Attendo on ostanut Pielisen-Karjalan Dementiakodin sekä Juuan Hoito ja Hoivan

Attendo Oy on ostanut Pielisen-Karjalan Dementiakoti Oy:n sekä Juuan Hoito ja Hoiva Oy:n osakkeet 1. helmikuuta 2018. Yhtiöt tuottavat palvelukodeissaan Nurmeksessa ja Juuassa hoiva- ja asumispalveluja ikäihmisille ja päihdemuistisairaille. Työntekijät siirtyvät Attendolle vanhoina työntekijöinä.

”Olemme tyytyväisiä, että yrityskauppa syntyi ja ikäihmisten hoiva voi jatkua entisellään. Siun soten kiristynyt sijoituspolitiikka on tehnyt pienyrittäjän tilanteesta vaikean.”, sanoo Marko Lipponen, hoivakotien pääomistaja.

Pielisen-Karjalan Dementiakodilla on Nurmeksessa 36 asukaspaikkaa sisältävä Kotiniemen palvelukoti sekä 32 asukaspaikkaa sisältävä Kotirinteen palvelukoti. Kotiniemen kautta tuotetaan myös kotihoitopalveluja lähialueen ikäihmisille.

Juuan Hoidolla ja Hoivalla on 35 asukaspaikkaa sisältävä Tetriahon palvelukoti ja Tetritupa, jossa on 28 asukaspaikkaa.

Sekä Nurmeksen että Juuan palvelukodit sijaitsevat luonnonkauniissa ympäristössä ja noudattavat toiminnassaan Green Care -hoivaperiaatteita, jossa viljellään, hoidetaan kasvimaita ja arkeen liittyy eläinystäviä.

”Juuan ja Nurmeksen palvelukodit ovat arvostettuja ja olen iloinen, että pääsemme jatkamaan hyvin tehtyä työtä ikääntyneiden hyvinvoinnin eteen. Attendolla on myös Green Care -mallia noudattavia palvelukoteja, joten toimintamalli on tuttu ja mieluinen myös meille”, sanoo Anne Flink Attendosta.

Marko Lipponen
Yrittäjä, Pielisen Karjalan-Dementiakoti Oy, Juuan Hoito ja Hoiva Oy
Marko@fincare.sg

Anne Flink
aluejohtaja, Attendo
anne.flink@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Tonnikaupalla kotimaisia tuotteita hoiva- ja palvelukoteihin5.9.2018 08:40Tiedote

Vuodessa kuluu miltei Suomen väkiluvun verran pesukintaita, 10 000 litraa käsihuuhdetta ja 5 000 litraa pesunesteitä, joten ei ole samantekevää, kuka moisen määrän ja minkälaista tavaraa Attendon hoiva- ja palvelukoteihin toimittaa. Attendo solmi kesän alussa mittavan yhteistyösopimuksen, jossa Pamark jälleenmyyjänä toimittaa suomalaisen Walki Medicalin tuotteita kaikkiin Attendon 357 hoiva- ja palvelukotiin ympäri Suomen.

Kalle Maijala Attendon lastensuojelun johtoon31.8.2018 12:43Tiedote

Attendo on nimittänyt OTM, KTM Kalle Maijalan (33) aluejohtajaksi, vastuualueenaan lastensuojelupalvelut. Maijala siirtyy toimeen Attendon lakimiehen tehtävästä ja hän on toiminut aiemmin lakimiehenä Castren & Snellmanilla. Maijala raportoi Attendo Suomen toimitusjohtaja Pertti Karjalaiselle. ”Attendo on Pohjoismaiden johtava hoivapalveluiden tarjoaja, mutta lastensuojelun puolella meillä on vielä paljon kirittävää. Nykyinen palvelutoiminta muodostaa erinomaisen perustan tulevalle kehitykselle ja kasvulle. Olen otettu, että saan ottaa tällaisen haasteen vastaan”, kertoo Maijala. Maijala aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.11.2018.

Villistä ideasta suurtapahtumaksi: palvelukodin festareille kokoontui yli 900 musiikinystävää22.8.2018 13:00Tiedote

Viime torstaina Simon kesätorilla oli tohinaa. Asfaltoidulle pihalle nousi muun muassa esiintymislava, telttoja muurikkalettujen paistoon ja myyntiin, kaksi soppatykkiä, kioski, bajamajoja ja onnenpyörä. Sisälle kesätorin kahvioon rakennettiin ensiapupiste. Rakennusporukka koostui Attendon kehitysvammaisten ja mielenterveyskuntoutujien Simon palvelukodin työntekijöistä ja heidän perheistään, työtoimintaan osallistuvista asukkaista ja Simon kunnan väestä. Pienellä porukalla tyhjä kenttä muutettiin festarialueeksi, joka toi seuraavana päivänä yhteen lähes tuhat kävijää eri puolilta Lappia. Rakentamisvaiheessa panostettiin esteettömyyteen, jotta festarielämys on kaikille yhdenvertaisesti saavutettavissa. ”Meille on alusta pitäen ollut itsestään selvää, että tapahtuman pitää olla esteetön. Koko juttu lähti viisi vuotta sitten siitä, että asukkaamme halusivat päästä keikalle. Mietimme porukalla, voisimmeko tuoda livemusiikin tänne sen sijaan, että lähdemme muualle konserttiin. Ajatus omista