Bandag laajenee Bridgestonen omistuksessa

LEHDISTÖTIEDOTE 11.10.2010. Bridgestone osti Bandagin, maailman johtavan pinnoitebrandin, vuonna 2006 ja sen Euroopan toiminnot siirtyivät Bridgestone Europen hallintaan vuonna 2008. Sen jälkeen kaikki Bandagin ydintoiminnot on integroitu täydellisesti Bridgestone Europen organisaatioon, myynti- ja kenttäväki puolestaan Bridgestonen maakohtaisiin myyntiyhtiöihin.

Vahvempi pinnoituspalvelu

Bandagin toimintojen yhdistäminen tuo Bridgestonelle huomattavia etuja. Pinnoitustoiminta on tärkeä palvelu kuljetusyrityksille - noin 40% kuorma-auton renkaista jälkimarkkinoilla on pinnoitteita - ja Bandagin liiketoiminta lisää Bridgestonen tuotevalikoimaa tuntuvasti.

"Bandagilla on erittäin kattava valikoima tuotteita ja teknisiä palveluita sekä vahva asema esimerkiksi ON/OFF-road ja kaupunkibussien segmenteissä. Yhteisellä Bridgestone-Bandag -paketilla voimme tarjota luokkansa parhaita ratkaisuja kuljetusyrityksille", sanoo Gerry Duffy, VP Sales & Marketing, Bridgestone Europe.

Bridgestonen suunnitelmissa on pitää nykyinen Bandag-yritysmalli entisellään, eli toiminnot on jaettu Bandagin "kuuden vaihteen/rattaan" alle: tuotteet, laitteet, arvoa lisäävät palvelut, myynnin tuki, asiakasohjelmat ja liiketoiminnan konsultointiratkaisut. "Tavoitteena on tehdä Bandagin liiketoiminnasta valmiimpi ja vahvempi", sanoo Steven Janssens Bridgestonen uudesta pinnoitustoimintojen yksiköstä.

Uusi brandirakenne

Uusi Bridgestone-pinnoitebrandien rakenne on tavoitteen mukainen. Ylimpänä olevan Bridgestonen Qualitread-valikoiman nimeksi tulee Bridgestone Retread maailmanlaajuisen brandistrategian mukaisesti ja se keskittyy tarjoamaan uusimpia Bridgestone-pintamalleja ja -seoksia pitkän matkan kuljetussektorille. Bridgestone Retread on myös hintahaitarin yläpäässä, jossa pääpaino on erilaisissa kustannus/km-sopimuksissa.

Bandag-merkin käyttöaluekohtaisten premium-pinnoitteiden hinnat ovat hieman Bridgestone Retread -pinnoitteiden alapuolella, mutta Bandagin standardivalikoiman yläpuolella. Tätä standardivalikoimaa vahvistetaan Bridgestone-pintamalleilla. "Vuonna 2010 tulee seitsemän uutta tuotetta", sanoo Janssens, "sisältäen kaksi täysin uutta mallia ja viisi Bridgestone-mallia."

Jakelu laajenee edelleen

Bandagilla on yli 140 franchise-jakelijaa Euroopassa, mukaanlukien Qualitread-jälleenmyyjät, ja se aikoo laajentaa verkostoa edelleen. Jotkut Bandag-jälleenmyyjistä myyvät myös kilpailevia merkkejä, eikä Bridgestone aio muuttaa tätä seikkaa. "Arvostamme yhteistyötä muiden kanssa", sanoo Duffy; "Bandag on liikeyritys - ei ainoastaan brandi."

Saatuaan Bandagin integroinnin valmiiksi Bridgestone odottaa pinnoitusliiketoiminnalleen voimakasta kasvua. "Bridgestone- ja Bandag-pinnoitteet tarjoavat kuljetusliikkeille uusia renkaita vastaavaa suorituskykyä ja kilometrisuoritetta - huomattavasti pienemmillä kustannuksilla" sanoo Janssens. "Se on myös ekologinen ratkaisu, sillä niiden valmistuksessa käytetään jopa 75% vähemmän energiaa ja luonnonvaroja kuin uusien renkaiden valmistuksessa. Lisäksi käytöstä poistettavien renkaiden määrä pienenee."

Lisätietoja:
-  Viestintäpäällikkö Auli Kähkönen, puh. 0207 936 230

PL 22, 01451 Vantaa
Telefax 0207 936 295
www.bridgestone.fi

Bridgestone Europe NV/SA - jonka Euroopan pääkonttori sijaitsee Brysselissä, Belgiassa - on Bridgestone Corporationin tärkeimpiä divisioonia. Se kehittää ja valmistaa ensiluokkaisia renkaita Euroopassa tytäryhtiöidensä kautta. Renkaita myydään kaikkialle Eurooppaan 20 myyntiyhtiön ja muiden kanavien kautta. Tuotteita viedään myös Euroopan ulkopuolelle, muun muassa Japaniin.

Bridgestone Europe NV/SA on omistanut ja integroinut itseensä Bandag EMEAn 31.12.2008 lähtien. Bandag-brandi kattaa pinnoitusmateriaalit ja -laitteet, joita valmistetaan franchise-ketjun yrityksille, jotka valmistavat ja markkinoivat pinnoitettuja renkaita ja tarjoavat rengashallintapalveluita.

Uusi maatalousrengas Firestone Performer 70 - Enemmän pitoa pelloille, enemmän nopeutta tielle7.10.2010 09:15:00 EEST | Tiedote