WolfcomWolfcom

Augement vauhdittaa HJK:n matkaa sähköpotkulaudoilla

HJK ja suomalainen, mikroliikkuvuuden palveluksi konseptoinut Augment ovat solmineet kaksivuotisen yhteistyösopimuksen. Yhteistyön myötä Helsingin jalkapalloklubin edustusjoukkue ottaa käyttöönsä Augmentin henkilökohtaiset sähköskuutit ja joukkue tähtipelaajineen tulee näkymään Augementin kotimaisessa ja kansainvälisessä markkinointiviestinnässä. Sähköskuuteilla helpotetaan pelaajien turvallista ja ketterää liikkumista kodin, työpaikan ja harrastusten välillä.

Yhteistyömme Augmentin kanssa helpottaa pelaajiemme arjen turvallista logistiikkaa ja nopeuttaa liikkumista kentän ulkopuolella”, kertoo HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti ja lisää: "Olen itse huomannut tämän käytännössä, sillä skuutilla vältän kantakaupungin jokailtaisen, äärimmäisen turhauttavan parkkipaikkarallin."

Kotimaisen Augmentin juuret ovat huippu-urheilussa ja yhtiö on tullut tunnetuksi käsityönä valmistetuista, maailman parhaisiin kuuluvista mäkihyppy- ja alppilajien suksista sekä  hiilikuiturunkoisista kilpapolkupyöristä. Vuonna 2020 esitelty Augment.eco tarjoaa asiakkailleen mikroliikkuvuuden palveluna, joka on Suomen lisäksi toiminnassa jo Ruotsissa, Tanskassa, Itävallassa, Ranskassa ja Italiassa. Augment.eco mahdollistaa huolettoman ja laadukkaan henkilökohtaisen sähköpotkulaudan käytön markkinoiden ensimmäisellä huoltopalvelumallilla.

”Yhteistyö HJK:n kanssa on meille paitsi kunnia, se sopii hyvin rooliimme huippu-urheilun mestarintekijänä. Augment on tuttu näky lumilajien maailmancup- ja olympiapodiumeilla maailman parhaiden laskijoiden ja mäkihyppääjien luottomerkkinä. Klubin pelaajien avulla uusi sähkölautapalvelumme tulee tutuksi myös arjen logistiikan helpottajana”, kertoo Augmentin palvelumallin kehittänyt Panu Lehti ja lisää:

”Aloite yhteistyöhömme tuli joukkueelta, joka haki helppoa, turvallista ja ekologista ratkaisua pelaajien henkilökohtaiseen liikkumiseen kentän ulkopuolella. Sähköinen skuuttimme onkin nykyisistä uusista kulkuvälineistä ylivertainen. Se on laadukas, mutta kevyt, ja mahdollistaa pitkän ajomatkan. Koska lauta menee kätevästi kasaan, on se helposti säilytettävissä ja mukaan otettavissa myös muihin liikennevälineisiin.”

Ketterästi, turvallisesti ja vastuullisesti liikenteessä

Sähköinen mikroliikkuvuus on osa kestävän kaupunkiliikenteen kehitystä ja konkreettinen lenkki ihmisten päivittäisessä liikkumisessa. Sähköisen liikennepalvelut tukevat myös kaupunkien päästötavoitteiden saavuttamista. Augment eroaa muista sähkölautayhtiöistä sillä, että se rakentanut e-skuuteilleen ensimmäisen henkilökohtaisen mikroliikkumisen huoltopalvelumallin ollen myös vahva kiertotalouden toimija.

”Vaikka julkinen liikenne on yleisesti aina suotavaa, ei huipputason joukkueurheilijoiden kannata tällaisina aikoina altistaa itseään ja samalla koko joukkuettaan suuren ihmismäärän kulkuvälineissä. Pelaajien matkat treeneihin ja harrastuksiin onnistuvat sähköskuutilla myös ilman autoruuhkassa seisomista tai parkkipaikkaa etsiessä. Henkilökohtainen Augment.eco -skuutti antaakin Klubille varmuuden siitä, että oma, hygieeninen ja toimiva sähköinen kulkuväline on pelaajiemme käytössä heti, kun sitä tarvitaan. Yhteistyömme Augmentin kanssa helpottaakin pelaajiemme arjen turvallista logistiikkaa ja nopeuttaa liikkumista kentän ulkopuolella”, kertoo HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti ja lisää: "Olen itse huomannut tämän käytännössä, sillä skuutilla vältän kantakaupungin jokailtaisen, äärimmäisen turhauttavan parkkipaikkarallin."

Augmentin Peltola pitää yhteistyötä HJK:n kanssa tärkeänä myös siksi, että skuuttien kätevyyttä ja merkitystä mikroliikkumisen mahdollistajana ja varteenotettavana kulkuvälineenä ei vielä yleisesti tunnisteta.

”Mikä tahansa uusi ja ihmeellinen herättää aina ennakkoluuloja ja on totta, että vastuuttomat sähkölautailijat ovat tehneet hallaa skuuttialan maineelle. Tiedämme kuitenkin paitsi jatkuvien asiakaskyselyiden, myös huoltokirjojemme perusteella, että lautojamme käyttävät kuskit eivät ole olleet aiheuttamassa viime kesän surullisia otsikoita. Omia lautoja ei jätetä jalkakäytäville lojumaan ja niiden käyttäjät ovat muutenkin tietoisia turvallisen liikkumisen etiikasta. Uskon, että Klubin pelaajat tulevatkin toimimaan malliesimerkkeinä muille lautailijoille”, kertoo Panu Lehti.

Suomalaisen Augmentin juuret ovat huippu-urheilussa

Suomalainen Jukka Peltola ja itävaltalaiset Franz Angerer sekä Michael ja Albert Kogler perustivat Croc Ski GmbH -suksitehtaan Itävaltaan suomalaisen CSH Group Oy:n tytäryhtiöksi vuonna 2015. Yhtiö ja sen tuotemerkki vaihdettiin Augment Ski GmbH:ksi ja suksitehtaan sisaryhtiö Augment Bike Oy aloitti samana vuonna hiilikuiturunkoisten kilpapolkupyörien kokoonpanon Seinäjoella. Augment valmistaa Itävallassa edelleen käsityönä maailman parhaimmistoon kuuluvat mäkihyppy- ja alppilajien sukset.

Jukka Peltola, Augment Bike Oy
+43 676 952 6860, jukka.peltola@augment-sports.com
Panu Lehti, Augment Bike Oy
+358 45 670 0323, panu.lehti@augment-sports.com

Laitetesti- ja kuvauslainapyynnöt: Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy

”On hienoa, että meidän toiveemme skuuttikumppanuudesta toteutui suomalaisen Augmentin kanssa. Ketterä sähköskuutti helpottaa liikkumistamme Stadissa ja on muutenkin hauska peli”, kertoo HJK:n keskikenttäpelaaja Sebastian Dahlström.
Atomu Tanaka pitää skuuttia oivallisena liikkumisvälineenä kodin ja työpaikan välillä
Jair Silva, HJK
Atomu Tanaka ei tavallisesti skuuttaa pelikentällä.
"Olen iloinen tästä yhteistyöstä. Se on juuri sitä, mitä halusimme", kertoo HJK:n Jair Silva.
Augment.eco erottuu nopeasti kasvavalla sähköskuuttimarkkinalla saumattomasti toimivan huoltopalvelumallinsa avulla. Augmentin palvelumallissa asiakas ei osien kuluessa tai skuutin rikkouduttua korjaa laitettaan itse tai etsi sille huoltoliikettä, vaan Augment toimittaa asiakkaalleen takuuhuolletun, uuden veroisen skuutin heti tilalle. Huoltopäällikkö Janne Pirttinen Seinäjoen Augment-huollossa. Kuva: Krista Luoma

Suomalainen helikopteriyhtiö kasvattaa kalustoaan huippuluokan koptereilla25.11.2021 09:01:01 EET | Tiedote

Liike- ja tilauslennoilleen lentävän lähdön saanut Helsinki Citycopter kasvattaa laivastoaan kahdella uudella huippuluokan helikopterilla. Helikopteriyhtiö on tilannut itselleen yhden edustusluokan Airbus ACH130 -kopterin ja vuokraa käyttöönsä toisen samanlaisen. Liikelentoalan edistyksellisimpiin kuuluvat helikopterit luovutetaan Helsinki Citycopterille keväällä ja niillä ryhdytään operoimaan Suomessa kesäkaudella 2022.

Kutsu matkailumedialle: Löydä Viro, Visit Estonia -etäpressi tiistaina 16.11. kl 11.0012.11.2021 15:00:32 EET | Kutsu

Tervetuloa Visit Estonian järjestämään online-infotilaisuuteen tiistaina 16.11. kello 11.00–11.45. Tilaisuudessa käydään läpi Viron matkailualan uutisia ja kuulumisia yleisesti sekä esitellään myös uunituore White Guide 2022 -ravintolalistaus. Tilaisuuden sisältö auttaa medioita suunnittelemaan talven, kevään ja ensi kesän Viro-aiheisia matkailusisältöjään.

Helsingin tislaamolle maailmanluokan viskikellari29.10.2021 15:08:12 EEST | Tiedote

Käsityötislaamo The Helsinki Distilling Company on pandemiakauden aikana rakentanut Sörnäisten panimon yli 160 vuotta vanhaan holvirakenteiseen jääkellariin maailmanluokan viskien kypsytyskellarin ja ainutlaatuiset tapahtumatilat. Kellari täydentää Helsingin ainoan tislaamon kokonaisvaltaiseksi ruokamatkailukohteeksi, jossa voi tutustua viskin valmistukseen, kypsytykseen ja makumaailmaan sekä nauttia korkealaatuisen tislaamoravintolan palveluista. Historiallisessa viskikellarissa on myös monipuoliset kokous- ja tapahtumatilat.

Yli puolet yritysten tietovuodoista ja lähes neljännes tietoturvaloukkauksista on omien työntekijöiden aiheuttamia27.10.2021 10:23:31 EEST | Tiedote

Kansallisella digiturvaviikolla (25.–29.10.2021) kiinnitetään huomiota yritysten omien työntekijöiden luomiin tietoturvauhkiin ja niiden ehkäisyyn. Suomen tunnetuin hakkeri Benjamin Särkkä ihmettelee, miten henkilökohtaisessa digiturvallisuudessaan hyvinkin neuvokkaat suomalaiset eivät täysin tiedosta työnantajalleen luomia turvallisuusuhkia.