Aurinkosähköpuisto Sulkavalle

Solarigo aikoo rakentaa Sulkavan kunnan alueelle teollisen mittakaavan aurinkosähköpuiston

Aurinkosähköpuisto (kuvituskuva)

Aurinkosähköpuiston energia on Sulkavalla tuotettua päästötöntä, uusiutuvaa energiaa. Lumme Energia toimittaa Sulkavan kunnalle tämän alkuperätakuulla todennetun ja paikallisesti tuotetun uusiutuvan aurinkosähköpuiston energian.

- Sulkavan kunta haluaa omilla päätöksillä toimia puhtaan ilman ja luonnon puolesta. Kuntien pitää tehdä ilmastotekoja ja tämä on Sulkavan kunnan valitsema tie kohti hiilineutraalia Suomea, toteaa Sulkavan kunnanhallituksen puheenjohtaja Kaisa Ralli.

- Uusiutuvan energian hankinta paikallisesti tuotettuna ja lähellä on taloudellisesti ja ympäristöllisesti kunnan elinvoimaa tukeva linjaus, kertoo Sulkavan kunnanjohtaja Juho Järvenpää.

- Lumme Energia ja Solarigo tarjoavat asiakkailleen konkreettisia välineitä ja palveluja ilmastotavoitteiden toteuttamiseen aurinkovoimaloiden ja uusiutuvan energian avulla. Me olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme olla edistämässä Sulkavan kunnan tavoitteita kohti hiilineutraalia ympäristöä, linjaa Solarigon toimitusjohtaja Antti Koskelainen.

Lumme Energia ja Solarigo kuuluvat Suur-Savon Sähkö -konserniin. Sulkavan kunta puolestaan on osaomistajana Suur-Savon Sähkö -konsernissa.

Sulkavan kunta:
kunnanhallituksen puheenjohtaja Kaisa Ralli kaisa.ralli@sulkava.fi +358 40 084 5925, kunnanjohtaja Juho Järvenpää juho.jarvenpaa@sulkava.fi +358 44 4175 202

Solarigo: toimitusjohtaja Antti Koskelainen antti.koskelainen@solarigo.fi +358 40 726 7673

Lumme Energia: toimitusjohtaja Tapo Lehtoranta tapo.lehtoranta@lumme-energia.fi +358 50 465 2860

Aurinkosähköpuisto (kuvituskuva)

Solarigo on kotimainen energiayhtiö, joka toimittaa kotimaista aurinkosähköä yrityksille avaimet käteen periaatteella järjestelmätoimituksina sekä sähkösopimuksella ilman asiakkaan omaa investointia.

Lumme Energia on kotimainen energia-alan uudistaja, joka toimittaa sähköenergiaan liittyviä kokonaisratkaisuja ja luo lisäarvoa asiakkailleen. Autamme asiakkaitamme vaikuttamaan oman ympäristönsä kestävään kehitykseen ja varmistamme parhaat palvelut jokaiseen tarpeeseen nyt ja tulevaisuudessa.