Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala

Aulaneuvojat ja vapaaehtoiset oppaat avustavat asiakkaita Kalasatamassa

Jaa
Kuva: Virpi Velin
Kuva: Virpi Velin

Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskukseen palkataan asiakkaiden avuksi aulaneuvojia. Aulaneuvojat kertovat Kalasataman palveluista ja ilmoittautumiskäytännöistä sekä opastavat asiakkaita kulkemaan oikeaan paikkaan.

Kiireettömiä kohtaamisia Kalasatamassa

Kalasatamassa voi tavata myös vapaaehtoisia aulaoppaita. He ottavat asiakkaita vastaan keskuksen ala-aulassa.

-Kalasatamassa aulaoppaat ovat hakeutuneet mukaan toimintaan välittävinä kaupunkilaisina, joilla on halu kohdata muita helsinkiläisiä ja luoda toiminnalla hyvää meininkiä uuteen terveys- ja hyvinvointikeskukseen, kertoo vapaaehtoistyön koordinaattori Eliisa Saarinen.

Helsingillä on pitkät perinteet vapaaehtoistoiminnassa. Myös Kalasataman vapaaehtoiset oppaat ovat saaneet tehtäväänsä koulutuksen ja perehdytyksen. Vapaaehtoisia aulaoppaita sitoo vaitiolovelvollisuus, ja asiakkaat voivat luottamauksella kysyä heiltä neuvoa ja opastusta tarvittaessa. Aulaoppaat ovat valmiita kiireettömään arjen kohtaamiseen ja luovat osaltaan Kalastaman viihtyisyyttä.

Vapaaehtoisia aulaoppaita voi tavata päiväsaikaan. Kukin heistä on paikalla tunnin pari päivässä omien mahdollisuuksiensa mukaan. Aulaoppailla on päällään hupparit, joissa lukee ”vapaaehtoinen”. Aulaneuvojat puolestaan tunnistaa t-paidoista, joissa on Helsinki-tunnus.

Kalasataman uusi terveys- ja hyvinvointikeskus mahdollistaa monipuolista järjestö- ja oppilasyhteistyötä.

-Tulemme jatkossa kartoittamaan yhteistyön ja kumppanuuden mahdollisuuksia eri toimijoiden kanssa, mutta myös meihin päin voi olla rohkeasti yhteydessä, Eliisa Saarinen sanoo.

Terveys- ja hyvinvointikeskus aukeaa helmikuussa

Kalastaman terveys- ja hyvinvointikeskus avaa ovensa maanantaina 5. helmikuuta.

Se tarjoaa saman katon alla monipuoliset ja sujuvat sosiaali- ja terveyspalvelut.

Kalasatamaan siirtyvät Herttoniemen, Kallion ja Vallilan terveysasema- ja hammashoitolapalvelut ja lisäksi keskuksesta saa kuntoutus-, psykiatria- ja päihdepalveluja, nuorten ja aikuisten sosiaalipalveluja sekä vammaisten ja maahanmuuttajien palveluja.

Uusi terveys- ja hyvinvointikeskus on auki arkisin klo 7–20.

Nähdään Kalasatamassa

Kalasataman alueella rakennetaan paljon uutta, mutta keskus on silti helppo löytää. Julkiset liikenneyhteydet ovat niin hyvät, että suosittelemme niiden käyttöä.

Lämpimästi tervetuloa Kalasatamaan!

Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskus, Työpajankatu 14 A

www.hel.fi/sote

Katso usein kysytyt kysymykset

Facebookissa: Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskus

 

Lisätietoja:

Lilli Väisänen, johtava ylihoitaja 

p. 040 620 7828, lilli.vaisanen(at)hel.fi

Eliisa Saarinen, vapaaehtoistyön koordinaattori

p. 050 595 5322, eliisa.saarinen(at)hel.fi

Yhteyshenkilöt

Jaana Juutilainen-Saari
viestintäpäällikkö
jaana.juutilainen-saari@hel.fi
p. 09 310 42240

Markus Snellman
tiedottaja
markus.snellman@hel.fi
p. 09 310 42619

Kuvat

Kuva: Virpi Velin
Kuva: Virpi Velin
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala
Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala
Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala


09 310 5015 (vaihde)http://www.hel.fi/sote

Sosiaali- ja terveystoimi - hyvinvointia, terveyttä ja sosiaalista turvallisuutta helsinkiläisille.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Helsingin kaupunki, sosiaali- ja terveystoimiala

Helsingin Matkapalvelun yhteydenottokanavat laajenevat – takaisinsoitto- ja chat-palvelu käyttöön18.5.2018 10:51Tiedote

Helsingin Matkapalvelun yhteydenottokanavat laajenevat, kun takaisinsoittopalvelu ja tunnistava chat otetaan käyttöön. Takaisinsoitossa asiakas voi jättää soittopyynnön, jos puhelinpalveluissa on ruuhkaa. Chatissa taas asiakas voi tehdä Matkapalvelun kuljetustilauksia tai antaa palautetta verkkosivujen kautta. Uusilla yhteydenottokanavilla halutaan nopeuttaa tavoitettavuutta ja tarjota asiakkaalle vaihtoehtoja asiointikanaviin.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme