja piirtää, sanoo Anna-Mari Uski. Siitä lähtien on Anna-Mari piirtänyt, maalannut ja tehnyt käsitöitä, mutta taide elättää vain harvan Suomessa, joten Anna-Marillakin on päivätyö, jonka hän nimeää toiseksi kutsumuksekseen. - Tykkään äiti-hahmona hoitaa ihmisiä. Minulla on ollut aina vähän hoivavietti. Saan hyvän mielen, kun kiitetään ja tiedän tehneeni työni hyvin, kertoo Uski. Pian kolme vuotta lähihoitajana vanhusten parissa työskennellyt Anna-Mari siirtyi Attendo Marsalkanhoviin Mikkeliin, kun kulttuuri- ja taidepainotteinen hoivakoti avattiin loppukeväästä. Teemakoti on ollut mieluisa työpaikka. - Meillä on rento ja yhteisöllinen ilmapiiri. Olem

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.