Automatkailua Turussa heti alkuvuodesta - Tammikuussa messuilla on tarjolla mm. taitoajoa

Tiedote 21.12.2017. Caravan Show -messut kutsuu automatkailun äärelle 12.-14.1. Turun Messukeskukseen. Yhdessä SF-Caravan ry:n kanssa järjestettävässä tapahtumassa kisataan tällä kertaa mm. matkailuvaunun ja -auton taitoajossa. Caramba-kilpailunäytökseen osallistuu alan suomalaisia huippukuljettajia, ja yleisö pääsee seuraamaan ja kokeilemaan ajoa lauantaina 13.1. Suomalaiset kuljettajat ovat lajissa pohjolan parhaimmistoa.

Kuva: Turun Messukeskus Oy.

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyy jälleen satoja matkalaisia. Vuosittainen harvinaisuus, talvitreffit, houkuttelee paikalle satoja karavaanareita oli keli mikä tahansa. Tapahtumalla on merkittävä yhteisöllinen merkitys karavaanareille muuten hiljaiseloiseen talvikauteen. SF-Caravan Turku ry:n kymmenet talkoolaiset pitävät huolta alueen turvallisuudesta ja viihtyvyydestä. Tällä kertaa muutaman seurueen elämää voi seurata myös livestriimin kautta Turun Messukeskuksen nettisivuilla messuperjantaina ja -lauantaina.

Matkailuauto- ja -vaunukaupalla menee hyvin

Neljä messuhallia on täynnä nähtävää. Näytteilleasettajat esittelevät matkailuauto ja -vaunumallistoja sekä tarvikkeita. Muun muassa LMC tuo Turussa Suomen markkinoille kolme uutta tuotetta, ja mm. vuoden suurin Hymer-uutuus B-klasse SL ensiesitellään Turussa.

Matkailuauto- ja -vaunukaupan tilanne näyttää tällä hetkellä erittäin hyvälle. Matkailuvaunukaupan osalta myynti on kasvanut viime vuodesta vauhdikkaasti peräti 20 prosentilla. Tämä selviää Matkailuajoneuvotuojien tuoreimmista tilastoista. Odotettavissa onkin vilkasta kaupankäyntiä messuilla.

Palkintoja mm. koiraystävällisimmälle leirintäalueelle

Messuilla jaetaan perjantaina 12.1. lukuisia tunnustuspalkintoja. SF-Caravan ry palkitsee vuoden 2017 caravan-alueet. Messuilla palkitaan myös ensimmäistä kertaa vuoden koiraystävällisimmät leirintäalueet. Messuohjelmassakin annetaan hyviä vinkkejä koiran kanssa autoreissulle lähteville. Muuten messuohjelmassa on monipuolisesti tietoa mm. automatkalle Eurooppaan mieliville, lauttaeduista kiinnostuneille ja Baltian leirintäalueille matkaaville.

Turkulainen Momo Racing Team ja Turun Seudun Moottoriurheilijat tuovat messuille moottoriurheiluaiheisen näyttelyn. Suomen ensimmäisen maailmanmestaruuden saavuttaneen Jarno Saarisen Yamaha-pyörä on messuilla esillä. Sähkökäyttöisiä motocross-pyöriä on kokeiltavana niin isoille kuin pienille juniorikuskeillekin.

Tiedote ja kuvia:

www.caravanshow.fi

#caravanshow

Lähde tilastoihin: https://liikkuvakoti.fi

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Kuva: Turun Messukeskus Oy.

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Vuoden Puutarhuri 2018: Mari Helin5.4.2018 14:22Tiedote

Tiedote 5.4.2018. Lounais-Suomen Puutarhayhdistys on valinnut vuoden 2018 Vuoden Puutarhuriksi hortonomi Mari Helinin. Hän on ollut Turun kaupungin palveluksessa vuodesta 1999 ja toimii tällä hetkellä kaupungin infran ylläpitopäällikkönä. Vajaan 20 vuoden aikana Mari on noussut puistosuunnittelijasta kaupungin ympäristöstä vastaavaksi henkilöksi, jonka vastuulla on viheralueiden lisäksi kaiken muunkin yleisten alueiden kuten katujen, metsien ja viljelyalueiden sekä saariston toimivuus ja kehittäminen. Turussa onkin saatu näin yhdistettyä kaikki ihmisten ympäristöön vaikuttavat sektorit saumattomaan yhteistyöhön, mikä alentaa kustannuksia hyvän arkiympäristön luomisessa. Valinta julkistettiin Piha & Puutarha -messujen tiedotustilaisuudessa Turun Messukeskuksessa.

Messukävijät tähyävät urbaaniin puumajaan29.3.2018 09:54Tiedote

Piha & Puutarha -messuilla Turun Messukeskuksessa kurkistetaan kevääseen ja tulevaan kesään 6.-8.4. Messuilla on esillä mm. pioneja, joista kuullaan mm. Luonnonvarakeskuksen esityksiä. Pionien Koti myy messuilla mm. harvinaisempia pionilajikkeita. Messuilla tutustutaan ensimmäistä kertaa myrkkykasveihin ja puutarhan tuholaisiin. Mielenkiintoista kuultavaa on luvassa herbalisti Henriette Kressiltä. Hänen aiheenaan on puutarhakasvien käyttö rohtona ja villivihanneksena.

Kutsu toimituksille Piha & Puutarha -messujen ja Mökki & Meri -messujen infoon 5.4.28.3.2018 13:08Kutsu

Kevät! Turun Messukeskus virittäytyy jo kevääseen ja kesään. Suosittu Piha & Puutarha -messut yhdessä Mökki & Meri -messujen kanssa avautuu 6.-8.4. Tällä kertaa yleisö yllätetään mm. urbaanilla puumajalla, vihreällä puutarhalla ja variksenpelättimillä. Messujen tähtinä ovat mm. pionit. Mökki & Meri -kokonaisuudessa teemana on kalastus, ja luvassa on mm. ajankohtainen kuhaseminaari. Tervetuloa mediainfoon, joka on viimeisenä rakennuspäivänä torstaina 5.4. kello 11 – n. 12.15 kokoustilassa 4 (Turun Messukeskus 2. krs).