Bang Bang Galleryn näyttely aukeaa: Esa Ylijääskön Spirit of Sauna 18.5.-9.9.2018

Esa Ylijääskön Spirit of Sauna -valokuvasarjassa sauna kuvataan sellaisena kuin se suomalaisille on: pyhänä paikkana. Valokuvanäyttelyn avajaiset ovat 17.5. Bang Bang Galleryssä, joka sijaitsee Aalto EE:n tiloissa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun päärakennuksessa.

Tervetuloa näyttelyn avajaisiin 17.5.2018 klo 17-19 (kutsu liitteenä).

Myyttien mukaan saunalla on parantava voima. Parantamiseen käytetään koivuvihtoja, joilla kylpijät vihtovat itseään saunan löylyissä. Heittämällä löylyä kiukaalle saunojat kiittävät saunan henkeä.

Ylijääskö valokuvasi kymmeniä saunoja 2016-2017 välisenä aikana, ja työ jatkuu edelleen. Näytteillä olevassa valokuvasarjassa nähdään myös saunan henkeä ilmentäviä maisema- ja henkilökuvia. Ylijääsköllä on omintakeinen kuvaustyyli, jossa mustavalkoisuus, kontrastien käyttö ja harmaasävyjen vähäisyys tuovat kuviin tiettyä särmikkyyttä.

”Sauna on suomalaisille pyhä paikka. Saunominen on monelle eräänlainen uskonto, joten siksi sauna-arkkitehtuurissakin on viitteitä sakraalitiloista. Saunojen rakentamisessa laitetaan luovuus peliin. Saunoja on rakennettu autoihin, veneisiin, telttaan ja jopa junaan. Ensimmäinen uuteen kotiin rakennettava osa on sauna, ja pitkän matkan jälkeen on ensimmäiseksi päästävä löylyihin. Sauna on temppeli, jossa kaikki ovat syntymäasussaan ja tasavertaisia. Sauna on paikka, jossa synnit tunnustetaan ja pestään pois”, Ylijääskö kuvailee.

Esa Ylijääskö (s. 1989) on Keminmaalta Pohjois-Suomesta kotoisin oleva valokuvaaja. Hän on valmistunut Jyväskylän kansalaisopiston kuvataidekoulusta. Ylijääskö tunnetaan erityisesti Syyrian sisällissodan uhreja kuvaavan henkilökohtaisen, syväluotaavan dokumenttivalokuvaprojektin toteutuksesta.

Ylijääskö on voittanut lukuisia palkintoja, esimerkiksi Magnum Photos Showcase 2012, Gomma Grant 2016, Carina Appel Award 2017, sekä FotoFinlandia 2018. Hänet valittiin  VII-mentorointiohjelmaan vuonna 2017.

Hänen kuviaan on ollut esillä seuraavissa gallerioissa ja tapahtumissa: Officine Fotografiche (Milano), Werkstattgalerie (Berliini), Galleria Uusi Kipinä (Lahti), Eigenleben der Galerie Neurotitan Schwarzenber (Berliini), Ratamo Galleria (Jyväskylä), Fotoleggendo Festival (Rooma), VII-näyttely Pariisissa Mois de la Photo du Grand Paris -tapahtuman aikana, Gazebook Photo Book (Sisilia), Next Generation -Young Eyes of Photojournalism (Helsinki), FotoIstanbul Festival, International Short Film Festival ‘Tran.s.cend’ (Istanbul).

Hänen kuviaan ovat julkaisseet muun muassa The New York Times, VICE, Suomen Kuvalehti, Huvudstadsbladet ja Helsingin Sanomat.

www.ylijaasko.com

The exhibition will be open by appointment (contact heli@bangbang.fi).

www.bangbang.fi

Heli Mäenpää, galleristi, luennoitsija, luova johtaja
Bang Bang Gallery
Puh. 050 5110 765, heli@bangbang.fi

Bang Bang Gallery

Bang Bang Gallery toimii yhteistyössä Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) kanssa. Galleriakonseptissa vaihtuvat näyttelyt tuodaan Aalto EE:n henkilöstön ja asiakkaiden arkeen. Näyttelyohjelma keskittyy valokuvataiteeseen ja erityisesti nuorien ja nousevien kykyjen esilletuomiseen. Galleria sijaitsee Aalto EE:n tiloissa Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun päärakennuksessa.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi tarjoamme ohjelmia Baltiassa, Etelä-Koreassa, Indonesiassa, Iranissa, Kiinassa, Puolassa, Ruotsissa, Taiwanilla, Tansaniassa, Venäjällä ja Vietnamissa. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Aalto Executive MBA lanseerataan Kiinassa8.6.2018 10:52Tiedote

Aalto Executive MBA, Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) lippulaivaohjelma, lanseerataan Kiinassa vielä tämän vuoden aikana. Ohjelma aloitetaan Shanghaissa ja suunnitelmissa on toteuttaa ohjelma myös muissa Kiinan kaupungeissa lähitulevaisuudessa. Aalto EE:lle tämä on luonnollinen jatko läsnäolon vahvistamisessa Aasian markkinalla. Sen ensimmäinen Aasian EMBA-ohjelma järjestettiin vuonna 1995 Etelä-Koreassa ja Singaporen tytäryhtiöstä on johdettu Aasian toimintoja jo vuodesta 2000.

Aalto-yliopiston muotoilun opiskelijat valmistivat Aalto EE:lle ainutlaatuisen kokoelman keramiikkamaljakoita6.6.2018 14:43Tiedote

Taide on olennainen osa asiakas- ja työntekijäkokemusta Aalto EE:ssä (Aalto University Executive Education). Jo yli 200 taideteoksen kokoelmaan lisätään nyt myös 12 ainutlaatuista käsintehtyä keramiikkamaljakkoa. Maljakoiden suunnittelusta ja valmistuksesta vastasi kuusi Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun opiskelijaa. Euroopan johtava muotoilukoulu tunnetaan lahjakkaista suunnittelijoistaan ja huippuluokan opetushenkilökunnastaan. Keväällä 2017 Aalto-yliopisto sijoittui 13. sijalle taiteen ja suunnittelun maailmanlaajuisessa QS World University Ranking -tutkimuksessa.

Suomalaista osaamista maailman kärjessä – Aalto EE vahvisti asemiaan arvostetussa Financial Timesin vertailussa14.5.2018 08:02Tiedote

Alan kiristyvässä globaalissa kilpailussa Aalto University Executive Education (Aalto EE) on puolustanut hyvin paikkaansa ja onnistunut vahvistamaan asemaansa. Se paransi sijoitustaan maailman arvostetuimmassa Financial Times -vertailussa peräti seitsemällä sijalla viime vuodesta. Jo vuosia 50. parhaan joukkoon arvioitu Aalto EE on nyt 39. paras liikkeenjohdon valmentaja tuhansien instituutioiden joukossa ja vertailun ainut suomalainen toimija. Financial Times arvioi kokonaisuutena sekä avoimet että räätälöidyt ohjelmat.