Bayreuthin oopperajuhlien lastenoopperatuotanto ensimmäistä kertaa Suomeen

Teatro Productions käynnistää yhteistyön Saksan Bayreuthin oopperajuhlien kanssa tuomalla Suomeen Lasten RING -lastenoopperatuotannon. Helsingin juhlaviikoilla Suomen ensi-iltansa saava Lasten RING tuo Richard Wagnerin neljästä oopperasta koostuvan massiivisen teoskokonaisuuden Musiikkitaloon koko perheelle sopivana elämyksenä.

Lasten RING on Bayreuthin oopperajuhlien johtaja Katharina Wagnerin ja Markus Latschin konseptoima lyhennelmä Richard Wagnerin RING-tetralogiasta. Tuotanto on osa Teatro Productionsin vuonna 2018 käynnistämää International Opera Company Finland -nimellä toimivaa kansainvälistymishanketta, jonka tavoitteena on edistää suomalaisen oopperataiteen verkostoitumista ja vientiä, sekä taiteilijoiden ja tuotantojen kansainvälistä liikkuvuutta.

Bayreuthin oopperajuhlilla vuonna 2018 nähty esitys saa Helsingissä suomenkielisen, visuaalisesti näyttävän tulkinnan, joka tempaa mukaansa niin lapset kuin aikuiset. Teoksen suomeksi kääntää Auli-Särkiö.

Solisteina kuullaan niin nuoria kuin kokeneita suomalaisia Wagner-laulajia, ja orkesterina toimii Helsinki Chamber Orchestra. Teoksen johtaa ranskalaislähtöinen Chloé Dufresne.

Lasten RINGistä nähdään kaksi esitystä 23.-24. elokuuta.

Tuotanto toteutetaan yhteistyössä tänä vuonna 20 vuotta täyttävän suomalaisen Wagner-seuran Richard Wagner -kulttuuriyhdistyksen kanssa. Esitysten suojelijana ja tukijana toimii basso Matti Salminen.

Solistit

Wotan / Der Wanderer               Juha Kotilainen