Attendo osti Telkänhoiva Oy:n

Jyväskylän sotainvalidien asuntosäätiö sr on myynyt Telkänhoiva Oy:n osakekannan Attendo Oy:lle. Omistusoikeus siirtyi 1.1.2019. Telkänhoiva Oy:n henkilökunta työsopimuksineen ja asiakkaiden palvelusopimukset siirtyvät sellaisenaan uudelle palveluntuottajalle. Kauppahintaa ei julkisteta.

Jyväskylän sotainvalidien asuntosäätiö sr haluaa turvata asiakkaidensa hyvät palvelut ja työntekijöiden työpaikat jatkossakin. Nykyisessä palvelujärjestelmässä selviytyäkseen tarvitaan vauraampi omistajapohja ja leveämmät hartiat, mitä pieni yleishyödyllinen säätiö voi tarjota. Asuntosäätiö haluaa tehdä vastuullisen ratkaisun hyvissä ajoin, ennen kuin palvelutuotannon laatu kärsii.

Asuntosäätiö palaa kiinteistöstä huolehtimiseen ja yleishyödylliseen palvelutehtävään. Säätiön perustehtävä on ollut huolehtia Jyväskylän seudun sotainvalidien asumispalveluista.

Palveluyksikön uusi nimi on Attendo Telkänhoiva.

”Jatkamme Telkänhoivan kodikasta ja lämminhenkistä perinnettä. Meille on sydämen asia huolehtia sotainvalidien, -veteraanien ja muiden asiakkaiden hyvinvoinnista niin palveluasumisessa kuin kotihoidossakin”, Attendon aluejohtaja Anne Flink sanoo.

Jyväskylän sotainvalidien asuntosäätiön hallituksen puheenjohtaja Kyösti Tomperi, 050 401 0447

Jyväskylän sotainvalidien asuntosäätiön johtaja Pauliina Takala, 044 288 2128

Attendon aluejohtaja Anne Flink, 050 538 9010

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Attendo keskeyttää tehostetun palveluasumisen hoivakoti Vänrikissä toistaiseksi12.3.2019 15:15:48 EETTiedote

Attendo on päättänyt keskeyttää tehostetun palveluasumisen toiminnan Siilinjärvellä sijaitsevan ikäihmisten hoivakoti Vänrikissä henkilöstöpulan takia. Järjestelystä on sovittu yhdessä Siilinjärven kunnan ja Kuopion kaupungin kanssa, joiden asumisyksiköihin tehostetun palveluasumisen asukkaat siirtyvät hallitusti. Hoivakodissa on lisäksi kevyemmän tuen tarpeessa olevia asukkaita, joiden osalta arki Vänrikissä jatkuu normaalisti.

Attendo Pelimannin toiminta keskeytetty väliaikaisesti – korjaavat toimenpiteet on jo aloitettu8.2.2019 22:44:19 EETTiedote

Länsi-Suomen aluehallintovirasto on antanut tänään 8.2.2019 päätöksen, jolla Attendo Pelimannin toiminta on väliaikaisesti keskeytetty. Asukkaat jäävät Attendo Pelimanniin siten, että Kuussote-kuntayhtymä vastaa toistaiseksi toiminnasta ja Attendo vuokraa koko henkilöstön kuntayhtymän käyttöön. Lisähenkilöstöä vuokrataan tarvittaessa myös Kuusiolinna Terveys Oy:ltä, jonka alihankkijana Attendo on toiminut. Korjaavat toimenpiteet on käynnistetty ja Attendo pyytää anteeksi virheitä toiminnassaan.