Attendo ja Fysios tuovat erityisesti senioreille räätälöidyt fysioterapiapalvelut hoivakoteihin

”Lähtökohtamme on, että hoivakodin pitää tuntua kodilta ja elämän jatkua vielä siinäkin vaiheessa merkityksellisenä, kun hoivatarve tulee mukaan kuvaan. Monelle asukkaalle liikkuminen hoivakodin ulkopuolella on haastavaa, joten tuomme siksi hoivakoteihimme lisäpalveluja tarjolle. Tyypillinen lisäpalvelu on esimerkiksi kampaamo- ja parturipalvelut. Olen ylpeä, että Fysiosin kanssa solmittu yhteistyösopimus tuo hyvinvointia ja toimintakykyä tukevat fysioterapiapalvelut helposti ikäihmisten saataville”, sanoo aluejohtaja Simo Saaranen Attendosta.

Attendon hoivakodeissa on käytössä kuntouttava toimintamalli, joka tähtää arjen toimintakyvyn ylläpitoon ja arjessa aktivointiin. Kumppanuus Fysiosin kanssa syventää ikäihmisen mahdollisuutta kasvattaa omaa hyvinvointia ja toimintakykyä esimerkiksi fysioterapeuttisten hoitojen ja terapeuttisten harjoitteiden avulla. Toimintakykyä ja kuntoa voi kehittää turvallisesti ja yksilöllisesti myös hoivakodissa asuessa, mikä on myös trendi eri ikäluokissa tällä hetkellä koko yhteiskunnassa.

Ikääntyessä verenkierto heikkenee ja energiansaanti vähenee erilaisten sairauksien kuten korkean verenpaineen tai kolesterolin takia. Fysiosin senioreille suunnitellun seniorifysioterapian tavoitteena on erityisesti verenkierron vilkastuttaminen erilaisten lihaskunto- ja tasapainoharjoitteiden avulla. Fyysinen aktiivisuus vaikuttaa myönteisesti toimintakykyyn, joka puolestaan edesauttaa psyykkistä hyvinvointia.

”Kokemukset ovat osoittaneet, että systemaattisella ja progressiivisella kuntoutuksella ikäihmisten elämänlaatua voidaan parantaa. Hienoa, että saamme olla edistämässä onnistunutta vanhenemista yhteistyössä Attendon kanssa”, sanoo Fysiosin toimitusjohtaja Heikki Tiitinen.

Heikki Tiitinen
toimitusjohtaja, Fysios Group,
heikki.tiitinen@fysios.fi

Simo Saaranen,