Automatkailua Turussa heti alkuvuodesta - Tammikuussa messuilla on tarjolla mm. taitoajoa

Tiedote 21.12.2017. Caravan Show -messut kutsuu automatkailun äärelle 12.-14.1. Turun Messukeskukseen. Yhdessä SF-Caravan ry:n kanssa järjestettävässä tapahtumassa kisataan tällä kertaa mm. matkailuvaunun ja -auton taitoajossa. Caramba-kilpailunäytökseen osallistuu alan suomalaisia huippukuljettajia, ja yleisö pääsee seuraamaan ja kokeilemaan ajoa lauantaina 13.1. Suomalaiset kuljettajat ovat lajissa pohjolan parhaimmistoa.

Kuva: Turun Messukeskus Oy.

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyy jälleen satoja matkalaisia. Vuosittainen harvinaisuus, talvitreffit, houkuttelee paikalle satoja karavaanareita oli keli mikä tahansa. Tapahtumalla on merkittävä yhteisöllinen merkitys karavaanareille muuten hiljaiseloiseen talvikauteen. SF-Caravan Turku ry:n kymmenet talkoolaiset pitävät huolta alueen turvallisuudesta ja viihtyvyydestä. Tällä kertaa muutaman seurueen elämää voi seurata myös livestriimin kautta Turun Messukeskuksen nettisivuilla messuperjantaina ja -lauantaina.

Matkailuauto- ja -vaunukaupalla menee hyvin

Neljä messuhallia on täynnä nähtävää. Näytteilleasettajat esittelevät matkailuauto ja -vaunumallistoja sekä tarvikkeita. Muun muassa LMC tuo Turussa Suomen markkinoille kolme uutta tuotetta, ja mm. vuoden suurin Hymer-uutuus B-klasse SL ensiesitellään Turussa.

Matkailuauto- ja -vaunukaupan tilanne näyttää tällä hetkellä erittäin hyvälle. Matkailuvaunukaupan osalta myynti on kasvanut viime vuodesta vauhdikkaasti peräti 20 prosentilla. Tämä selviää Matkailuajoneuvotuojien tuoreimmista tilastoista. Odotettavissa onkin vilkasta kaupankäyntiä messuilla.

Palkintoja mm. koiraystävällisimmälle leirintäalueelle

Messuilla jaetaan perjantaina 12.1. lukuisia tunnustuspalkintoja. SF-Caravan ry palkitsee vuoden 2017 caravan-alueet. Messuilla palkitaan myös ensimmäistä kertaa vuoden koiraystävällisimmät leirintäalueet. Messuohjelmassakin annetaan hyviä vinkkejä koiran kanssa autoreissulle lähteville. Muuten messuohjelmassa on monipuolisesti tietoa mm. automatkalle Eurooppaan mieliville, lauttaeduista kiinnostuneille ja Baltian leirintäalueille matkaaville.

Turkulainen Momo Racing Team ja Turun Seudun Moottoriurheilijat tuovat messuille moottoriurheiluaiheisen näyttelyn. Suomen ensimmäisen maailmanmestaruuden saavuttaneen Jarno Saarisen Yamaha-pyörä on messuilla esillä. Sähkökäyttöisiä motocross-pyöriä on kokeiltavana niin isoille kuin pienille juniorikuskeillekin.

Tiedote ja kuvia:

www.caravanshow.fi

#caravanshow

Lähde tilastoihin: https://liikkuvakoti.fi

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Kansainvälinen Life Science Live -tapahtuma Suomeen19.6.2018 12:10Tiedote

Life Science Live on uusi, kansainvälinen lääketieteen ja terveydenhoidon ammattitapahtuma. Kokonaisuus järjestetään Turun Messukeskuksessa 15.-16.5.2019. Life Science Live -tapahtuman sisällöstä vastaavat Turun yliopisto, Åbo Akademi ja Turun ammattikorkeakoulu ja Turku Science Park Oy osana HealthTurku-kärkialan kehitystyötä. Turku Science Park Oy järjestää perinteisen HealthBIO-tapahtumansa Life Science Live -tapahtuman yhteyteen. Osana tapahtumakokonaisuutta on myös kaksipäiväinen i-HD (Improved Health Data) konferenssi.

Tiedote ja kutsu: Kansainvälinen Navigate yhdistää alan osaajat 16.-17.5. Meriteollisuuden ja -logistiikan tulevaisuus esillä Navigate-messuilla14.5.2018 13:36Kutsu

Noin 20 maata on edustettuna Navigate-messuilla, Turussa 16.-17.5. Kansainvälinen meriteollisuuden, varustamoiden ja merilogistiikan huippukohtaaminen järjestetään joka toinen vuosi Turun Messukeskuksessa. Tapahtuma on kasvussa ja mukana noin 200 alan yritystä. Messuille on tulossa kansainvälisiä osallistujia, näytteilleasettajia ja toimittajia mm. Venäjältä, Kiinasta, Etelä-Koreasta, Espanjasta, Virosta ja Ranskasta.

Viron nykykirjallisuus ja mm. lastenkirjallisuuden tuoreet suomennokset esillä Turun Kirjamessuilla8.5.2018 13:12Tiedote

Turun Kirjamessujen teemana on 100-vuotisjuhlavuottaan viettävä Viro. Turun Messukeskuksessa 5.–7.10.2018 nähdään maan nykykirjailijoita laajalta rintamalta. Mukana ovat esimerkiksi Kai Aareleid, Paavo Matsin, Valdur Mikita ja Andrei Ivanov. Ohjelmaa tuottavat Viro-instituutti Suomessa, Viron Suomen-suurlähetystö, Tuglas-seura ja Suomen Viro-yhdistysten liitto. Viro-teemakokonaisuuden suunnittelussa on mukana Jenni Haukio.