Attendo Kirkkopuiston toiminta Utajärvellä on siirretty Oulunkaaren kuntayhtymän vastuulle

Valvira on tehnyt keskeyttämispäätöksen Attendo Kirkkopuiston hoivakodin toiminnasta tänään 28.2. Kaikkien 24 asukkaan arki Kirkkopuistossa jatkuu häiriöttä. Attendo vuokraa koko henkilöstön Oulunkaaren kuntayhtymän käyttöön ja jää tuottamaan ateria- ja tukipalveluja toistaiseksi. Oulunkaari vastaa toiminnan johtamisesta toistaiseksi.

Attendo on saanut Valviran valvontapäätöksen ja tekee nyt huolellisen sisäisen selvityksen, minkä jälkeen antaa vastineen Valviralle. Yhtiö tekee tiivistä yhteistyötä viranomaistahojen kanssa asioiden kuntoon saattamiseksi tavoitteenaan palauttaa toiminta Attendolle kevään kuluessa.

Ilona Sammaljärvi
Viestintäpäällikkö
ilona.sammaljarvi@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Attendo keskeyttää tehostetun palveluasumisen hoivakoti Vänrikissä toistaiseksi12.3.2019 15:15:48 EETTiedote

Attendo on päättänyt keskeyttää tehostetun palveluasumisen toiminnan Siilinjärvellä sijaitsevan ikäihmisten hoivakoti Vänrikissä henkilöstöpulan takia. Järjestelystä on sovittu yhdessä Siilinjärven kunnan ja Kuopion kaupungin kanssa, joiden asumisyksiköihin tehostetun palveluasumisen asukkaat siirtyvät hallitusti. Hoivakodissa on lisäksi kevyemmän tuen tarpeessa olevia asukkaita, joiden osalta arki Vänrikissä jatkuu normaalisti.

Attendo Pelimannin toiminta keskeytetty väliaikaisesti – korjaavat toimenpiteet on jo aloitettu8.2.2019 22:44:19 EETTiedote

Länsi-Suomen aluehallintovirasto on antanut tänään 8.2.2019 päätöksen, jolla Attendo Pelimannin toiminta on väliaikaisesti keskeytetty. Asukkaat jäävät Attendo Pelimanniin siten, että Kuussote-kuntayhtymä vastaa toistaiseksi toiminnasta ja Attendo vuokraa koko henkilöstön kuntayhtymän käyttöön. Lisähenkilöstöä vuokrataan tarvittaessa myös Kuusiolinna Terveys Oy:ltä, jonka alihankkijana Attendo on toiminut. Korjaavat toimenpiteet on käynnistetty ja Attendo pyytää anteeksi virheitä toiminnassaan.