EMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern ArtEMMA – Espoo Museum of Modern Art

Barnens museifestival fyller Utställningscentret WeeGee med svängig trafikjam

Barnens museifestival går av stapeln den 30–31.3. På kommande är ett veckoslut fullspäckat med program för hela familjen med festivalstämning. I år är temat svängig Traffic Jam. Så välj ditt fordon, tryck på gasen och kurva in till WeeGee!

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.

Veckoslutets workshopar har endast fantasin som gräns; bland annat formas en föränderlig bilbana, en framtida stad byggs upp av jätteklossar och man kan planera fantasifulla fordon.

Barnen tillåts framför ratten i leksaksmuseets biltvätt och mitt i alla svängiga ryck hittas också oaser för avkoppling. Trafikparkskonstaplarna Maltti och Valtti upprätthåller en fartfylld ordning och Vilunki 3000 skjutsar besökarna till olika ljudlandskap. Scenen intas också av grupper från Esbo musikinstituts pop- och jazzlinje Ebeli och Juvenalia.

Barnens museifestival, som är riktad till hela familjen, är en samproduktion mellan museerna i WeeGee-huset. Under 18-åringar och över 70-åringar gratis, övriga till priset av en museibiljett. Med Museikortet gratis inträde till Utställningscentret WeeGee.

Evenemanget ordnas av Utställningscentret WeeGee, EMMA – Esbo moderna konstmuseum, KAMU Esbo stadsmuseum, Finlands Urmuseum och Finlands leksaksmuseum Hevosenkenkä. I evenemanget deltar även Esbo bildkonstskola, Arkitekturskolan för barn och ungdomar Arkki samt Trafikskyddet.

Sponsor: Vahanen Oy

Barnens museifestival: Traffic Jam
Lö–sö 30–31.3, kl. 10-17
Utställningscentret WeeGee, Flitarvägen 5, Hagalund

#lastenmuseofestarit

Lasten museofestarit Näyttelykeskus WeeGeellä 30.–31.3.
Maltti ja Valtti. Kuva: Lisa Karling

Följ EMMA – Espoo Museum of Modern Art