Attendo investoi Kuopioon: yli 130 uutta asukaspaikkaa ikäihmisille ja kehitysvammaisille

Kuopiossa on aloitettu rakennustyöt neljässä Attendon uudessa kohteessa. Kohteista kaksi tarjoavat asumispalveluita senioreille ja kaksi kehitysvammaisille ihmisille. Vuoden 2019 aikana valmistuvat hoivakodit tarjoavat yli 130 asuntoa ja luovat yhteensä 70–80 uutta hoitoalan työpaikkaa Kuopioon. Rakennushankkeiden työllisyysvaikutus on noin 340 henkilötyövuotta.

Attendon seniorikoti avautuu Kuopion Porttiin, joka nousee Puutarhakadulle kaupungin ydinkeskustaan.

Kuopion ydinkeskustassa on alkanut suuri tornitalohanke, Kuopion Portti, jonka ensimmäisessä rakennusvaiheessa valmistuu seniorikoti ikääntyneille. Kohteeseen tulee yhteensä 66 asuntoa, joista 31 on tehostetun palveluasumisen paikkoja ja 35 kevyemmän palveluasumisen seniorikoteja. Kuopion Portti rakentuu keskeiselle paikalle rautatieaseman viereen Puutarhakadulle. Attendolle käyttöön tulevien tilojen rakennuttaja on Suomen Hoivatilat Oy ja urakoitsija Lapti Oy.

Näkinpolulle Saaristokaupunkiin valmistuu 46-paikkainen hoivakoti, joka on suunnattu ensisijaisesti muistisairaille ja paljon tukea tarvitseville ikäihmisille. Rauhalliseen ympäristöön valmistuvan hoivakodin rakennuttajana toimii Avain Rakennuttajat Oy ja urakoitsijana Rakennustoimisto Eero Reijonen Oy.

”Kuopio on Pohjois-Savossa meille hyvin tärkeä alue, jossa tarve erilaisille asumispalveluille kasvaa vauhdilla. Tarjoamalla monimuotoisia ja asukaslähtöisiä asumispalveluja oikea-aikaisesti voidaan säästää merkittävästi yhteiskunnan sosiaali- ja terveydenhuollon menoissa. Lisääntyvän tarjonnan myötä myös kilpailu kiristyy, jolloin myös palvelujen käyttäjät hyötyvät edullisemmista hinnoista ja lisääntyneestä valinnanvapaudesta”, kertoo Attendon hoivapalveluiden myyntijohtaja Alex Gullichsen.

Attendon aluejohtaja Anne Flinkille Kuopio ja paikallisten ikäihmisten tarpeet ovat tuttuja: ”Kuopion alueen ikäihmisiltä on tullut runsaasti kyselyitä erimuotoisista asumis- ja palveluratkaisuista. Esimerkiksi Attendo Männistön Sydämessä ikäihmisiä on ilahduttanut se, että tarjoamme erikokoisia ja eritasoisesti varustettuja asuntoja ja palvelupaketteja kunkin asiakkaan henkilökohtaiset tarpeet ja toiveet huomioiden.”

”Kuten Attendo Männistön Sydän, myös tulevat ikäihmisten kohteemme huomioivat asukkaiden lisäksi naapuruston ikäihmiset. He ovat tervetulleita vierailemaan yksiköissämme, piipahtamaan vaikka lounaalla tai osallistumaan harrastetoimintoihin”, Flink kuvaa.

Ikäihmisten palvelukotien lisäksi Kuopioon valmistuu kaksi kehitysvammaisten ihmisten palvelukotia vierekkäisille tonteille. Leväsen Tuuttikujalle rakentuvista kodeista toinen on suunnattu aikuisille ja toinen nuorille. Nuorille avautuva kohde on 7-paikkainen pienryhmäkoti. Aikuisille suunnatussa palvelukodissa on 15 autetun asumisen paikkaa, jotka tarjoavat ympärivuorokautista hoivaa kehitysvammaisille ihmisille. Molempien kohteiden urakoitsijana toimii Mediset Hoivarakentajat Oy.

Alex Gullichsen
Myyntijohtaja, Attendo Hoivapalvelut
alex.gullichsen@attendo.fi

Anne Flink
Aluejohtaja, Attendo Hoivapalvelut Itä- ja Keski-Suomi
anne.flink@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.

Haussa piano hoivakotiin soittotaitoisille27.6.2018 09:21Blogi

Mikkelissä avattiin kevään lopulla kulttuuri ja taide -teemainen Attendo Marsalkanhovin hoivakoti, jonne ensimmäiset ikäihmiset ovat jo asettuneet ja uusia muuttajia tulee koko ajan. Pelkkään visuaalisuuteen teema ei jää, vaan kulttuuria ja taidetta nivotaan arkeen. Attendo Marsalkanhoviin on haussa piano. - Olen miettinyt heti hoivakodin avaamisesta lähtien pianon hankkimista, mutta vielä en ole ehtinyt. Nyt se on tänne saatava, jotta soittotaitoiset pääsisivät soittamaan. Minuun saa reilusti ottaa yhteyttä ja tehdä tarjouksen, sanoo hoivakodin johtaja Ulla Yli-Karro.

Varaa päivä Simon kesäfestareille, Neljänsuora ja Pete Parkkonen viihdyttävät pohjoisessa25.6.2018 09:41Tiedote

Kalenteriin kannattaa merkitä jo nyt perinteiset kesäfestivaalit Simon kesätorilla 17. elokuuta. Tänä vuonna Simossa lavan täyttävät vuorollaan musiikkimaailman kaksi kirkasta tähteä, ensimmäisenä Rossipohjan jälkeen vuoronsa saa Neljänsuora ja heidän jälkeensä Pete Parkkonen. Simon musiikkifestarit ovat kaikille musiikin ystäville avoin tilaisuus, vaikka alun perin tapahtuma luotiin Attendon pohjoisen palvelukotien asukkaita ajatellen. Kertaluontoiseksi aiotusta kokeilusta syntyi perinne.

Joel Hallikaisen keikkatahti ei hiljene, vauhdissa pitävät kunniakansalaiset31.5.2018 09:01Kutsu

Varaslähdön ottanut kesä näytti parastaan, kun Joel Hallikainen aloitti ensimmäisen Itä-Suomen osuuteensa mittavalla Attendon hoiva- ja palvelukotikiertueellaan toukokuun viimeisellä viikolla. Kaikkiaan Hallikainen on kutsuttu tähän mennessä 83 Attendon hoiva- tai palvelukotiin esiintymään. Hallikainen on jo käynyt 20 kodissa ja loputkin Attendon hoiva- ja palvelukotiesitykset on aikataulutettu tälle vuodelle. Hoiva- ja palvelukotikiertueellaan Hallikainen paitsi kiertää ympäri Suomea, saa myös tuntumaa ikäihmisten nykytilanteeseen. Toimitukset ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan, miten Joel Hallikaisen kiertue etenee ja kuinka hän ottaa erityisen yleisönsä.