Attendo rakentaa seniorikodin Raumalle

Rauman Metsotielle rakennetaan seniorikoti, jossa tehostettu palveluasuminen ja kevyempi senioriasuminen löytyvät saman katon alta. Toiminnan käynnistyessä Attendo työllistää noin 25 hoiva-alan ammattilaista.
Tehostettua palveluasumista ja senioriasumista yhdistävä talokonsepti tarjoaa modernit puitteet elämän eri tilanteisiin. Kuva toimitusten käytettävissä.

Metsotien 51-paikkainen seniorikoti valmistuu kevään 2019 aikana ja sen rakentamisesta vastaa Astora-Rakennus Oy. Hankkeen sijoittajana toimii Koy Rauman Metsotien palvelutalo. Kohteeseen tulee 32:n tehostetun palveluasumisen paikan lisäksi seniorikoteja, jotka sopivat kevyempiä palveluita kaipaaville ikäihmisille. Palvelutaloon pääsee asumaan palvelusetelillä.

”Yhteistyö on toiminut Rauman kaupungin kanssa hyvin jo pitkään ja uuden hoivakodin myötä on hyvä lujittaa entisestään hienosti toimivaa yhteistyötä”, kuvaa Attendon aluejohtaja Sari Laakso.

Tehostettua palveluasumista ja senioriasumista yhdistävä talokonsepti tarjoaa modernit puitteet elämän eri tilanteisiin. Kun yhdestä talosta löytyy monipuolisia palveluita, on asukkaan mahdollista pysyä tutussa pihapiirissä kunnon heikentyessäkin.

”Metsotielle rakentuva kohde vastaa Rauman ikääntyneiden kasvavaan palveluntarpeeseen ja tuo monipuolisuutta laajalla eritasoisten asumispalvelujen tarjonnallaan kaupungin palvelurakenteeseen. Talon asukkaiksi toivotamme tervetulleiksi sekä ympärivuorokautista hoivaa tarvitsevat ikääntyneet että itsenäisemmin asuvat seniorit, jotka kaipaavat arjen askareita helpottavia tuki- ja kodinhoidon palveluja oman tarpeensa mukaan”, sanoo Alex Gullichsen Attendosta.

Investoinnin suuruus on noin kuusi miljoonaa euroa.

Sari Laakso
aluejohtaja, Attendo
sari.laakso@attendo.fi

Alex Gullichsen