Avidly ryhtyy toimiin ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi

Markkinoinnin palveluyhtiö Avidly haluaa ryhtyä toimiin ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi ja suomalaisten hiilijalanjäljen vähentämiseksi. Tämä aikamme suurin yhteiskunnallinen ongelma valittiin yhtiön Tomorrowbono -vastuullisuusohjelman kohteeksi vuodelle 2019. Avidly toimii yhdessä suomalaisen ilmastonmuutoksen hillintätoimiin keskittyneen CO2Esto -yrityksen kanssa.

Ilmastopuhe on tuskin mennyt kenenkään suomalaisen korvien ohi. Silti konkreettiset toimet jäävät yhä liian vähäisiksi. Ilmastoahdistuksen lisäksi moni ei tiedä, mitä tehdä.

“Pelottelun ja puheen sijasta haluamme edistää sitä, että jokainen suomalainen - me mukaan lukien - löytäisi konkreettisen tavan toimia hiilijalanjälkensä pienentämiseksi”, sanoo yhtiön toimitusjohtaja Jyrki Vaittinen.

Ympäristö, lapset ja nuoret suurimpina huolenaiheina

Markkinoinnin palveluyhtiö Avidly julkisti tammikuussa 2019  #Tomorrowbono-vastuullisuusohjelmansa, jolla se muuttaa vuoden aikana yhtä yhteiskunnallista asiaa paremmaksi. Hakemuksia ohjelmaan kertyi useita kymmeniä. Kaksi teema-aluetta kuitenkin korostui.

“Suomalaiset ovat hyvin huolissaan luonnosta ja yhteisestä ympäristöstämme - sekä isoissa että pienissä asioissa. Toinen hakemuksissa korostunut alue oli lasten ja nuorten hyvinvointi. Yhteiskunnan eriarvoistumisen nähdään vaikuttavan moniin asioihin aina nuorten mielenterveysongelmista lasten harrastusmahdollisuuksiin”, kertoo yhtiön luova johtaja Risto Etelämäki.

Ilmastonmuutoksen torjunta valikoitui kohteeksi, koska se on kiistatta merkittävin tulevaisuuden globaaliin hyvinvointiin vaikuttava haaste.

“Jos ilmaston lämpenemistä ei saada hillittyä, aika lailla kaikki muu tekeminen on turhaa. Suurin osa päästöistä tulee Suomen kaltaisista läntisistä maista ja erityisesti nuoret ovat vaatineet pikaisiin toimenpiteisiin ryhtymistä. Tämä on muutos, jonka eteen mekin haluamme toimia.”

Suomalainen pk-yritys tarjoaa ratkaisuja

Tomorrowbono-ohjelman konkreettiseksi vaikuttamiskanavaksi valikoitui suomalainen pk-yritys CO2Esto, joka keskittyy suoraan päästöjen vähentämiseen. Yritys tarjoaa yksilöille ja yrityksille mahdollisuuden pienentää hiilijalanjälkeään tai mitätöidä hiilidioksidipäästönsä kokonaan. Yhtiön keinoilla on mahdollista saavuttaa täydellinen hiilineutraalius.

“Meille on tärkeää, että valitsemamme kumppani toimii hyvin konkreettisella tasolla. CO2Esto:n ratkaisuilla on mahdollista oikeasti vaikuttaa ilmastonmuutokseen”, sanoo Etelämäki.

Avidly lähtee yhdessä CO2Eston kanssa vaikuttamaan siihen, että yhä useampi suomalainen löytäisi väylän toimia. Yksilöiden lisäksi CO2Esto tarjoaa yrityksille palvelua, jossa määritetään toiminnan vaikutuksia hiilidioksidipäästöihin ja arvioidaan eri päästövähennysratkaisujen tehokkuutta.

“Nykyiset ilmastotoimet eivät kerta kaikkiaan riitä ja poliittinen ohjaus on tehotonta. Meillä on osaaminen ja työkalut todellisiin päästövähennyksiin. Tarve viestiä tehokkaasti, herättävästi ja oikealle yleisölle on ratkaisevan tärkeää ja siksi olemme tästä yhteistyöstä erittäin innoissamme”, kertoo yksi yrityksen perustajista Janne Kärki.

CO2Eston toiminta nivoutuu suoraan EU:n päästökauppamarkkinoihin. Yritys ostaa päästöoikeuksia pois EU:n virallisilta päästökauppamarkkinoilta, jolloin niitä jää vähemmän saastuttavalle teollisuudelle. Tähän mennessä palvelulla on estetty jo 2,5 miljoonan hiilidioksidikilon päästöt. “Tämän määrän haluamme moninkertaistaa.”

Risto Etelämäki, luova johtaja, Avidly, puh. 040 514 4233, risto.etelamaki@avidlyagency.com
Janne Kärki, Co2Esto, puh. 040 751 0053, janne@co2esto.com

Avidly (aiemmin Zeeland Family) on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava Pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää noin 250 henkilön voimin, neljässä maassa, 16 toimipisteessä. www.avidly.fi

CO2Esto on VTT:n nykyisten ja entisten asiantuntijoiden perustama kustannustehokkaisiin ilmastonmuutoksen hillintätoimiin keskittynyt yritys. CO2Estolla on ainutlaatuinen kasvihuonekaasupäästöjen kompensointipalvelu, joka toimii EU:n päästökauppajärjestelmän kautta. Kuluttajat ja yritykset voivat sen kautta kompensoida halutun määrän päästöjä ostamalla päästöoikeuksia pois EU:n suurimpien päästölähteiden käytöstä. CO2Eston ja palvelun avulla jokainen yritys, organisaatio ja henkilö voi toimia hiilineutraalisti. https://co2esto.com/

Markkinointitoimisto Avidly ryhtyy tekoihin paremman huomisen puolesta – ehdotuksia teemasta haetaan yleisöltä17.1.2019 09:43:13 EETTiedote

Markkinoinnin palvelutoimisto Avidly haluaa muuttaa huomista paremmaksi konkreettisilla teoilla. Yhtiö julkaisee #tomorrowbono-ohjelman, jossa ihmiset saavat ehdottaa, mikä asia Suomessa kaipaisi muutosta tai säilyttämistä. Valittavalle kohteelle Avidly lupaa veloituksetta työaikaansa, huomiota ja väsymätöntä ponnistelua muutoksen aikaansaamiseksi.