Attendo myy Suomen terveyspalvelunsa

Attendo on tehnyt sitovan sopimuksen terveyspalvelujensa myynnistä Terveystalo Oyj:lle. Kauppahinta on 233 miljoonaa euroa. Myynti antaa Attendolle paremmat mahdollisuudet keskittyä hoivapalveluihin Pohjoismaissa.

”Olemme hyvin tyytyväisiä löydettyämme kotimaisen omistajan Attendo Suomen terveyspalveluille. Aloitin kolmen kollegani kanssa terveyspalveluliiketoiminnan Suomessa vuonna 2000, ja se on ollut osa Attendoa vuodesta 2007 lähtien. Kauppa mahdollistaa keskittymisen hoivan liiketoiminnan kehittämiseen Suomessa ja muissa Pohjoismaissa, ja antaa samalla terveyspalveluille vielä paremmat mahdollisuudet kehittyä Terveystalon omistuksessa”, sanoo Pertti Karjalainen, Attendon toimitusjohtaja.

Attendo Suomen terveyspalvelut koostuvat henkilöstöpalveluista, perusterveydenhuollosta, työterveyshuollosta, suun terveydenhuollosta sekä kokonaisulkoistuksista. Liiketoiminta käsittää noin 100 palveluyksikköä, joissa työskentelee noin 1600 kokoaikaista työntekijää. Liikevaihto vuonna 2017 oli noin 230 miljoonaa euroa ja liikevoitto (EBITA) noin 20 miljoonaa euroa. Velaton käteiskauppahinta on 233 miljoonaa euroa.

Terveyspalvelut raportoidaan myytävänä olevina omaisuuserinä vuoden 2018 toisesta kvartaalista lähtien.

Kaupan lopullinen toteutuminen edellyttää Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän.

Linkki pörssitiedotteeseen:

Andreas Koch, Communications and IR Director Attendo
Phone: +46 705 09 77 61
E-mail: andreas.koch@attendo.com

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Teemahoivakodissa lähihoitaja pääsee toteuttamaan taiteellista puoltaan10.8.2018 12:10Blogi

Anna-Mari Uskin lapsuutta ja nuoruutta väritti taiteellisuus. Taide on pysynyt tärkeässä roolissa myös aikuisiällä. - Isän puolelta kaikki piirtävät, mutta molemmat vanhempani ovat taiteellisesti lahjakkaita. Katselin 5-vuotiaana äitiä, tätiä ja mummoja neulomassa ja isää sukulaisineen piirtämässä. Päätin silloin, että minäkin haluan neuloa ja piirtää, sanoo Anna-Mari Uski. Siitä lähtien on Anna-Mari piirtänyt, maalannut ja tehnyt käsitöitä, mutta taide elättää vain harvan Suomessa, joten Anna-Marillakin on päivätyö, jonka hän nimeää toiseksi kutsumuksekseen. - Tykkään äiti-hahmona hoitaa ihmisiä. Minulla on ollut aina vähän hoivavietti. Saan hyvän mielen, kun kiitetään ja tiedän tehneeni työni hyvin, kertoo Uski. Pian kolme vuotta lähihoitajana vanhusten parissa työskennellyt Anna-Mari siirtyi Attendo Marsalkanhoviin Mikkeliin, kun kulttuuri- ja taidepainotteinen hoivakoti avattiin loppukeväästä. Teemakoti on ollut mieluisa työpaikka. - Meillä on rento ja yhteisöllinen ilmapiiri. Olem

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.