Autoklinikka laajentaa Savonlinnaan ja ostaa palkitun Kolarityö Dillström Oy:n

Autoklinikka-yhtiöt Oy on ostanut savonlinnalaisen Kolarityö Dillström Oy:n liiketoiminnan. Yli 60 vuotisen historian ja erinomaisen maineen omaavan korjaamon kaikki työntekijät siirtyvät kaupan mukana Autoklinikan palvelukseen. Toisen polven Dillströmin yrittäjäveljekset jatkavat tyytyväisen asiakaskuntansa palvelua Autoklinikka Savonlinnan työnjohtajina. Kolarityö Dillström Oy on juuri palkittu Savonlinnan seudun Vuoden yritys -tittelillä.
Savonlinnalainen Kolarityö Dillström saa kaupan myötä Autoklinikan tutun ilmeen.

Suomen suurimmaksi yksityiseksi vauriokorjaamoketjuksi viidessä vuodessa kasvanut Autoklinikka-yhtiöt toteuttaa strategiaansa kasvaa koko alan johtavaksi valtakunnalliseksi toimijaksi. Yhtiö on laajentunut myös yritysostojen kautta, joita se on tehnyt nyt yksitoista. Itä-Savon alueella toimivan Kolarityö Dillström Oy:n osto on Autoklinikan toimitusjohtaja Patrik Puskalan mukaan luonnollinen askel yhtiön kasvusuunnitelmassa: ”Dillströmin veljesten kolarikorjaamolla ja maalaamolla on alallamme erinomainen maine ja se on tunnettu hyvästä laadusta ja osaamisesta. Ostolla varmistamme tämän perinteikkään ja arvostetun perheyhtiön toiminnan jatkumisen myös pitkälle tulevaisuuteen”.

Vuonna 1954 Rantasalmen Parkunmäkeen alun perin perustetun ja Savonlinnaan vuonna 1993 muuttaneen kolarikorjaamon ja automaalaamon vuotuinen liikevaihto on noin miljoona euroa ja työntekijöitä on 7. Savonlinnan Seudun Yrittäjät ry palkitsi Kolarityö Dillströmin elokuun lopulla Vuoden yritys 2016 -tittelillä, mikä on konkreettinen osoitus toisen sukupolven yrittäjien nauttimasta arvostuksesta.

”Olemme pystyneet jo 40 vuotta ylläpitämään sitä palvelualttiutta ja korjaustaitoa, minkä isämme 50-luvulla aloitti. Ikä on tehnyt kuitenkin tehtävänsä ja lähivuosina meidän olisi joka tapauksessa päätettävä jatkostamme. Koska osaavan henkilökunnan ja erinomaiset asiakkaat omaavan kannattavan yrityksen lopettaminen ei olisi millään muotoa järkevää ja omasta perheestä ei jatkajaa löytynyt, on Autoklinikka maamme paras vaihtoehto yrityksemme tarinan jatkajaksi. Jäämme sitä paitsi Joukon kanssa pitämään porukoistamme huolta ja jatkamme Autoklinikka Savonlinnan työnjohtajina eläkepäiviimme saakka”, iloitsee Kolarityö Dillström Oy:n toimitusjohtaja Vesa Dillström myytyään veljensä Jouko Dillströmin kanssa yrityksensä Autoklinikka-yhtiöt Oy:lle.

Savonlinnan yrittäjäyhdistys perusteli Kolarityö Dillströmin valintaa Vuoden yrittäjäksi perheyhtiön pitkällä historialla, erinomaisella tuloskunnolla ja vakiintuneella paikalla savonlinnalaisessa yrittäjäkentässä. Tällaisen yrityksen myynti on Vesa Dillströmin mukaan osoitus vastuullisesta liiketoiminnasta.

”Nyt on paras hetki tehdä pitkän tähtäimen päätöksiä. Turvaamme paitsi toimipaikan jatkuvuuden ja nykyisten työpaikkojen säilymisen, uskomme Autoklinikan panostuksen osaamisen kehittämiseen varmistavan myös nuorten seppien ja maalareiden mielenkiinnon perinteistä, mutta yhä teknisemmäksi muuttuvaa alaa kohtaan”, jatkaa Jouko Dillström.

Autoklinikka panostaa korjaus- ja maalausosaamisen ohella myös asiakaspalvelunsa ja -viestintänsä korkeaan tasoon. Palvelu perustuu kaikissa toimipisteissä asiakasymmärrykseen ja siihen, että itse korjauksen lisäksi huolehditaan myös siitä, että asiakkaat tietävät mitä, miksi ja milloin autolle korjaustoimenpiteitä tehdään.

Autoklinikka on ylläpitänyt yli 20 %:n vuotuista kannattavaa kasvuaan hallituin yritysostoin, joita on viidessä vuodessa tehty jo yksitoista. ”Kansainvälisesti katsottuna Suomi on vauriokorjaamisalan pirstaleisesta markkinarakenteesta johtuen vielä alhaisella kehitysasteella. Noin 200 merkkikorjaamon lisäksi markkinoilla toimii yli 500 yksityistä korjaamoyrittäjää. Osaamisvaatimusten kasvu ja vakuutusyhtiöiden pyrkimys kirjavan kumppaniverkoston harventamiseen ohjaavat kuitenkin alan keskittymistä”, taustoittaa Puskala ja lisää, että Autoklinikka tulee olemaan tämän keskittymisen ytimessä.

Patrik Puskala, toimitusjohtaja, Autoklinikka-yhtiöt Oy
Puh: 050 5944085, email: patrik.puskala@autoklinikka.fi

Vesa Dillström, Autoklinikka Savonlinna (1.9. lähtien)
Puh: 040 589 6320, email: vesa.dillstrom@autoklinikka.fi
www.autoklinikka.fi

Samuel Sorainen, viestintä
Wolfcom Oy
Puh: +358 400 579 653 ja samuel.sorainen@wolfcom.fi

"Tilsti", eli Dillström aloitti autojen korjaamisen kyläpajana Rantasalmen Parkunmäessä vuonna 1954.
Autoklinikka-yhtiöt
Patrik Puskala, toimitusjohtaja, Autoklinikka-yhtiöt
Kolarityö Dillström Oy muutti Savonlinnaan vuonna 1993
Kolarityö Dillström Oy muutti Savonlinnaan vuonna 1993

Autoklinikka-yhtiöt Oy on autojen vauriokorjaamiseen erikoistunut, kaikkien vakuutusyhtiöiden hyväksymä monimerkkikorjaamoketju, jonka Autoklinikka-korjaamot palvelevat asiakkaitaan pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Raisiossa, Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Oulussa, Turussa, Porvoossa, Lahdessa ja nyt myös Savonlinnassa. Autoklinkka Partner -franchishing-verkosto kattaa myös Pieksämäen, Varkauden, Kuopion ja Joensuun. Aidot Autoklinikka-korjaamot korjaavat vuodessa yli 14 000 kolaroitua tai kolhittua autoa. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2015 18 MEUR ja henkilöstömäärä 140. Autoklinikan kasvustrategiaan kuuluu olla paitsi kotimaisen autokorjaamoalan ja -käytäntöjen suunnannäyttäjä, nousta Suomen johtavaksi vauriokorjaamoketjuksi ja alan halutuimmaksi kumppaniksi. Yhtiön palveluita käyttävät vakuutusyhtiöiden ja kuluttaja-asiakkaiden lisäksi myös Suomen suurimmat yritys- ja rahoitusyhtiöasiakkaat. Autoklinikka-yhtiöt Oy on osa ruotsalaista Werksta-vauriokorjaamoketjua.