WolfcomWolfcom

Augment vauhdittaa HJK:n matkaa sähköpotkulaudoilla

HJK ja suomalainen, mikroliikkuvuuden palveluksi konseptoinut Augment ovat solmineet kaksivuotisen yhteistyösopimuksen. Yhteistyön myötä Helsingin jalkapalloklubin edustusjoukkue ottaa käyttöönsä Augmentin henkilökohtaiset sähköskuutit ja joukkue tähtipelaajineen tulee näkymään Augmentin kotimaisessa ja kansainvälisessä markkinointiviestinnässä. Sähköskuuteilla helpotetaan pelaajien turvallista ja ketterää liikkumista kodin, työpaikan ja harrastusten välillä.
Yhteistyömme Augmentin kanssa helpottaa pelaajiemme arjen turvallista logistiikkaa ja nopeuttaa liikkumista kentän ulkopuolella”, kertoo HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti ja lisää: "Olen itse huomannut tämän käytännössä, sillä skuutilla vältän kantakaupungin jokailtaisen, äärimmäisen turhauttavan parkkipaikkarallin."

Kotimaisen Augmentin juuret ovat huippu-urheilussa ja yhtiö on tullut tunnetuksi käsityönä valmistetuista, maailman parhaisiin kuuluvista mäkihyppy- ja alppilajien suksista sekä  hiilikuiturunkoisista kilpapolkupyöristä. Vuonna 2020 esitelty Augment.eco tarjoaa asiakkailleen mikroliikkuvuuden palveluna, joka on Suomen lisäksi toiminnassa jo Ruotsissa, Tanskassa, Itävallassa, Ranskassa ja Italiassa. Augment.eco mahdollistaa huolettoman ja laadukkaan henkilökohtaisen sähköpotkulaudan käytön markkinoiden ensimmäisellä huoltopalvelumallilla.

”Yhteistyö HJK:n kanssa on meille paitsi kunnia, se sopii hyvin rooliimme huippu-urheilun mestarintekijänä. Augment on tuttu näky lumilajien maailmancup- ja olympiapodiumeilla maailman parhaiden laskijoiden ja mäkihyppääjien luottomerkkinä. Klubin pelaajien avulla uusi sähkölautapalvelumme tulee tutuksi myös arjen logistiikan helpottajana”, kertoo Augmentin palvelumallin kehittänyt Panu Lehti ja lisää:

”Aloite yhteistyöhömme tuli joukkueelta, joka haki helppoa, turvallista ja ekologista ratkaisua pelaajien henkilökohtaiseen liikkumiseen kentän ulkopuolella. Sähköinen skuuttimme onkin nykyisistä uusista kulkuvälineistä ylivertainen. Se on laadukas, mutta kevyt, ja mahdollistaa pitkän ajomatkan. Koska lauta menee kätevästi kasaan, on se helposti säilytettävissä ja mukaan otettavissa myös muihin liikennevälineisiin.”

Ketterästi, turvallisesti ja vastuullisesti liikenteessä

Sähköinen mikroliikkuvuus on osa kestävän kaupunkiliikenteen kehitystä ja konkreettinen lenkki ihmisten päivittäisessä liikkumisessa. Sähköisen liikennepalvelut tukevat myös kaupunkien päästötavoitteiden saavuttamista. Augment eroaa muista sähkölautayhtiöistä sillä, että se rakentanut e-skuuteilleen ensimmäisen henkilökohtaisen mikroliikkumisen huoltopalvelumallin ollen myös vahva kiertotalouden toimija.

”Vaikka julkinen liikenne on yleisesti aina suotavaa, ei huipputason joukkueurheilijoiden kannata tällaisina aikoina altistaa itseään ja samalla koko joukkuettaan suuren ihmismäärän kulkuvälineissä. Pelaajien matkat treeneihin ja harrastuksiin onnistuvat sähköskuutilla myös ilman autoruuhkassa seisomista tai parkkipaikkaa etsiessä. Henkilökohtainen Augment.eco -skuutti antaakin Klubille varmuuden siitä, että oma, hygieeninen ja toimiva sähköinen kulkuväline on pelaajiemme käytössä heti, kun sitä tarvitaan. Yhteistyömme Augmentin kanssa helpottaakin pelaajiemme arjen turvallista logistiikkaa ja nopeuttaa liikkumista kentän ulkopuolella”, kertoo HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti ja lisää: "Olen itse huomannut tämän käytännössä, sillä skuutilla vältän kantakaupungin jokailtaisen, äärimmäisen turhauttavan parkkipaikkarallin."

Augmentin Peltola pitää yhteistyötä HJK:n kanssa tärkeänä myös siksi, että skuuttien kätevyyttä ja merkitystä mikroliikkumisen mahdollistajana ja varteenotettavana kulkuvälineenä ei vielä yleisesti tunnisteta.

”Mikä tahansa uusi ja ihmeellinen herättää aina ennakkoluuloja ja on totta, että vastuuttomat sähkölautailijat ovat tehneet hallaa skuuttialan maineelle. Tiedämme kuitenkin paitsi jatkuvien asiakaskyselyiden, myös huoltokirjojemme perusteella, että lautojamme käyttävät kuskit eivät ole olleet aiheuttamassa viime kesän surullisia otsikoita. Omia lautoja ei jätetä jalkakäytäville lojumaan ja niiden käyttäjät ovat muutenkin tietoisia turvallisen liikkumisen etiikasta. Uskon, että Klubin pelaajat tulevatkin toimimaan malliesimerkkeinä muille lautailijoille”, kertoo Panu Lehti.

Suomalaisen Augmentin juuret ovat huippu-urheilussa

Suomalainen Jukka Peltola ja itävaltalaiset Franz Angerer sekä Michael ja Albert Kogler perustivat Croc Ski GmbH -suksitehtaan Itävaltaan suomalaisen CSH Group Oy:n tytäryhtiöksi vuonna 2015. Yhtiö ja sen tuotemerkki vaihdettiin Augment Ski GmbH:ksi ja suksitehtaan sisaryhtiö Augment Bike Oy aloitti samana vuonna hiilikuiturunkoisten kilpapolkupyörien kokoonpanon Seinäjoella. Augment valmistaa Itävallassa edelleen käsityönä maailman parhaimmistoon kuuluvat mäkihyppy- ja alppilajien sukset.

Jukka Peltola, Augment Bike Oy
+43 676 952 6860, jukka.peltola@augment-sports.com
Panu Lehti, Augment Bike Oy
+358 45 670 0323, panu.lehti@augment-sports.com

Laitetesti- ja kuvauslainapyynnöt: Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy

”On hienoa, että meidän toiveemme skuuttikumppanuudesta toteutui suomalaisen Augmentin kanssa. Ketterä sähköskuutti helpottaa liikkumistamme Stadissa ja on muutenkin hauska peli”, kertoo HJK:n keskikenttäpelaaja Sebastian Dahlström.
Atomu Tanaka pitää skuuttia oivallisena liikkumisvälineenä kodin ja työpaikan välillä
Jair Silva, HJK
Atomu Tanaka ei tavallisesti skuuttaa pelikentällä.
"Olen iloinen tästä yhteistyöstä. Se on juuri sitä, mitä halusimme", kertoo HJK:n Jair Silva.
Augment.eco erottuu nopeasti kasvavalla sähköskuuttimarkkinalla saumattomasti toimivan huoltopalvelumallinsa avulla. Augmentin palvelumallissa asiakas ei osien kuluessa tai skuutin rikkouduttua korjaa laitettaan itse tai etsi sille huoltoliikettä, vaan Augment toimittaa asiakkaalleen takuuhuolletun, uuden veroisen skuutin heti tilalle. Huoltopäällikkö Janne Pirttinen Seinäjoen Augment-huollossa. Kuva: Krista Luoma