Bisnode

Autojen Loyalty Awards -merkkiuskollisuuspalkinnot jaetaan 7. kerran

Jaa
LEHDISTÖLLE Julkaisuvapaa 23.1.2013 klo 12:00. Suomen johtava ajoneuvojen markkina- ja merkkiuskollisuuspalvelutuottaja DirektMedia121 Oy julkisti keskiviikkona 23.1. vuoden 2012 luotetuimmat ja uudelleenhankituimmat ajoneuvomerkit. Analyysin pohjana käytetään Trafin ajoneuvoliikennerekisterin perusteella rakennettua siirtymävirta-analyysiä, joka kertoo yksityishenkilöiden autonvaihdossa tapahtuvista merkkimuutoksista. Merkkiuskollisuusanalyysi kertoo puolestaan, kuinka monta prosenttia tietynmerkkisen auton omistavista yksityishenkilöistä pysyy uskollisena aiemmalle ajokilleen. Merkkiuskollisuuspalkinnossa ajoneuvot on ryhmitelty niiden käyttötarkoituksen ja koon perusteella autonostajan kannalta merkittäviin ryhmiin.

Mukaan on laskettu myös asiakkaitten uskollisuus autoliikkeen näkökulmasta. Siinä 5:n kärki oli hyvin tasainen ja uskollisuusprosentti poikkeuksellisen korkea.

Merkkiuskollisuus on autokaupan kannalta huomattava asia, sillä merkkiuskollisimmat asiakkaat osoittautuvat ajan myötä myös kannattavammiksi. DirektMedia 121:n ajoneuvopalveluista löytyy useita työkaluja, joita hyödyntämällä autokauppa pystyy tehostamaan markkinointiaan ja suuntaamaan sitä sinne, missä on paras potentiaali.

KIA johtaa uusissa, Toyota jatkaa voittokulkuaan käytetyissä

Pelkkää automerkkiä tarkasteltaessa uskollisimmat ostajat löytyvät uusien autojen osalta KIA:n, käytettyjen autojen osalta Toyotan omistajista.  Tänä vuonna hajonta eri automerkkien välillä oli samanlainen kuin v. 2011.

Autotyypeittäin merkkiuskollisuus jakautui seuraavasti:

SEGMENTTI

VOITTAJA

VOITTAJAN MERKKIUSKOLLISUUS

KESKIMÄÄRÄINEN MERKKIUSKOLLISUUS SEGMENTISSÄ

Uudet autot

KIA

68,3%

47,6%

Käytetyt autot

Toyota

37,1%

23,5%

Käyttötarkoitussegmentti

Iso perheauto

Toyota

91,6%

55,9%

Keskikokoinen perheauto

Skoda

80,2%

46,4%

Pieni perheauto

Toyota

77,7%

40,9%

Iso premium

Audi

82,1%

55,5%

Pieni premium

Volvo

85,5%

38,7%

Iso tila-auto

Toyota

80,9%

50,7%

Pieni tila-auto

KIA

81,7%

43,1%

Maasturi ja katumaasturi

Nissan

83,2%

40,2%

Executive

Audi

75,0%

52,2%

Urheilullinen

Mercedes-Benz

80,0%

40,0%

Autoliike

Uskollisimmat asiakkaat

Lehtoauto Ky Kotka

75,61%

45,03%

Lisätiedot:

Lauri Mähönen

myyntijohtaja

Puhelin (vaihde) (09) 2727 020

Mobiili 040732 5322

Faksi (09) 2727 0277

Sähköposti: lauri.mahonen@direktmedia.fi

Tietoja julkaisijasta

Bisnode
Bisnode
Kumpulantie 3
00520 Helsinki

http://www.bisnode.fi
Bisnode on johtava digitaalisen yritysinformaation tarjoaja Euroopassa, tarjoten täydellisiä myynnin ja markkinoinnin ratkaisuja, sekä luotto – ja yritysinformaatiota.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Bisnode

Maksuviiveet ovat kasvussa, se ei liene yllätys. Käänteen ennustaminen onkin jo vaikeampaa27.4.2020 10:00:00 EEST | Tiedote

Suomalaisten yritysten maksuviiveet kasvoivat voimakkaasti maalis-huhtikuussa. Tämä näkyy Euroopan suurimman data-analytiikkayrityksen Bisnoden tuottamasta viikkotilastosta. Useilla toimialoilla laskujen maksamisessa näkyi muutoksia jo alkuvuodesta, koronvirus kuitenkin nopeutti jo alkanutta trendiä. Tietyillä toimialoilla maksuviiveet jatkoivat kasvuaan, kun virus levisi Suomeen muualta Euroopasta. Maksaminen on hidastunut tasaisesti eri puolilla maata.

Konkurssien määrän kasvu hidastumassa Euroopassa ja Suomessa29.11.2012 10:40:21 EET | Tiedote

Konkurssit Suomessa ja Euroopassa* Kolmas vuosineljännes lupaa käännettä parempaan suuntaan, sillä konkurssiin asettamisten määrä väheni heinä-syyskuussa 2012 Suomessa noin -4,25 % verrattaessa samaan aikaan viime vuonna. Euroopassa konkurssit ovat lisääntyneet vuoden aikana 5,4 %, kun verrataan viime vuoteen. Toisaalta konkurssit ovat vähentyneet -8,7 % vuoden kolmannella neljänneksellä Euroopassakin.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye