Attendo rakentaa Pieksämäelle mielenterveyskuntoutujien palvelukodin

Attendo rakentaa Pieksämäen Kirkkomäelle mielenterveyskuntoutujien palvelukodin. Yksikkö tarjoaa 15 tehostetun palveluasumisen asukaspaikkaa ja viisi kevyemmän tuen asuntoa. Palvelukoti luo arviolta 11 uutta työpaikkaa.

Palvelukodin rakennustyöt on aloitettu ja ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan sisään ensi vuoden maaliskuussa. Ruustinnantielle nousevan yksikön rakennuttajana toimii Hoivatilat ja urakoitsijana Rakennusliike Tikakoski.

”Meille on tärkeää tehdä kuntoutusta osallistavalla ja yksilölähtöisellä otteella, ja tämä on huomioitu tilojen suunnittelussa. Avarat asukashuoneet ja yhteiset tilat mahdollistavat kodinomaisen mutta yhteisöllisen asumisen sekä monipuoliset kuntoutuspalvelut”, kertoo Attendon aluejohtaja Satu Louejoki.

Asukkaita palvelukotiin odotetaan pääasiassa Attendon Pieksämäen kaupungin kanssa solmiman puitesopimuksen kautta. Asukkaaksi uuteen palvelukotiin tahtovat henkilöt voivat kääntyä oman kuntansa sosiaalihuollon puoleen.

Satu Louejoki
Aluejohtaja, Attendo
satu.louejoki@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoivapalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa. Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja vammautuneille ihmisille sekä mielenterveyskuntoutujille. Tuotamme myös lastensuojelu- ja terapiapalveluita. Attendolla on kaikkiaan noin 24 000 työntekijää yli 700 toimipisteessä Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. Lue lisää: www.attendo.fi

Attendo: Tulosennuste vuoden 2019 toiselle vuosineljännekselle ja kattava toimintaohjelma sisältäen Suomen johtoryhmän vahvistamisen18.6.2019 23:20:24 EESTTiedote

Attendo käynnistää toimintaohjelman luodakseen paremman tasapainon uusien hoiva- ja palvelukotien avaamisen ja käytössä olevien yksiköiden käyttöasteen ylläpitämisen välillä. Yhtiö odottaa markkinoiden odotuksia heikompaa tulosta johtuen pääasiassa uusien asukaspaikkojen myynnin alhaisemmasta kasvusta Suomessa. Attendo arvioi koko konsernin liikevoiton (EBITA*) olevan noin 120 miljoonaa Ruotsin kruunua vuoden 2019 toisella vuosineljänneksellä. Toisen vuosineljänneksen ennuste heijastaa jatkuvaa tulostasoa (run-rate) eikä sisällä kertaluonteisia eriä. Attendo ryhtyy myös toimiin vahvistaakseen Suomen organisaation johtoa uudella liiketoiminta-alueen johtajalla. Lisäksi yhtiö jatkaa uusien hoiva- ja palvelukotien määrän vähentämistä.