Avaruusaiheisia kysymyksiä, kasvamista sekä dekkareita Innon helmikuun uutuuskirjoissa

Innon helmikuun uutuuskirjoissa on tietokirjoja avaruudesta ja kasvamisesta sekä dekkareita Portugalista ja Tukholman hienostokortteleista.

Tim PeakeKysy astronautilta – kaikki avaruudessa elämisestä
Tim Peake on brittiläinen ESA:n astronautti, joka palatessaan komennukseltaan kotiin sai paljon paljon kysymyksiä avaruuteen matkaamisesta ja siellä elämisestä.
Kysy astronautilta kokoaa yhteen kaiken olennaisen tiedon avaruuslennon vaiheista, astronauttien rankasta valmennuksesta, avaruuskävelystä ja takaisinpaluusta. Kysy astronautilta oli British Book Awards -palkintoehdokas 2018. Peake on kutsuttu Suomeen loppukeväästä.

Vappu Taipale: Rakas lapsi – Muistoja ja ymmärrystä kasvamisesta
Vappu Taipale on vuosikymmenten aikana osallistunut lasten maailmaan poliitikkona, lastenpsykiatrina, äitinä ja isoäitinä sekä rauhanliikeen toimijana. Kirjassaan Rakas lapsi hän kokoaa yhteen tutkimustietoa ja kokemuksiaan: lempeitä ajatuksia kasvamisesta ja asiantuntevaa kasvatusetiikkaa, mutta myös Taipaleen muisteluksia vuosien varrelta. Kirjaa voi lukea myös elämäkertana.

Anu Patrakka: Syyllisyyden ranta
Anu Patrakka kyllästyi suomalaiseen yritysmaailmaan ja muutti Portugaliin, joka oli hänelle ennestään tuttu vain lomamatkoilta.Nyt hän asuu pienellä maatilalla Portugalin rannikolla miehensä ja eläintensä kanssa ja kirjoittaa dekkareita.
Syyllisyyden rannassa suomalainen taiteilija Rafael katoaa portugalilaisen kalastajakylän rannalla, ja jäljet johtavat mereen. Samana aamuna samaiselta rannalta löytyy vanhan miehen ruumis. Ennen kuin tutkinta on ehtinyt edetä, myös taiteilijan Pia-vaimo häviää kuin tuhka tuuleen. Miksi toisensa tarkkaan tuntevat kyläläiset eivät kuitenkaan tunnut tietävän mitään? Patrakka vierailee keväällä Helsingissä.

Denise Rudberg: Kun kello lyö viisi
Denise Rudberg
on tukholmalainen suihkuseurapiirikirjailija, mutta hän on kasvanut hippikommuunissa. Uudessa dekkarissa Kun kello lyö viisi raiskaaja-murhaaja riehuu Tukholman hienostokortteleissa, ja vain Marianne Jidhoff yhdistää tapauksen kahdenkymmenen vuoden takaiseen raiskausten sarjaan Lundissa.
Kun kello lyö viisi -dekkarin upea sankari on yli 55-vuotiaas, suklaasta ja viinistä pitävä tunneälyinen syyttäjänsihteeri Marianne Jidhoff. Ruberg vierailee keväällä Helsingissä.
Lisätietoja kirjasta ja kirjailijasta

Kirjan isot kansikuvat sekä kirjailijakuvat löydätte pikkukuvia klikkaamalla.

VappuTaipale
Denise Rudberg