BearIT Oy ja Osaamisbotti Oy: Digitaalinen palvelu avuksi työmarkkinoiden kohtaanto-ongelmaan

Ohjelmistoyritykset BearIT Oy ja Osaamisbotti Oy osallistuvat yhdessä Pohjois-Savon ELY-keskuksen järjestämään haastekilpailuun. Kilpailun tavoitteena on löytää innovatiivisia ja vaikuttavia palveluja, joilla ratkaistaan työvoiman saatavuushaasteita ja yritysten rekrytointiongelmia koko Pohjois-Savon alueella.

BearIT:n ja Osaamisbotin yhteistyössä kehittämän digitaalisen palvelun perustana toimivat sähköinen osaamiskartoitustyökalu sekä osaamisen kehittämistä ohjaava ja tekoälyä hyödyntävä chatbot. Palvelu on suunnattu niin työnhakijoille kuin työnantajille: työnhakija voi kartoittaa omia osaamisen kehittämisen tarpeitaan milloin tahansa, ja hakijan profiiliin perustuen palvelu suosittelee hakijalle soveltuvia työ- ja koulutusmahdollisuuksia. Työnantaja voi esitellä palvelussa yritystään ja markkinoida avoimia työpaikkojaan esimerkiksi videosisällöin.

- Uudenlainen konsepti tuo yhteen niin työnhaun ja osaamisen kehittämisen kuin rekrytoinnin tukena toimivat digitaaliset ratkaisut. Palvelumme muodostaa työnantajien ja valmentavien koulutusten verkoston yhdessä muiden palveluntuottajien kanssa, BearIT Oy:n toimitusjohtaja Teemu Karhu toteaa.

- Digitaalinen palvelumme mahdollistaa yksilöllisen osaamisen tunnistamisen ja hakijalähtöisen täsmäkouluttamisen palveluntuottajien kanssa. Siksi sillä pystytään aidosti vastaamaan työnhakijoiden ja työnantajien väliseen kohtaanto-ongelmaan, Osaamisbotti Oy:n toimitusjohtaja Tommi Koistinen toteaa.

Aiemmin keväällä BearIT Oy valittiin palveluntuottajaksi ja Osaamisbotti Oy alihankkijaksi Satakunnan ELY-keskuksen koordinoimassa Taidoilla töihin! -pilotissa, joka kuuluu ESR-rahoitteiseen INKA Satakunta -projektiin. Pilotissa etsitään ratkaisuja informaalin osaamisen tunnistamiseen ja kohtaanto-ongelmaan Satakunnassa.

- Yhdessä Osaamisbotti Oy:n kanssa haluamme kehittää teknologiaa ja perinteisiä palveluja yhdistäviä ratkaisuja työmarkkinoiden haasteisiin valtakunnallisesti, Teemu Karhu kertoo.

Lisätietoja yrityksistä:

BearIT Oy on Tampereella ja Helsingissä toimiva yli 20 hengen ohjelmistotalo, joka pilvi- ja sovelluskehityksen ohella suunnittelee, toteuttaa ja koordinoi valmennusmuotoista LearnIT-työvoimakoulutusta sekä kehittää työllistymistä edistäviä ratkaisuja.

www.bearit.fi

Osaamisbotti Oy on tamperelainen ohjelmistoyritys, joka kehittää digitaalista tekoälyä hyödyntävää palvelualustaa osaamisen tunnistamiseen ja kehittämiseen. Osaamisbotin asiakkaita ovat esimerkiksi Tampereen kaupungin työllisyyspalvelut ja valtiovarainministeriön koordinoima Aurora-verkosto.

www.osaamisbotti.fi

Åkerlundinkatu 11

Olemme kokenut ja asiantunteva ohjelmistotalo ja työllistämme yli 20 henkilöä Tampereella ja pääkaupunkiseudulla. Autamme asiakkaitamme vaativissa ohjelmistoprojekteissa - ydinosaamistamme ovat pilvi- ja web-kehitys. Lisäksi valmennamme ohjelmistoalan osaajia ja kehitämme työllistymistä edistäviä ratkaisuja.

BearIT Oy Manse PP:n naisten edustusjoukkueen yhteistyökumppaniksi7.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Ohjelmistoyritys BearIT Oy ja pesäpalloseura Manse PP ovat solmineet sopimuksen, jolla BearIT Oy toimii naisten Superpesiksen edustusjoukkueen yhteistyökumppanina kesän 2020 ajan. - Haluamme tukea naisurheilua ja urheiluseurojen toimintaa. Seurojen toiminnan tukeminen on erityisen tärkeää nyt, kun seurat ovat poikkeusolojen vuoksi olleet erittäin haastavassa tilanteessa, BearIT:n toimitusjohtaja Teemu Karhu toteaa.

BearIT Oy TiPS:n naisten edustusjoukkueen pääyhteistyökumppaniksi30.6.2020 11:01:21 EESTTiedote

Ohjelmistoyritys BearIT ja Tikkurilan Palloseura ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jolla BearIT toimii naisten edustusjoukkueen pääyhteistyökumppanina seuraavat kolme vuotta eli vuoteen 2022 saakka. - Haluamme tukea naisjalkapalloa ja jalkapalloseurojen toimintaa. Pidämme seurojen toiminnan tukemista tärkeänä erityisesti nyt, kun monet seurat ovat olleet poikkeusolojen takia erittäin haastavassa tilanteessa. Tikkurilan Palloseura on aktiivisesti toimiva seura ja tekee hienoa työtä jalkapallon hyväksi, BearIT:n toimitusjohtaja Teemu Karhu toteaa. Kovaa osaamista pehmein arvoin. BearIT on ohjelmisto- ja työelämäpalveluihin keskittynyt moderni asiantuntijayritys. Meitä leimaa poikkeuksellisen mittava kokemus digitalisaatiosta sekä ainutlaatuinen kyky tunnistaa osaamista. Hyödynnämme niitä ennakkoluulottomasti uusien, hyvää tekevien ratkaisujen kehittämisessä. Tikkurilan Palloseura (TiPS) on Vantaalla, Suur-Tikkurilan, Kartanonkosken, Leinelän ja Hakunilan alueella toimiva erityisesti ja

Verkostosta vauhtia työllisyyden edistämiseen – ohjelmistoyritys ja työllisyyskentän toimijat yhteen11.11.2019 10:34:54 EETTiedote