Autocirc Finland OyAutocirc Finland Oy

Autocirc ostaa yhden Suomen johtavista hinaus- ja autonkuljetusyrityksistä

Autocirc ostaa Hinaus Sjöberg -konsernin, johon kuuluu tunnettu tytäryhtiö Autonkuljetus Sjöberg Oy. Konserni on yksi Suomen johtavista hinaus- ja autonkuljetusyrityksistä. Yritys sijaitsee pääkaupunkiseudulla, mutta yrityksillä on toimeksiantoja ympäri Suomea ja kansainvälisesti. Kauppa vahvistaa Autocircin mahdollisuuksia harjoittaa älykkäämpää ja tehokkaampaa logistiikkaa Suomen markkinoilla.

Hinaus Sjöberg Oy. Kuva on vaapasti julkaistavissa.

Kauppaan kuuluvat emoyhtiö Hinaus Sjöberg OY sekä tytäryhtiöt Autonkuljetus Sjöberg Oy, Hinaus Sjöberg Itä-Suomi OY ja Konekuljetus Sjöberg OY. Konserniyhtiöillä on yhteensä 25 hinausautoa, 4 hinausautoa raskaammille ajoneuvoille ja 17 autonkuljetusautoa. Vuosittain suoritetaan yli 35 000 kuljetusta ja noin 15 000 hinaustehtävää. Suurimpia yhteistyökumppaneita ovat vakuutusyhtiöt, autokauppiaat ja linja-autoyhtiöt.

"Ajoneuvojen hinaaminen ja kuljettaminen autopurkaamoillemme on edellytys sille, että voimme turvata käytettyjen autonvaraosien toimitukset markkinoille. Hinaus Sjöberg -konsernin hyvin hoidetut yritykset tarjoavat entistä vahvemman alustan nopeuttaa siirtymistä autonosien kiertotalouteen. Olemme erittäin tyytyväisiä siitä, että yhtiöt jatkavat nyt osana Autocirciä." sanoo Lasse Eriksson, Maajohtaja Autocirc Finland Oy.

Sten-Eric Sjöberg, toimitusjohtaja Hinaus Sjöberg, sanoo:
"Olemme rakentaneet pääkaupunkiseudulle pitkäjänteisesti luotettavan hinaus- ja autonkuljetusliiketoiminnan. Koska meillä on vahva markkina-asema Suomessa, odotamme innolla pääsevämme osaksi laajempaa kokonaisuutta ja löytävämme synergioita ja menestyksekästä yhteistyötä muiden Autocircin yritysten kanssa. Yritysten arvot ja näkemykset tulevaisuudesta ovat hyvin yhtenevät, joten integroimme Hinaus Sjöbergin luottavaisin mielin Autocirciin."

Yrityskauppa on osa Autocircin pitkän aikavälin strategiaa rakentaa kiertotalouteen perustuva liiketoimintamalli ostamalla liiketoimintoja autonosateollisuuden eri sektoreilla. Täällä logistiikka, hinaus ja autokuljetukset ovat tärkeä ja täydentävä osa kiertoa, jossa käytämme uudelleen ja pidennämme käytettyjen varaosien käyttöikää.

Autocirc Finland Oy
Lasse Eriksson, Maajohtaja
+358 (0)500–561 656
www.autocirc.com

Hinaus Sjöberg OY
Sten-Eric Sjöberg, Toimitusjohtaja
+358 (0)400–441 300
www.hinaussjoberg.fi

Tietoja Autocircistä

Autocirc työskentelee autoteollisuuden kiertotalouden muutoksen puolesta. Varmistamme, että käytetyt autonosat pääsevät takaisin tielle – tai että materiaaleista ja komponenteista voi olla hyötyä täysin erilaisissa tuotteissa ja konteksteissa. Autocirc perustettiin vuonna 2019 ja se kasvaa nopeasti. Nykyään konsernilla on yli 50 yritystä, joilla on yli 900 työntekijää Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Puolassa, Isossa-Britanniassa, Ranskassa ja Saksassa.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi