Attendo rakentaa seniorikodin Raumalle

Rauman Metsotielle rakennetaan seniorikoti, jossa tehostettu palveluasuminen ja kevyempi senioriasuminen löytyvät saman katon alta. Toiminnan käynnistyessä Attendo työllistää noin 25 hoiva-alan ammattilaista.

Tehostettua palveluasumista ja senioriasumista yhdistävä talokonsepti tarjoaa modernit puitteet elämän eri tilanteisiin. Kuva toimitusten käytettävissä.

Metsotien 51-paikkainen seniorikoti valmistuu kevään 2019 aikana ja sen rakentamisesta vastaa Astora-Rakennus Oy. Hankkeen sijoittajana toimii Koy Rauman Metsotien palvelutalo. Kohteeseen tulee 32:n tehostetun palveluasumisen paikan lisäksi seniorikoteja, jotka sopivat kevyempiä palveluita kaipaaville ikäihmisille. Palvelutaloon pääsee asumaan palvelusetelillä.

”Yhteistyö on toiminut Rauman kaupungin kanssa hyvin jo pitkään ja uuden hoivakodin myötä on hyvä lujittaa entisestään hienosti toimivaa yhteistyötä”, kuvaa Attendon aluejohtaja Sari Laakso.

Tehostettua palveluasumista ja senioriasumista yhdistävä talokonsepti tarjoaa modernit puitteet elämän eri tilanteisiin. Kun yhdestä talosta löytyy monipuolisia palveluita, on asukkaan mahdollista pysyä tutussa pihapiirissä kunnon heikentyessäkin.

”Metsotielle rakentuva kohde vastaa Rauman ikääntyneiden kasvavaan palveluntarpeeseen ja tuo monipuolisuutta laajalla eritasoisten asumispalvelujen tarjonnallaan kaupungin palvelurakenteeseen. Talon asukkaiksi toivotamme tervetulleiksi sekä ympärivuorokautista hoivaa tarvitsevat ikääntyneet että itsenäisemmin asuvat seniorit, jotka kaipaavat arjen askareita helpottavia tuki- ja kodinhoidon palveluja oman tarpeensa mukaan”, sanoo Alex Gullichsen Attendosta.

Investoinnin suuruus on noin kuusi miljoonaa euroa.

Sari Laakso
aluejohtaja, Attendo
sari.laakso@attendo.fi

Alex Gullichsen
myyntipäällikkö, Attendo hoivapalvelut
alex.gullichsen@attendo.fi

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää noin 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.

Haussa piano hoivakotiin soittotaitoisille27.6.2018 09:21Blogi

Mikkelissä avattiin kevään lopulla kulttuuri ja taide -teemainen Attendo Marsalkanhovin hoivakoti, jonne ensimmäiset ikäihmiset ovat jo asettuneet ja uusia muuttajia tulee koko ajan. Pelkkään visuaalisuuteen teema ei jää, vaan kulttuuria ja taidetta nivotaan arkeen. Attendo Marsalkanhoviin on haussa piano. - Olen miettinyt heti hoivakodin avaamisesta lähtien pianon hankkimista, mutta vielä en ole ehtinyt. Nyt se on tänne saatava, jotta soittotaitoiset pääsisivät soittamaan. Minuun saa reilusti ottaa yhteyttä ja tehdä tarjouksen, sanoo hoivakodin johtaja Ulla Yli-Karro.

Varaa päivä Simon kesäfestareille, Neljänsuora ja Pete Parkkonen viihdyttävät pohjoisessa25.6.2018 09:41Tiedote

Kalenteriin kannattaa merkitä jo nyt perinteiset kesäfestivaalit Simon kesätorilla 17. elokuuta. Tänä vuonna Simossa lavan täyttävät vuorollaan musiikkimaailman kaksi kirkasta tähteä, ensimmäisenä Rossipohjan jälkeen vuoronsa saa Neljänsuora ja heidän jälkeensä Pete Parkkonen. Simon musiikkifestarit ovat kaikille musiikin ystäville avoin tilaisuus, vaikka alun perin tapahtuma luotiin Attendon pohjoisen palvelukotien asukkaita ajatellen. Kertaluontoiseksi aiotusta kokeilusta syntyi perinne.