Automatkailua Turussa heti alkuvuodesta - Tammikuussa messuilla on tarjolla mm. taitoajoa

Tiedote 21.12.2017. Caravan Show -messut kutsuu automatkailun äärelle 12.-14.1. Turun Messukeskukseen. Yhdessä SF-Caravan ry:n kanssa järjestettävässä tapahtumassa kisataan tällä kertaa mm. matkailuvaunun ja -auton taitoajossa. Caramba-kilpailunäytökseen osallistuu alan suomalaisia huippukuljettajia, ja yleisö pääsee seuraamaan ja kokeilemaan ajoa lauantaina 13.1. Suomalaiset kuljettajat ovat lajissa pohjolan parhaimmistoa.

Kuva: Turun Messukeskus Oy.

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyy jälleen satoja matkalaisia. Vuosittainen harvinaisuus, talvitreffit, houkuttelee paikalle satoja karavaanareita oli keli mikä tahansa. Tapahtumalla on merkittävä yhteisöllinen merkitys karavaanareille muuten hiljaiseloiseen talvikauteen. SF-Caravan Turku ry:n kymmenet talkoolaiset pitävät huolta alueen turvallisuudesta ja viihtyvyydestä. Tällä kertaa muutaman seurueen elämää voi seurata myös livestriimin kautta Turun Messukeskuksen nettisivuilla messuperjantaina ja -lauantaina.

Matkailuauto- ja -vaunukaupalla menee hyvin

Neljä messuhallia on täynnä nähtävää. Näytteilleasettajat esittelevät matkailuauto ja -vaunumallistoja sekä tarvikkeita. Muun muassa LMC tuo Turussa Suomen markkinoille kolme uutta tuotetta, ja mm. vuoden suurin Hymer-uutuus B-klasse SL ensiesitellään Turussa.

Matkailuauto- ja -vaunukaupan tilanne näyttää tällä hetkellä erittäin hyvälle. Matkailuvaunukaupan osalta myynti on kasvanut viime vuodesta vauhdikkaasti peräti 20 prosentilla. Tämä selviää Matkailuajoneuvotuojien tuoreimmista tilastoista. Odotettavissa onkin vilkasta kaupankäyntiä messuilla.

Palkintoja mm. koiraystävällisimmälle leirintäalueelle

Messuilla jaetaan perjantaina 12.1. lukuisia tunnustuspalkintoja. SF-Caravan ry palkitsee vuoden 2017 caravan-alueet. Messuilla palkitaan myös ensimmäistä kertaa vuoden koiraystävällisimmät leirintäalueet. Messuohjelmassakin annetaan hyviä vinkkejä koiran kanssa autoreissulle lähteville. Muuten messuohjelmassa on monipuolisesti tietoa mm. automatkalle Eurooppaan mieliville, lauttaeduista kiinnostuneille ja Baltian leirintäalueille matkaaville.

Turkulainen Momo Racing Team ja Turun Seudun Moottoriurheilijat tuovat messuille moottoriurheiluaiheisen näyttelyn. Suomen ensimmäisen maailmanmestaruuden saavuttaneen Jarno Saarisen Yamaha-pyörä on messuilla esillä. Sähkökäyttöisiä motocross-pyöriä on kokeiltavana niin isoille kuin pienille juniorikuskeillekin.

Tiedote ja kuvia:

www.caravanshow.fi

#caravanshow

Lähde tilastoihin: https://liikkuvakoti.fi

projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

Kuva: Turun Messukeskus Oy.

Turun Messu- ja Kongressikeskus on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Rakenna & Sisusta -messut 9.-11.2. - Sommitelmia, nikkarointia ja rakennushaaveita22.1.2018 13:03Tiedote

Tiedote 22.1.2018. Rakennuskuumeisille on tarjolla asianmukaista ensihoitoa helmikuussa. Noin 250 yritystä on koolla Turun Messukeskuksessa, kun alueen suurin rakennusalan tapahtuma Rakenna & Sisusta -messut järjestetään 9.-11.2. Rakentamisen ja remontoinnin näytteilleasettajien tuotevalikoimassa ovat mm. lattiat, tontit, keittiöt, kylpyhuoneet ja saunat. Tämän vuoden tarjonnasta esille nousevat mm. kodin sisäpinnat sekä terveellinen koti.