Bang Bang Galleryn näyttely aukeaa: Esa Ylijääskön Spirit of Sauna 18.5.-9.9.2018

Esa Ylijääskön Spirit of Sauna -valokuvasarjassa sauna kuvataan sellaisena kuin se suomalaisille on: pyhänä paikkana. Valokuvanäyttelyn avajaiset ovat 17.5. Bang Bang Galleryssä, joka sijaitsee Aalto EE:n tiloissa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun päärakennuksessa.

Tervetuloa näyttelyn avajaisiin 17.5.2018 klo 17-19 (kutsu liitteenä).

Myyttien mukaan saunalla on parantava voima. Parantamiseen käytetään koivuvihtoja, joilla kylpijät vihtovat itseään saunan löylyissä. Heittämällä löylyä kiukaalle saunojat kiittävät saunan henkeä.

Ylijääskö valokuvasi kymmeniä saunoja 2016-2017 välisenä aikana, ja työ jatkuu edelleen. Näytteillä olevassa valokuvasarjassa nähdään myös saunan henkeä ilmentäviä maisema- ja henkilökuvia. Ylijääsköllä on omintakeinen kuvaustyyli, jossa mustavalkoisuus, kontrastien käyttö ja harmaasävyjen vähäisyys tuovat kuviin tiettyä särmikkyyttä.

”Sauna on suomalaisille pyhä paikka. Saunominen on monelle eräänlainen uskonto, joten siksi sauna-arkkitehtuurissakin on viitteitä sakraalitiloista. Saunojen rakentamisessa laitetaan luovuus peliin. Saunoja on rakennettu autoihin, veneisiin, telttaan ja jopa junaan. Ensimmäinen uuteen kotiin rakennettava osa on sauna, ja pitkän matkan jälkeen on ensimmäiseksi päästävä löylyihin. Sauna on temppeli, jossa kaikki ovat syntymäasussaan ja tasavertaisia. Sauna on paikka, jossa synnit tunnustetaan ja pestään pois”, Ylijääskö kuvailee.

Esa Ylijääskö (s. 1989) on Keminmaalta Pohjois-Suomesta kotoisin oleva valokuvaaja. Hän on valmistunut Jyväskylän kansalaisopiston kuvataidekoulusta. Ylijääskö tunnetaan erityisesti Syyrian sisällissodan uhreja kuvaavan henkilökohtaisen, syväluotaavan dokumenttivalokuvaprojektin toteutuksesta.

Ylijääskö on voittanut lukuisia palkintoja, esimerkiksi Magnum Photos Showcase 2012, Gomma Grant 2016, Carina Appel Award 2017, sekä FotoFinlandia 2018. Hänet valittiin  VII-mentorointiohjelmaan vuonna 2017.

Hänen kuviaan on ollut esillä seuraavissa gallerioissa ja tapahtumissa: Officine Fotografiche (Milano), Werkstattgalerie (Berliini), Galleria Uusi Kipinä (Lahti), Eigenleben der Galerie Neurotitan Schwarzenber (Berliini), Ratamo Galleria (Jyväskylä), Fotoleggendo Festival (Rooma), VII-näyttely Pariisissa Mois de la Photo du Grand Paris -tapahtuman aikana, Gazebook Photo Book (Sisilia), Next Generation -Young Eyes of Photojournalism (Helsinki), FotoIstanbul Festival, International Short Film Festival ‘Tran.s.cend’ (Istanbul).

Hänen kuviaan ovat julkaisseet muun muassa The New York Times, VICE, Suomen Kuvalehti, Huvudstadsbladet ja Helsingin Sanomat.

www.ylijaasko.com

The exhibition will be open by appointment (contact heli@bangbang.fi).

www.bangbang.fi

Heli Mäenpää, galleristi, luennoitsija, luova johtaja
Bang Bang Gallery
Puh. 050 5110 765, heli@bangbang.fi

Bang Bang Gallery

Bang Bang Gallery toimii yhteistyössä Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) kanssa. Galleriakonseptissa vaihtuvat näyttelyt tuodaan Aalto EE:n henkilöstön ja asiakkaiden arkeen. Näyttelyohjelma keskittyy valokuvataiteeseen ja erityisesti nuorien ja nousevien kykyjen esilletuomiseen. Galleria sijaitsee Aalto EE:n tiloissa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun päärakennuksessa.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Espanjassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Liettuassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä, Vietnamissa, Virossa ja Yhdysvalloissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Seminaari: Ansaitse peleillä tuloksellisesti ja eettisesti – pelialan gurut saapuvat Helsinkiin6.9.2018 10:29Tiedote

Aalto University Developing Entrepreneurshipin (Aalto ENT) ja International Game Developers Association (IGDA) Finlandin järjestämä seminaari tuo Suomeen useita pelialan guruja kertomaan pelialan ansaintalogiikasta. Seminaarissa pelialan legendat John Romero, Maarten Noyons, Michail Katkoff ja Oscar Clark jakavat kokemuksiaan pelien tuloksellisista ja eettisistä ansaintamalleista.

Johtajia 14 eri maasta tapaa Aalto Executive Summitissa Otaniemessä23.8.2018 14:24Tiedote

Aalto Executive Summit on koonnut tällä viikolla johtajia 14 eri maasta Aalto-yliopiston Otaniemen kampukselle. Aalto EE järjestää tapahtuman nyt jo 11. kertaa. Tämän vuoden aihe on ajankohtainen; digitaalisen ajan visionäärinen johtajuus. Digitaalinen muutos vaikuttaaa työn tekemiseen, sekä siihen, miten liiketoimintaa johdetaan. Myös organisaatioiden rakenteet ovat muutoksen alla samoin kuin resurssien allokointi ja työvoiman rooli yleensä. Näiden aiheiden lisäksi, summitissa käsitellään strategiaa, tuloksellisuutta sekä johtamista, jotka kaikki ovat olennaisia tekijöitä yrityksen tulevaisuuden menestykselle.