Attendo ja Kalajoen kaupunki yhteistyöhön nykyaikaisen seniorikodin rakentamisessa Kalajoelle

Attendo ja Kalajoen kaupunki ovat sopineet 50-paikkaisen seniorikodin rakentamisesta. Uusi seniorikoti nousee keskeiselle paikalle terveysaseman lähelle. Valmistuttuaan seniorikoti tarjoaa arviolta 30 uutta hoiva-alan työpaikkaa. Kohde valmistuu talven 2019–2020 aikana.

Attendo rakentaa Kalajoen terveyskeskuksen läheisyyteen, Papinpolun ja Planssintien kulmaan, seniorikodin, joka tarjoaa tehostettua palveluasumista sekä asuntoja kevyempää tukea tarvitseville ikäihmisille. Seniorikodin rakennustyöt on tarkoitus aloittaa ensi talvena ja sen odotetaan valmistuvan talven 2019–2020 aikana.

Kohteeseen valmistuu 30 tehostetun palveluasumisen paikkaa ja 20 asuntoa kevyempää tukea tarvitseville ikäihmisille. Kalajoella ei ole entuudestaan tarjolla senioriasumispalveluita.

”Olemme iloisia hankkeen käynnistymisestä. Seniorikoti tuo kaivattuja uusia asumisen vaihtoehtoja ikäihmisille Kalajoelle. Lisäksi tehostetun palveluasumisen osalta saamme lisäpaikkoja, jolloin kaikki tarvitsevat voivat asua omalla kotipaikkakunnallaan”, sanoo Kalajoen kaupungin hyvinvointipalvelujohtaja Anne Mäki-Leppilampi.

Attendon aluejohtaja Minna Hirvaskoski kuvaa rakennettavan seniorikodin vastaavan hyvin kalajokisten ikäihmisten tarpeisiin.

”Erilaisia asumispalveluita tarjoava seniorikoti mahdollistaa sen, ettei tutusta pihapiiristä tarvitse muuttaa, vaikka tuen tarve kasvaa”, Hirvaskoski sanoo.

Investoinnin arvo on noin 7 miljoonaa euroa. Seniorikotia on mahdollista laajentaa jatkossa. Attendo ja Kalajoki ovat alustavasti keskustelleet mahdollisuudesta rakentaa tontille vielä 20 asukaspaikkaa lisää nyt rakentuvien 50 paikan lisäksi. Valmistuvaan seniorikotiin pääsee asukkaaksi palvelusetelillä.

Anne Mäki-Leppilampi
Hyvinvointipalvelujohtaja, Kalajoen kaupunki
anne.maki-leppilampi@kalajoki.fi

Minna Hirvaskoski
Aluejohtaja, Attendo
minna.hirvaskoski@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.