Attendo hakee Tampereen suunterveyden valinnanvapauskokeiluun

Tampereen kaupungin suunterveyden valinnanvapauskokeilu käynnistyy loppukeväällä. Attendo on hakenut mukaan kokeiluun palveluntuottajaksi. Tampereen lisäksi kokeilussa ovat mukana lähikunnat Lempäälä, Nokia, Pirkkala, Valkeakoski, Orivesi ja Vesilahti.

Tampereen kaupungin suunterveyden valinnanvapauskokeilu käynnistyy loppukeväällä. Attendo on hakenut mukaan kokeiluun palveluntuottajaksi. Valituksi tullessaan Attendo tarjoaa ripeän hoitoonpääsyn lisäksi muun muassa ilta-aikoja ydinkeskustan hammasklinikallaan. Kaupunki tekee päätöksen kokeiluun valittavista palveluntarjoajista toukokuun lopussa.

Attendo haluaa tarjota asiakaslähtöistä ja joustavaa palvelua valinnanvapauskokeilun puitteissa. Vastaanotto on auki iltaisin ja viikonloppuisin, joten aikoja pyritään järjestämään tarpeen vaatiessa potilaille myös virka-aikojen ulkopuolelta. Monelle tamperelaiselle tuttu Attendo Hammaslääkäri Posti sijaitsee kaupungin keskustassa erinomaisten kulkuyhteyksien varrella.

”Olemme innoissamme tästä mahdollisuudesta. Attendolla on pitkä kokemus julkisen ja yksityisen palvelun yhdistämisestä, sillä olemme tuottaneet Tampereen kaupungille hammashoitoa ostopalveluna jo vuodesta 2010 alkaen”, kommentoi vastaava hammaslääkäri Mika Kuusinen Attendo Hammaslääkäri Postista.

Asiakkaat voivat helposti yhdistää kokeilun piirissä olevia perushammashoitopalveluja ja sen ulkopuolella olevia yksityisiä erikoisalapalveluita. Kokeilun piirissä olevat asiakkaat pääsevät listautumaan haluamalleen palveluntarjoajalle, kun palveluntarjoaja on hyväksytty eli näillä näkymin toukokuun lopussa.

Tampereen kaupunki hyväksyttiin joulukuussa 2017 mukaan sosiaali- ja terveysministeriön suun terveydenhuollon valinnanvapauskokeiluun vuodelle 2018. Kokeilu jatkuu valinnanvapauspilottina vuoden 2019 alusta lähtien. Tampereen lisäksi kokeilussa ovat mukana lähikunnat Lempäälä, Nokia, Pirkkala, Valkeakoski, Orivesi ja Vesilahti.

Lisätietoja valinnanvapauskokeilusta löydät Tampereen kaupungin sivuilta: https://www.tampere.fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/valinnanvapauskokeilu/suun-terveydenhuolto.html

Lauri Korkeaoja
Viestintä- ja yhteiskuntasuhteiden johtaja, Attendo
lauri.korkeaoja@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää noin 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.

Villistä ideasta suurtapahtumaksi: palvelukodin festareille kokoontui yli 900 musiikinystävää22.8.2018 13:00Tiedote

Viime torstaina Simon kesätorilla oli tohinaa. Asfaltoidulle pihalle nousi muun muassa esiintymislava, telttoja muurikkalettujen paistoon ja myyntiin, kaksi soppatykkiä, kioski, bajamajoja ja onnenpyörä. Sisälle kesätorin kahvioon rakennettiin ensiapupiste. Rakennusporukka koostui Attendon kehitysvammaisten ja mielenterveyskuntoutujien Simon palvelukodin työntekijöistä ja heidän perheistään, työtoimintaan osallistuvista asukkaista ja Simon kunnan väestä. Pienellä porukalla tyhjä kenttä muutettiin festarialueeksi, joka toi seuraavana päivänä yhteen lähes tuhat kävijää eri puolilta Lappia. Rakentamisvaiheessa panostettiin esteettömyyteen, jotta festarielämys on kaikille yhdenvertaisesti saavutettavissa. ”Meille on alusta pitäen ollut itsestään selvää, että tapahtuman pitää olla esteetön. Koko juttu lähti viisi vuotta sitten siitä, että asukkaamme halusivat päästä keikalle. Mietimme porukalla, voisimmeko tuoda livemusiikin tänne sen sijaan, että lähdemme muualle konserttiin. Ajatus omista