Attendo on ostanut Pielisen-Karjalan Dementiakodin sekä Juuan Hoito ja Hoivan

Attendo Oy on ostanut Pielisen-Karjalan Dementiakoti Oy:n sekä Juuan Hoito ja Hoiva Oy:n osakkeet 1. helmikuuta 2018. Yhtiöt tuottavat palvelukodeissaan Nurmeksessa ja Juuassa hoiva- ja asumispalveluja ikäihmisille ja päihdemuistisairaille. Työntekijät siirtyvät Attendolle vanhoina työntekijöinä.

”Olemme tyytyväisiä, että yrityskauppa syntyi ja ikäihmisten hoiva voi jatkua entisellään. Siun soten kiristynyt sijoituspolitiikka on tehnyt pienyrittäjän tilanteesta vaikean.”, sanoo Marko Lipponen, hoivakotien pääomistaja.

Pielisen-Karjalan Dementiakodilla on Nurmeksessa 36 asukaspaikkaa sisältävä Kotiniemen palvelukoti sekä 32 asukaspaikkaa sisältävä Kotirinteen palvelukoti. Kotiniemen kautta tuotetaan myös kotihoitopalveluja lähialueen ikäihmisille.

Juuan Hoidolla ja Hoivalla on 35 asukaspaikkaa sisältävä Tetriahon palvelukoti ja Tetritupa, jossa on 28 asukaspaikkaa.

Sekä Nurmeksen että Juuan palvelukodit sijaitsevat luonnonkauniissa ympäristössä ja noudattavat toiminnassaan Green Care -hoivaperiaatteita, jossa viljellään, hoidetaan kasvimaita ja arkeen liittyy eläinystäviä.

”Juuan ja Nurmeksen palvelukodit ovat arvostettuja ja olen iloinen, että pääsemme jatkamaan hyvin tehtyä työtä ikääntyneiden hyvinvoinnin eteen. Attendolla on myös Green Care -mallia noudattavia palvelukoteja, joten toimintamalli on tuttu ja mieluinen myös meille”, sanoo Anne Flink Attendosta.

Marko Lipponen
Yrittäjä, Pielisen Karjalan-Dementiakoti Oy, Juuan Hoito ja Hoiva Oy
Marko@fincare.sg

Anne Flink
aluejohtaja, Attendo
anne.flink@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Joel Hallikaisen keikkatahti ei hiljene, vauhdissa pitävät kunniakansalaiset31.5.2018 09:01Kutsu

Varaslähdön ottanut kesä näytti parastaan, kun Joel Hallikainen aloitti ensimmäisen Itä-Suomen osuuteensa mittavalla Attendon hoiva- ja palvelukotikiertueellaan toukokuun viimeisellä viikolla. Kaikkiaan Hallikainen on kutsuttu tähän mennessä 83 Attendon hoiva- tai palvelukotiin esiintymään. Hallikainen on jo käynyt 20 kodissa ja loputkin Attendon hoiva- ja palvelukotiesitykset on aikataulutettu tälle vuodelle. Hoiva- ja palvelukotikiertueellaan Hallikainen paitsi kiertää ympäri Suomea, saa myös tuntumaa ikäihmisten nykytilanteeseen. Toimitukset ovat lämpimästi tervetulleita seuraamaan, miten Joel Hallikaisen kiertue etenee ja kuinka hän ottaa erityisen yleisönsä.

Hoivakodissa heittäydyttiin ammattilaisten ehostettaviksi, seuraavana vuorossa seniorit Vaasassa30.5.2018 09:13Blogi

Meikkaaja-maskeeraaja ja blogisti Miia Ezen sekä drag queeniksi pukeutunut maskeeraaja Miikka, taiteilijanimeltään Miss B., jalkautuivat viime kuussa Attendon hoivakotiin Klaukkalassa. Suosion siivittämä tapahtuma on päätetty toteuttaa seuraavaksi Vaasassa, jonne Miia ja Miss B. matkaavat Attendo Kaarlentuvan hoivakotiin 11. kesäkuuta. Ensimmäisessä kauneuspäivässä myös muutamat miehet intoutuivat kokeilemaan käsihoitoja ensimmäistä kertaa elämässään.

Vantaalainen kioskiyrittäjä valitsi ikäihmiset ja vammautuneet Ärrä tekee hyvää –kampanjaansa9.5.2018 09:47Tiedote

Kauppakeskus Jumbon kioskikauppias Anu Tikka valitsi Attendo Lustikullan hyvänteon kohteeksi R-kioskeilla käynnissä olevaan Ärrä tekee hyvää -kampanjaan. Hyvänteon tempauksessa paikalliset kioskiyrittäjät ympäri Suomen päättävät oman kohteensa ja kahden kuukauden välein pääsee kahdeksan R-kioskia lahjoittamaan 1 000 euroa valitsemilleen tahoille. Ensimmäiset lahjoitukset on päätetty ja lahjoitukset tehdään toukokuussa. Lahjoittajana toimii R-kioski Oy.