SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Autopesun ABC:lla voi nyt maksaa puhelimella

Autoilevan asiakkaan omaan mobiilisovellukseen ABC-mobiiliin on lisätty uutena ominaisuutena autopesujen mobiilimaksaminen. Uuden toiminnallisuuden avulla asiakas pystyy maksamaan pesun ABC-mobiilisovelluksella toimipaikassa. Ensimmäisessä vaiheessa mobiilipesua pääsee kokeilemaan HOK-Elannon alueella.

ABC-mobiilissa uutena ominaisuutena onnistuu myös autopesu.

ABC lanseerasi keväällä oman mobiilisovelluksen, ABC-mobiilin, johon kehitetään autoilevien asiakkaiden palveluita. Alkuvaiheessa sovelluksessa on voinut hoitaa mobiilitankkauksen ja nyt rinnalle tuodaan mobiilipesu.

Mobiilipesu on tällä hetkellä käytössä HOK-Elannon alueella kaikissa 11:ssa ABC-autopesussa, eli Pitäjänmäessä, Vaaralassa, Niittykummussa, Käpylässä, Vuosaaressa, Malmilla, Ilolassa, Petikossa, Mikkelässä, Espoonlahdessa ja Korsossa. Autopesun mobiilimaksaminen laajenee asteittain vuoden 2019 aikana valtaosaan ABC:n toimipaikoista valtakunnallisesti. Ajantasainen tieto toimipaikoista, joissa pesun voi maksaa ABC-mobiilissa löytyy osoitteesta www.abcasemat.fi.

- Etsimme jatkuvasti tapoja helpottaa asiakkaidemme arkea. Varsinkin näin talvella palveluiden maksaminen mobiilisovelluksessa on miellyttävämpää kuin pankkikorttien esiin kaivaminen tuulessa ja tuiskussa. ABC-mobiili on saanut paljon kiitosta asiakkailta sen nopeudesta ja helppoudesta, kertoo ABC-ketjun aluejohtaja Hannu Houni HOK-Elannosta.

Uutena ominaisuutena myös keskikulutuksen seuranta

- ABC-mobiilia kehitetään jatkuvasti asiakkaiden toiveiden ja palautteiden pohjalta. Pesujen lisäksi nyt julkaistaan asiakkaiden kovasti toivoma kulutuksenseuranta. Pyrimme tuomaan uusia ominaisuuksia sovellukseen kuukauden välein. ABC toi mobiilitankkauksen asiakkaille ensimmäisinä maailmassa ja kehitämme parhaillaan tankkauksen ja pesun rinnalle seuraavaa mobiilipalvelua, vihjailee projektijohtaja Jussi Säilä SOK:lta.

ABC-mobiilin avulla voi seurata yhden auton osalta polttoaineen kulutusta. Lisäämällä auton mittarilukeman tankkauksen jälkeen, kyseinen tankkaus huomioidaan kulutuksen seurannassa. Asiakkaiden S-mobiilissa aiemmin tekemät mobiilitankkaukset ja kulutusseuranta näkyvät historiatietona nyt ABC-mobiilissa.

ABC-mobiilin on ottanut käyttöön jo yli 50 000 asiakasta. Vuoden vaihteen jälkeen mobiilitankkaus poistuu S-mobiilista, joten sitä vielä käyttäviä asiakkaita suositellaan lataamaan jatkuvasti kehittyvä ABC-mobiili.

Lisätiedot:
Jussi Säilä, projektijohtaja, SOK Media Palvelukehitys, 010 768 1201, jussi.saila@sok.fi
Hannu Houni, aluejohtaja, ABC-ketju, HOK-Elanto, 010 76 60676, hannu.houni@sok.fi

ABC-mobiilissa uutena ominaisuutena onnistuu myös autopesu.

SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on osuustoiminnallinen yritysryhmä, joka muodostuu 20 alueosuuskaupasta, Suomen Osuuskauppojen Keskuskunnasta (SOK) sekä niiden tytäryhtiöistä. Osuuskauppojen jäsenet eli asiakasomistajat omistavat osuuskaupat, jotka puolestaan omistavat keskusliike SOK:n.

S-ryhmän keskeiset liiketoiminta-alueet ovat marketkauppa, tavaratalo- ja erikoisliikekauppa, liikennemyymälä- ja polttonestekauppa, matkailu- ja ravitsemiskauppa, rautakauppa sekä rahoituspalvelut.  S-ryhmän vähittäismyynti oli vuonna 2017 noin 11 miljardia euroa, ja se oli suurin yksityinen työllistäjä Suomessa 37 000 työntekijällään.

Lue lisää julkaisijalta SOK – Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Grand Hotel Tammer teki paluun kansainvälisesti arvostetuksi hotelliksi – hotellilegenda juhlii monipuolisesti 90-vuotisjuhlavuottaan9.1.2019 09:00Tiedote

Radisson Blu Grand Hotel Tammer täyttää tänä vuonna 90 vuotta ja juhlistaa merkkivuottaan lukuisilla tapahtumilla. Niiden myötä hotellivierailla ja kaupunkilaisilla on mahdollisuus sukeltaa Tammerin rikkaaseen ja maineikkaaseen menneisyyteen. Tapahtumavuosi käynnistyy Tuhansien tarinoiden muisteluilloilla, joissa kerätään talteen sekä rakennukseen että siellä vierailleisiin henkilöihin liittyviä tarinoita.

S-ryhmä palkkaa noin 14 000 kesätyöntekijää – Tavoitteena tarjota yhtä monta positiivista työkokemusta8.1.2019 07:55Tiedote

S-ryhmä työllistää kesällä 2019 ennätysmäärän eli noin 14 000 nuorta myymälöissä, liikennemyymälöissä, ravintoloissa ja hotelleissaan ympäri Suomen. Noin puolet pesteistä on Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkoja alle 18-vuotiaille. Haku kesätöihin on käynnissä nyt. S-ryhmä on tänäkin vuonna yksi Vastuullinen kesäduuni -kampanjan pääyhteistyökumppaneista: ”Tulevan kesän teema on positiivisuus, kannustaminen ja palautteen anto!”