Attendo myy Suomen terveyspalvelunsa

Attendo on tehnyt sitovan sopimuksen terveyspalvelujensa myynnistä Terveystalo Oyj:lle. Kauppahinta on 233 miljoonaa euroa. Myynti antaa Attendolle paremmat mahdollisuudet keskittyä hoivapalveluihin Pohjoismaissa.

”Olemme hyvin tyytyväisiä löydettyämme kotimaisen omistajan Attendo Suomen terveyspalveluille. Aloitin kolmen kollegani kanssa terveyspalveluliiketoiminnan Suomessa vuonna 2000, ja se on ollut osa Attendoa vuodesta 2007 lähtien. Kauppa mahdollistaa keskittymisen hoivan liiketoiminnan kehittämiseen Suomessa ja muissa Pohjoismaissa, ja antaa samalla terveyspalveluille vielä paremmat mahdollisuudet kehittyä Terveystalon omistuksessa”, sanoo Pertti Karjalainen, Attendon toimitusjohtaja.

Attendo Suomen terveyspalvelut koostuvat henkilöstöpalveluista, perusterveydenhuollosta, työterveyshuollosta, suun terveydenhuollosta sekä kokonaisulkoistuksista. Liiketoiminta käsittää noin 100 palveluyksikköä, joissa työskentelee noin 1600 kokoaikaista työntekijää. Liikevaihto vuonna 2017 oli noin 230 miljoonaa euroa ja liikevoitto (EBITA) noin 20 miljoonaa euroa. Velaton käteiskauppahinta on 233 miljoonaa euroa.

Terveyspalvelut raportoidaan myytävänä olevina omaisuuserinä vuoden 2018 toisesta kvartaalista lähtien.

Kaupan lopullinen toteutuminen edellyttää Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän.

Linkki pörssitiedotteeseen:

Andreas Koch, Communications and IR Director Attendo
Phone: +46 705 09 77 61
E-mail: andreas.koch@attendo.com

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Joel Hallikaisen keikkatahti ei hiljene, vauhdissa pitävät kunniakansalaiset31.5.2018 09:01Kutsu

Varaslähdön ottanut kesä näytti parastaan, kun Joel Hallikainen aloitti ensimmäisen Itä-Suomen osuuteensa mittavalla Attendon hoiva- ja palvelukotikiertueellaan toukokuun viimeisellä viikolla. Kaikkiaan Hallikainen on kutsuttu tähän mennessä 83 Attendon hoiva- tai palvelukotiin esiintymään. Hallikainen on jo käynyt 20 kodissa ja loputkin Attendon hoiva- ja palvelukotiesitykset on aikataulutettu tälle vuodelle. Hoiva- ja palvelukotikiertueellaan Hallikainen paitsi kiertää ympäri Suomea, saa myös tuntumaa ikäihmisten nykytilanteeseen. Toimitukset ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan, miten Joel Hallikaisen kiertue etenee ja kuinka hän ottaa erityisen yleisönsä.

Hoivakodissa heittäydyttiin ammattilaisten ehostettaviksi, seuraavana vuorossa seniorit Vaasassa30.5.2018 09:13Blogi

Meikkaaja-maskeeraaja ja blogisti Miia Ezen sekä drag queeniksi pukeutunut maskeeraaja Miikka, taiteilijanimeltään Miss B., jalkautuivat viime kuussa Attendon hoivakotiin Klaukkalassa. Suosion siivittämä tapahtuma on päätetty toteuttaa seuraavaksi Vaasassa, jonne Miia ja Miss B. matkaavat Attendo Kaarlentuvan hoivakotiin 11. kesäkuuta. Ensimmäisessä kauneuspäivässä myös muutamat miehet intoutuivat kokeilemaan käsihoitoja ensimmäistä kertaa elämässään.

Vantaalainen kioskiyrittäjä valitsi ikäihmiset ja vammautuneet Ärrä tekee hyvää –kampanjaansa9.5.2018 09:47Tiedote

Kauppakeskus Jumbon kioskikauppias Anu Tikka valitsi Attendo Lustikullan hyvänteon kohteeksi R-kioskeilla käynnissä olevaan Ärrä tekee hyvää -kampanjaan. Hyvänteon tempauksessa paikalliset kioskiyrittäjät ympäri Suomen päättävät oman kohteensa ja kahden kuukauden välein pääsee kahdeksan R-kioskia lahjoittamaan 1 000 euroa valitsemilleen tahoille. Ensimmäiset lahjoitukset on päätetty ja lahjoitukset tehdään toukokuussa. Lahjoittajana toimii R-kioski Oy.