Automaation Kasvupolku®: Lupaavimmat kasvuyritykset ovat Robotmation ja Skycode

Yrittäjille maksuttoman sparrauksen mahdollistavat Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit yhdessä Automaation Kasvupolku®-kumppaneiden kanssa.

Automaation Kasvupolun kaksi lupaavinta kasvuyritystä ovat säkyläläinen Robotmation ja vaasalainen Skycode.

Robotmation on teollisen automaatiotekniikan ammattilainen. Yritys toimittaa automaatio- ja ohjausjärjestelmiä sekä kokonaisia linjastoja kappaletavaraa käsittelevän teollisuuden ja logististen palveluntuottajien tarpeisiin.

Tuomaristo vakuuttui Robotmationin näytöistä robotiikan osaamisessa sekä uuden teknologian, konenäön ja tekoälyn, soveltamisesta. Tämä tarjoaa hyvän mahdollisuuden kasvulle. Yritys on jo vuosia tehnyt kannattavaa kasvua ja toimii alalla, jossa on markkinapotentiaalia.

Skycode on ohjelmointitoimisto, joka tarjoaa pilvipohjaisia ohjelmistoja teollisuuden tuotantosuunnitteluun. SkyPlannerin hyödyntämä tekoäly auttaa tekemään parempaa tuotannonsuunnittelua, nopeammin ja optimaalisemmin.

Tuomaristo arvosti Skycoden edistyksellistä, uutta ohjelmistotuotetta, joka vastaa konkreettiseen asiakastarpeeseen teollisuudessa. Tuote hyödyntää yrityksen itse kehittämää optimointialgoritmia. Skycodella on kasvupotentiaalia ja skaalautuva liiketoimintamalli. Yrityksen perusta on vakaa ja erityisesti asenne kasvun rakentamiseen on kohdallaan.

Tuomariston arviointi- ja valintakriteerit lupaavimpien yritysten valintaan olivat: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Kriteerit ovat samat kaikilla Kasvu Openin Kasvupoluilla.

Katso: Mikä on Kasvupolku®?
Katso: Automaation Kasvupolku®-sparraukseen osallistuneet yritykset

KASVUPOLUN TUOMARISTO JA KUMPPANIT

Automaation Kasvupolun tuomariston kokoonpano:

• Tuula Ruokonen, VTT
  • Wilhelm Lindholm, Innovestor
  • Olli Ventä, Automaatiosäätiö
  • Jari Ruuska, Oulun Yliopisto
  • Tatu Mattila, ABB
  • Börje Sandström, Fidelix
  • Antti Wallenius, Roima Intelligence

Automaation Kasvupolku®-kumppani on Suomen Automaatioseura.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat Nordea, Business Jyväskylä, DNA, Keski-Suomen liitto, KPMG, Varma, AWS, Kauppakamari ja Technopolis.

KOHTI KASVU OPEN KARNEVAALIA 2021

Kasvupolkujen lupaavimmat yritykset etenevät automaattisesti Kasvu Open 2021 TOP 60 -finalistijoukkoon. Finalistit saavat kolmannen sparrauspäivän syksyllä 2021.

Kasvuyritystapahtuma Kasvu Open Karnevaalissa 27.-28.10.2021 finalistijoukosta valittu TOP 10 kisaa Vuoden kasvuyritys -tittelistä. TOP 10- ja voittajavalinnat tekee Kasvu Openin valtakunnallinen tuomaristo.

Katso: Vuoden kasvuyritykset 2020
Katso: Kasvu Openissa sparrattuja yrityksiä

Anni Hintikka
anni.hintikka@kasvuopen.fi

Kasvu Open on kasvuyritysten sparraaja. Tarjoamme monipuolisesti palveluja yrittäjille, joilla on kiikarissa liiketoiminnan kasvattaminen.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, Business Jyväskylä, DNA, Keski-Suomen Liitto, KPMG, Varma, AWS, Kauppakamari ja Technopolis.