Rolan Oy

Autotalkkari huolehtii ja auttaa

Yhteiskäytön ja jakamistalouden yleistyminen on totisinta totta Suomessa. Veneiden, lomamökkien, ruohonleikkureiden tai kaupunkifillareiden yhteiskäyttö on tuttua jo monelle. Yhteiskäyttö on yleistymässä myös autoilussa. Edelläkävijä City Car Clubin jalanjälkiä seuraavat mm GoNow ja DriveNow.

Yhteiskäytön yleistyminen on synnyttänyt tarpeen uudenlaisille palveluille. Yhteiskäytössä olevat tavarat tai esineet voivat jäädä heikolle huolenpidolle kun niiden kunnosta huolehtiminen ei kuulu kenellekään.

Tähän tarpeeseen iskee Autotalkkari, yhteiskäyttöisyyden ylläpitäjä. Autotalkkari huolehtii yhteiskäyttöisten autojen ja muiden kulkuvälineiden kunnosta. Se tarkistaa ja huoltaa menopelit niin, että käyttäjä voi nauttia täysin siemauksin autostaan tai polkupyörästään.

- ”Olemme seuranneet yhteiskäytön yleistymistä useita vuosia. Siinä samalla olemme oppineet tarkastamaan ja huoltamaan autoja huolellisesti ja tehokkaasti”, Autotalkkarin toimitusjohtaja Kimmo Hanhinen kuvailee yrityksen toimintaa ja jatkaa: ”Meistä on tullut yhteiskäyttöisen yhteiskunnan ylläpitäjä.”

Autotalkkari huolehtii paitsi yhteiskäyttöautoista myös muista kulkuneuvoista tarpeen mukaan. Autotalkkari käy huolehtimassa yrityksen työntekijöiden autoista silloin kun autot eivät ole käytössä. Se auttaa myös yksityishenkilöitä käyttämällä auton huollossa haluttuna ajankohtana tai tulee vaihtamaan renkaat kotipihalle.

Yhtiö on toiminut autopalveluiden maailmassa seitsemän vuoden ajan. Helsingissä toimintansa aloittanut Autotalkkari toimii tällä hetkellä jo 15 kaupungissa eri puolilla Suomea. Toiminta keskittyy Etelä-Suomeen, mutta toimintaa on myös Jyväskylässä, Kuopiossa ja Joensuussa.

Toiminnan kasvaessa on myös nimenmuutoksen aika. Palveluita pyöritettiin seitsemän vuoden ajan yhtiön virallisella nimellä, Rolan Oy. Jatkossa palveluita tarjotaan Autotalkkari-brändin alla.

Lisätietoja Autotalkkari-palveluista:

Toimitusjohtaja Kimmo Hanhinen
Sähköposti: kimmo.hanhinen@rolan.fi

Rolan Oy
Klariksentie 6 C 42

040 596 1400http://www.autotalkkari.fi

Autotalkkari on suomalainen yhteiskäytön tukipalvelujen tuottamiseen erikoistunut yritys. Palvelu on toiminut pääkaupunkiseudulla vuodesta 2010. Tällä hetkellä Autotalkkari-palvelua on saatavilla 15 paikkakunnalla ympäri Suomea, pääpainon edelleen ollessa pääkaupunkiseudulla. Voimme ylpeänä sanoa, että meillä on hyvä tietotaito siitä mitä toimiva yhteiskäyttäminen vaatii niin palvelun pyörittäjän kuin asiakkaankin näkökulmasta. Autotalkkaripalvelun tämän hetkinen palvelutapahtumien määrä kuukaudessa on noin 700.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi