Avidly uudisti Yamaha Motor Europen markkinointikonseptit
Avidly (aiemmin Zeeland Family) aloitti Yamaha Motor Europen markkinointikumppanina alkuvuodesta. Yhteistyö lähti liikkeelle Yamaha Motor Europen Marine-liiketoiminnan konseptien uudistamisesta.
– Jo varsin varhaisessa vaiheessa huomasimme, että Yamahan alabrändit tarvitsevat vahvan kattokonseptin. Halusimme laajentaa näkökulmaa tavalla, joka koskettaa kuluttajia ja on riittävän joustava, jotta sitä voidaan soveltaa eri tarkoituksiin ja eri markkinoilla, sanoo Avidlyn luova suunnittelija Erno Bärlund.
Ratkaisu Yamahan kattokonseptiksi löytyi varsin läheltä. Jo aiemmin markkinoinnin käytössä ollut termi “Powered by Yamaha” laajennettiin pienillä muutoksilla kattamaan koko tuoterepertuaarin.
– Tuotteissamme on kyse isommasta asiasta kuin vain paremmasta suorituskyvystä ja teknisestä ylivoimasta. Haluamme ennen kaikkea voimaannuttaa ihmistä. “EmPowered” on oivallus, joka kuvastaa paitsi teknistä ylivertaisuuttamme myös tapaamme puhua asiakkaille ja ottaa heidät mukaan tarinaamme, kertoo Yamaha Motor Europen viestintäpäällikkö Renzo Moscou.
EmPowered -konseptin lisäksi Avidly suunnitteli yhtiön vesijeteille uuden markkinointikonseptin “Make Waves”, joka julkistettiin joitakin viikkoja sitten. Sen ytimessä on puhdas hauskanpito, joka on ominaista vesijeteille: jännitystä, adrenaliinia ja raakaa voimaa.
Avidly on uudistanut myös Yamahan omistamien venebrändien Yamarinin ja Yamarin Crossin brändi-ilmeet, jotka näkyvät verkosta veneen kylkiin.
– Yamahan tuotteissa on ennen muuta kyse korkeasta laadusta ja intohimosta veneilyä kohtaan. Avidlyn rakentamat uudet konseptit nostavat brändimme uudelle tasolle. Ne kuvastavat sitä kaikkea, jota haluamme brändimme kuluttajille edustavan, sanoo Moscou.
Yamahan ja Avidlyn yhteistyö on jatkuvasti laajentunut sen edetessä. Markkinoinnin lisäksi Avidly on tehnyt yhtiölle sisältöjä Yamahan sosiaalisen median kanaviin ja hoitaa myös community managementia. Tällä hetkellä koko Yamahan visuaalinen identiteetti on Avidlyssä työn alla.
– Työskentely Yamahan eurooppalaisen tiimin kanssa on ollut sekä mielenkiintoista että palkitsevaa. Avoin ja vuorovaikutteinen työskentelytapa on toimintamme ydin, ja niiden varassa olemme onnistuneet rakentamaan luottamukselliset suhteet varsin lyhyessä ajassa. Kuten monien muidenkin asiakkaidemme kanssa, käytämme ketterän markkinoinnin metodeja ja markkinoinnin viimeisimpiä työkaluja. Työskentely on mahdollisimman läpinäkyvää ja avointa kaikille. Näin toteutamme merkityksellistä markkinointia, jossa asiakas on oleellinen osa tiimiä, ei sen ulkokehällä”, sanoo Avidlyn Customer Success Manager Tanja Martin.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Renzo Moscou, Viestintäpäällikkö, Yamaha Motor Europe, renzo.moscou@yamaha-motor.nl
Tanja Martin, Customer Success Manager, Avidly Oyj, Puh. 040 5788486, tanja.martin@avidlyagency.com
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Avidly on Suomen johtava markkinoinnin palvelutoimisto ja johtava pohjoismainen markkinoinnin automaatioyhtiö, joka on listattu Nasdaq First North -markkinapaikalla Helsingissä. Synnytämme kasvun mahdollisuuksia, jotka vievät asiakkaitamme eteenpäin. Toteutamme tätä tehtävää noin 230 henkilön voimin 16 toimipisteessä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa ja Saksassa. Lue lisää: investors.avidlyagency.com
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Avidly Oyj
Avidlyn uusi luovan johtamisen malli yhdistää luovan työn ja martechin19.1.2023 10:10:00 EET | Tiedote
Avidly uudisti luovan johtamisen mallinsa. Suomen neljänneksi suurimmassa ja Euroopan kattavimmassa markkinointiteknologian toimistossa luovuutta johdetaan jatkossa kuuden Creative Leadin voimin. Teknologia mahdollistaa markkinoinnin skaalautuvuuden ja vähentää manuaalista työtä. Se tarjoaa mahdollisuuden keskittyä merkityksellisiin asioihin, joissa ihminen on taitavampi kuin kone. Mutta parhaimmillaankin se on vain työkalu, joka tarvitsee rinnalleen vahvan strategian, merkityksellisen luovan sisällön, toimivan prosessin ja laadukkaan designin. Creative Lead -mallin tavoitteena on nivoa paremmin yhteen kaikkea tätä luovaa työtä sekä martech- ja HubSpot-osaamista. Avidlylle uusi luovan työn johtamisen malli palvelee yritystä myös sisäisesti, sillä se vahvistaa tekemisen yhdenmukaistamista Suomen 11 toimipisteessä. ”Haluamme olla entistä luovempi markkinointitoimisto. Näin isossa yrityksessä ja monipuolisessa ympäristössä siihen tarvitaan paljon erilaista osaamista. Siksi luotiin tällain
Avidly named HubSpot’s “Global Partner of the Year” for the third year in a row27.1.2022 12:00:00 EET | Press release
Avidly has won for the third consecutive year the prestigious award of Global Partner of the Year in the HubSpot 2021 Impact Awards. The Impact Awards measure HubSpot’s partner agencies’ continuous customer growth and their proficiency and quality of services.
Teimme sen taas! Avidly on HubSpotin globaali vuoden kumppani - kolmatta kertaa peräkkäin27.1.2022 12:00:00 EET | Tiedote
Avidly on voittanut HubSpotin 2021 Impact Awards -tilaisuudessa arvostetun vuoden globaalin kumppanin palkinnon kolmantena vuotena peräkkäin. HubSpot Impact Awards mittaa HubSpotin kumppanitoimistojen palvelun laatua ja teknistä kyvykkyyttä sekä asiakasmäärän kasvua.
AVIDLY AND SUPERSON DRIVE POSITIVE CHANGE WITH CO2-FREE ADS - A NEW SUSTAINABILITY PLATFORM FOR ADVERTISERS AND AGENCIES19.1.2022 14:39:47 EET | Press release
CO2-Free Ads is a sustainability platform created by Avidly – inviting all marketers, advertisers and agencies to consider, calculate and mitigate CO2 emissions of their marketing activities. CO2-Free Ads includes The Mitigator page: a tool for estimating and mitigating CO2 emissions of marketing activities. Estimating and optimising CO2 emissions in campaign planning makes CO2 compensation possible both for budgeting and in practice.
Resurssipula on suomalaisyritysten kansainvälisen kasvun este23.6.2021 10:32:26 EEST | Tiedote
Itsenäisten markkinointitoimistojen AMIN Worldwide -verkoston Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan toimintoja johdetaan seuraavat kaksi vuotta Suomesta. AMIN Worldwiden-verkoston EMEA-alueen uusi presidentti Ismo Nikkola lupaa auttaa suomalaisia yrityksiä kansainvälisessä kasvussa.