Attendo hakee Tampereen suunterveyden valinnanvapauskokeiluun

Tampereen kaupungin suunterveyden valinnanvapauskokeilu käynnistyy loppukeväällä. Attendo on hakenut mukaan kokeiluun palveluntuottajaksi. Tampereen lisäksi kokeilussa ovat mukana lähikunnat Lempäälä, Nokia, Pirkkala, Valkeakoski, Orivesi ja Vesilahti.

Tampereen kaupungin suunterveyden valinnanvapauskokeilu käynnistyy loppukeväällä. Attendo on hakenut mukaan kokeiluun palveluntuottajaksi. Valituksi tullessaan Attendo tarjoaa ripeän hoitoonpääsyn lisäksi muun muassa ilta-aikoja ydinkeskustan hammasklinikallaan. Kaupunki tekee päätöksen kokeiluun valittavista palveluntarjoajista toukokuun lopussa.

Attendo haluaa tarjota asiakaslähtöistä ja joustavaa palvelua valinnanvapauskokeilun puitteissa. Vastaanotto on auki iltaisin ja viikonloppuisin, joten aikoja pyritään järjestämään tarpeen vaatiessa potilaille myös virka-aikojen ulkopuolelta. Monelle tamperelaiselle tuttu Attendo Hammaslääkäri Posti sijaitsee kaupungin keskustassa erinomaisten kulkuyhteyksien varrella.

”Olemme innoissamme tästä mahdollisuudesta. Attendolla on pitkä kokemus julkisen ja yksityisen palvelun yhdistämisestä, sillä olemme tuottaneet Tampereen kaupungille hammashoitoa ostopalveluna jo vuodesta 2010 alkaen”, kommentoi vastaava hammaslääkäri Mika Kuusinen Attendo Hammaslääkäri Postista.

Asiakkaat voivat helposti yhdistää kokeilun piirissä olevia perushammashoitopalveluja ja sen ulkopuolella olevia yksityisiä erikoisalapalveluita. Kokeilun piirissä olevat asiakkaat pääsevät listautumaan haluamalleen palveluntarjoajalle, kun palveluntarjoaja on hyväksytty eli näillä näkymin toukokuun lopussa.

Tampereen kaupunki hyväksyttiin joulukuussa 2017 mukaan sosiaali- ja terveysministeriön suun terveydenhuollon valinnanvapauskokeiluun vuodelle 2018. Kokeilu jatkuu valinnanvapauspilottina vuoden 2019 alusta lähtien. Tampereen lisäksi kokeilussa ovat mukana lähikunnat Lempäälä, Nokia, Pirkkala, Valkeakoski, Orivesi ja Vesilahti.

Lisätietoja valinnanvapauskokeilusta löydät Tampereen kaupungin sivuilta: https://www.tampere.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/valinnanvapauskokeilu/suun-terveydenhuolto.html

Lauri Korkeaoja
Viestintä- ja yhteiskuntasuhteiden johtaja, Attendo
lauri.korkeaoja@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää noin 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.

Haussa piano hoivakotiin soittotaitoisille27.6.2018 09:21Blogi

Mikkelissä avattiin kevään lopulla kulttuuri ja taide -teemainen Attendo Marsalkanhovin hoivakoti, jonne ensimmäiset ikäihmiset ovat jo asettuneet ja uusia muuttajia tulee koko ajan. Pelkkään visuaalisuuteen teema ei jää, vaan kulttuuria ja taidetta nivotaan arkeen. Attendo Marsalkanhoviin on haussa piano. - Olen miettinyt heti hoivakodin avaamisesta lähtien pianon hankkimista, mutta vielä en ole ehtinyt. Nyt se on tänne saatava, jotta soittotaitoiset pääsisivät soittamaan. Minuun saa reilusti ottaa yhteyttä ja tehdä tarjouksen, sanoo hoivakodin johtaja Ulla Yli-Karro.

Varaa päivä Simon kesäfestareille, Neljänsuora ja Pete Parkkonen viihdyttävät pohjoisessa25.6.2018 09:41Tiedote

Kalenteriin kannattaa merkitä jo nyt perinteiset kesäfestivaalit Simon kesätorilla 17. elokuuta. Tänä vuonna Simossa lavan täyttävät vuorollaan musiikkimaailman kaksi kirkasta tähteä, ensimmäisenä Rossipohjan jälkeen vuoronsa saa Neljänsuora ja heidän jälkeensä Pete Parkkonen. Simon musiikkifestarit ovat kaikille musiikin ystäville avoin tilaisuus, vaikka alun perin tapahtuma luotiin Attendon pohjoisen palvelukotien asukkaita ajatellen. Kertaluontoiseksi aiotusta kokeilusta syntyi perinne.