Attendo myy Suomen terveyspalvelunsa

Attendo on tehnyt sitovan sopimuksen terveyspalvelujensa myynnistä Terveystalo Oyj:lle. Kauppahinta on 233 miljoonaa euroa. Myynti antaa Attendolle paremmat mahdollisuudet keskittyä hoivapalveluihin Pohjoismaissa.

”Olemme hyvin tyytyväisiä löydettyämme kotimaisen omistajan Attendo Suomen terveyspalveluille. Aloitin kolmen kollegani kanssa terveyspalveluliiketoiminnan Suomessa vuonna 2000, ja se on ollut osa Attendoa vuodesta 2007 lähtien. Kauppa mahdollistaa keskittymisen hoivan liiketoiminnan kehittämiseen Suomessa ja muissa Pohjoismaissa, ja antaa samalla terveyspalveluille vielä paremmat mahdollisuudet kehittyä Terveystalon omistuksessa”, sanoo Pertti Karjalainen, Attendon toimitusjohtaja.

Attendo Suomen terveyspalvelut koostuvat henkilöstöpalveluista, perusterveydenhuollosta, työterveyshuollosta, suun terveydenhuollosta sekä kokonaisulkoistuksista. Liiketoiminta käsittää noin 100 palveluyksikköä, joissa työskentelee noin 1600 kokoaikaista työntekijää. Liikevaihto vuonna 2017 oli noin 230 miljoonaa euroa ja liikevoitto (EBITA) noin 20 miljoonaa euroa. Velaton käteiskauppahinta on 233 miljoonaa euroa.

Terveyspalvelut raportoidaan myytävänä olevina omaisuuserinä vuoden 2018 toisesta kvartaalista lähtien.

Kaupan lopullinen toteutuminen edellyttää Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksynnän.

Linkki pörssitiedotteeseen:

Andreas Koch, Communications and IR Director Attendo
Phone: +46 705 09 77 61
E-mail: andreas.koch@attendo.com

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.