Automatkailua Turussa heti alkuvuodesta - Tammikuussa messuilla on tarjolla mm. taitoajoa

Tiedote 21.12.2017. Caravan Show -messut kutsuu automatkailun äärelle 12.-14.1. Turun Messukeskukseen. Yhdessä SF-Caravan ry:n kanssa järjestettävässä tapahtumassa kisataan tällä kertaa mm. matkailuvaunun ja -auton taitoajossa. Caramba-kilpailunäytökseen osallistuu alan suomalaisia huippukuljettajia, ja yleisö pääsee seuraamaan ja kokeilemaan ajoa lauantaina 13.1. Suomalaiset kuljettajat ovat lajissa pohjolan parhaimmistoa.

Kuva: Turun Messukeskus Oy.

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyy jälleen satoja matkalaisia. Vuosittainen harvinaisuus, talvitreffit, houkuttelee paikalle satoja karavaanareita oli keli mikä tahansa. Tapahtumalla on merkittävä yhteisöllinen merkitys karavaanareille muuten hiljaiseloiseen talvikauteen. SF-Caravan Turku ry:n kymmenet talkoolaiset pitävät huolta alueen turvallisuudesta ja viihtyvyydestä. Tällä kertaa muutaman seurueen elämää voi seurata myös livestriimin kautta Turun Messukeskuksen nettisivuilla messuperjantaina ja -lauantaina.

Matkailuauto- ja -vaunukaupalla menee hyvin

Neljä messuhallia on täynnä nähtävää. Näytteilleasettajat esittelevät matkailuauto ja -vaunumallistoja sekä tarvikkeita. Muun muassa LMC tuo Turussa Suomen markkinoille kolme uutta tuotetta, ja mm. vuoden suurin Hymer-uutuus B-klasse SL ensiesitellään Turussa.

Matkailuauto- ja -vaunukaupan tilanne näyttää tällä hetkellä erittäin hyvälle. Matkailuvaunukaupan osalta myynti on kasvanut viime vuodesta vauhdikkaasti peräti 20 prosentilla. Tämä selviää Matkailuajoneuvotuojien tuoreimmista tilastoista. Odotettavissa onkin vilkasta kaupankäyntiä messuilla.

Palkintoja mm. koiraystävällisimmälle leirintäalueelle

Messuilla jaetaan perjantaina 12.1. lukuisia tunnustuspalkintoja. SF-Caravan ry palkitsee vuoden 2017 caravan-alueet. Messuilla palkitaan myös ensimmäistä kertaa vuoden koiraystävällisimmät leirintäalueet. Messuohjelmassakin annetaan hyviä vinkkejä koiran kanssa autoreissulle lähteville. Muuten messuohjelmassa on monipuolisesti tietoa mm. automatkalle Eurooppaan mieliville, lauttaeduista kiinnostuneille ja Baltian leirintäalueille matkaaville.

Turkulainen Momo Racing Team ja Turun Seudun Moottoriurheilijat tuovat messuille moottoriurheiluaiheisen näyttelyn. Suomen ensimmäisen maailmanmestaruuden saavuttaneen Jarno Saarisen Yamaha-pyörä on messuilla esillä. Sähkökäyttöisiä motocross-pyöriä on kokeiltavana niin isoille kuin pienille juniorikuskeillekin.

Tiedote ja kuvia:

www.caravanshow.fi

#caravanshow

Lähde tilastoihin: https://liikkuvakoti.fi

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Kuva: Turun Messukeskus Oy.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.

Caravan Show -messuilla aiheina tänä vuonna mm.: Suomalaiset automatkalla maailman ympäri, koiraystävällisin leirintäalue ja kaupankäyntiä11.1.2019 12:00Tiedote

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyneiden matkailuautojen ja -vaunujen ikkunoista loistaa tunnelmallinen valo. Caravan Show kerää paitsi halleihin myös messukentällä runsaan joukon automatkailun harrastajia Caravan-treffeille. Turun Messukeskuksen hallit ovat täynnä nähtävää, sillä alan myynti vetää tällä hetkellä hyvin. Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. Tähän SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon perjantaina 11.1.19.12.2018 12:53Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 11.-13.1. Tapahtuman järjestää Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Nähtävää on erityisen paljon, sillä hallit ovat täynnä ja mm. ensiesittelyjäkin on luvassa.

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.