AVH-päivät 27.-28.4.2016 Helsingissä

Aivoliitto ry järjestää yhdessä Opintokeskus Siviksen kanssa vuosittaisen seminaarinsa, AVH-päivät, 27.-28.4.2016 Helsingissä. Päivillä käsitellään aivoverenkiertohäiriöihin liittyviä asioita.

AVH-päivät avaa osastopäällikkö, ylijohtaja Kirsi Varhila sosiaali- ja terveysministeriöstä. Avausluennon aiheesta Verenpaine on pääasia pitää tutkimusprofessori Antti Jula Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta.

Päivien pääteemoina ovat
- Hoitoketjut ja yhteistyö AVH-kuntoutuksessa
- AVH ja työelämä
- Hoitotyö AVH-potilaan hoito- ja kuntoutuspolun eri vaiheissa ja
- AVH ja musiikki.

AVH-päivät järjestetään keskiviikkona ja torstaina 27.-28.4.2016 Hilton Helsinki Kalastajatorpalla, Kalastajatorpantie 1. Tilaisuus on suunnattu sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille ja muille asiasta kiinnostuneille. Osallistujia on noin 150.

AVH ja integroidun soten mahdollisuudet? Miten työhönpaluu onnistuu aivoverenkiertohäiriöiden jälkeen? Miten vertaistuki toimii osana hoitoketjua? Mikä on hoitajan rooli AVH-potilaan omaisen tiedonsaannissa? Mikä rooli musiikilla on kuntoutumisessa? Muun muassa näihin kysymyksiin saadaan päivien aikana vastauksia.

Päivien ohjelma löytyy kokonaisuudessaan osoitteesta:

Lisätietoja aivoverenkiertohäiriöistä:

AVH-päivien maksuton yleisöluento 27.4.2016: Verenpaine on pääasia

Verenpaine on pääasia -yleisöluento keskiviikkona 27.4. klo 17.30-19.00
Hilton Helsinki Kalastajatorppa, Kalastajatorpantie 1.

Professori Antti Jula kertoo verenpaineen vaikutuksesta aivoihin. Mahdollisuus myös ilmaiseen verenpaineen mittaukseen.

Toimittajat ovat tervetulleita AVH-päiville.

Lisätietoja:

Koulutussuunnittelija Riitta Tuusa, riitta.tuusa@aivoliitto.fi, p. 040 543 7288.
Ilmoittautuminen: viestintäpäällikkö Päivi Seppä-Lassila.

Tiedotteen lähettäjä:
Päivi Seppä-Lassila