Attendo-senioritalon rakennustyöt käynnistyivät Mansikkalassa

Attendo Vuokselaksi nimetyn ikäihmisten senioritalon rakennustyöt ovat käynnistyneet tällä viikolla Imatralla. Ympärivuorokautista hoivaa ja palveluasumista tarjoavaan taloon tulee 40 asukaspaikkaa. Uusi senioritalo vastaa myös lyhytaikaisen hoivan lisääntyneeseen tarpeeseen. Kiinteistö valmistuu kesään 2018 mennessä.

Senioritalon rakentaminen alkoi Imatralla. Kuva on vapaasti käytettävissä.

Attendo Vuokselaksi nimetyn ikäihmisten senioritalon rakennustyöt ovat käynnistyneet tällä viikolla Imatralla. Ympärivuorokautista hoivaa ja palveluasumista tarjoavaan taloon tulee 40 asukaspaikkaa. Uusi senioritalo vastaa myös lyhytaikaisen hoivan lisääntyneeseen tarpeeseen. Hoitomuotoa tarvitaan esimerkiksi ikääntyneen kunnon romahtaessa äkillisesti, sairaalahoidon ja kotiutumisen välivaiheessa sekä omaishoitajien loma-aikoina.
Kiinteistö valmistuu kesään 2018 mennessä.

- Haluamme tarjota erilaisia vaihtoehtoja ikääntyneiden hoiva- ja asumispalveluihin. Teemme aktiivista yhteistyötä omaisten kanssa ja tavoitteemme on säilyttää ikääntyneen elämä laatu ja sisältö mielekkäänä sekä tarjota laadukasta hoivaa turvallisessa ympäristössä, sanoo Anne Flink Attendosta.

Senioritalossa yhden hengenhuoneet ovat esimerkiksi muunnettavissa pariskunnan asuttavaksi. Myös sauna- ja pihaympäristöön panostetaan erityisesti.

Kohteessa rakennuttajana ja palvelutuottajana toimii Attendo, urakoinnista vastaa Lehto Oy ja rakennusvalvonnasta Qtio.

Anne Flink
aluejohtaja, hoivapalvelut, Attendo
anne.flink@attendo.fi

Senioritalon rakentaminen alkoi Imatralla. Kuva on vapaasti käytettävissä.
Imatran senioritalon rakentaminen. Kuva on vapaasti käytettävissä.
Imatran senioritalon työmaa. Kuva on vapaasti käytettävissä.

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 20 000 työntekijää noin 500 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Vuoksenniskalla rakennustyöt hyvässä vauhdissa: ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan jo maaliskuussa2.7.2018 10:02Tiedote

Attendo avaa ensi keväänä palvelukodin mielenterveyskuntoutujille Imatran Vuoksenniskalle Havurinne 3:en. Attendo Havurinteeksi nimetty palvelukoti koostuu yhteensä 43:sta tehostettuun palveluasumiseen, kevyempään palveluasumiseen sekä tuettuun asumiseen soveltuvasta asunnosta. Rakentaminen on alkanut kesäkuun puolivälissä. Ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan maaliskuussa 2019.

Haussa piano hoivakotiin soittotaitoisille27.6.2018 09:21Blogi

Mikkelissä avattiin kevään lopulla kulttuuri ja taide -teemainen Attendo Marsalkanhovin hoivakoti, jonne ensimmäiset ikäihmiset ovat jo asettuneet ja uusia muuttajia tulee koko ajan. Pelkkään visuaalisuuteen teema ei jää, vaan kulttuuria ja taidetta nivotaan arkeen. Attendo Marsalkanhoviin on haussa piano. - Olen miettinyt heti hoivakodin avaamisesta lähtien pianon hankkimista, mutta vielä en ole ehtinyt. Nyt se on tänne saatava, jotta soittotaitoiset pääsisivät soittamaan. Minuun saa reilusti ottaa yhteyttä ja tehdä tarjouksen, sanoo hoivakodin johtaja Ulla Yli-Karro.

Varaa päivä Simon kesäfestareille, Neljänsuora ja Pete Parkkonen viihdyttävät pohjoisessa25.6.2018 09:41Tiedote

Kalenteriin kannattaa merkitä jo nyt perinteiset kesäfestivaalit Simon kesätorilla 17. elokuuta. Tänä vuonna Simossa lavan täyttävät vuorollaan musiikkimaailman kaksi kirkasta tähteä, ensimmäisenä Rossipohjan jälkeen vuoronsa saa Neljänsuora ja heidän jälkeensä Pete Parkkonen. Simon musiikkifestarit ovat kaikille musiikin ystäville avoin tilaisuus, vaikka alun perin tapahtuma luotiin Attendon pohjoisen palvelukotien asukkaita ajatellen. Kertaluontoiseksi aiotusta kokeilusta syntyi perinne.