BearIT Oy ja Osaamisbotti Oy: Digitaalinen palvelu avuksi työmarkkinoiden kohtaanto-ongelmaan

Ohjelmistoyritykset BearIT Oy ja Osaamisbotti Oy osallistuvat yhdessä Pohjois-Savon ELY-keskuksen järjestämään haastekilpailuun. Kilpailun tavoitteena on löytää innovatiivisia ja vaikuttavia palveluja, joilla ratkaistaan työvoiman saatavuushaasteita ja yritysten rekrytointiongelmia koko Pohjois-Savon alueella.

BearIT:n ja Osaamisbotin yhteistyössä kehittämän digitaalisen palvelun perustana toimivat sähköinen osaamiskartoitustyökalu sekä osaamisen kehittämistä ohjaava ja tekoälyä hyödyntävä chatbot. Palvelu on suunnattu niin työnhakijoille kuin työnantajille: työnhakija voi kartoittaa omia osaamisen kehittämisen tarpeitaan milloin tahansa, ja hakijan profiiliin perustuen palvelu suosittelee hakijalle soveltuvia työ- ja koulutusmahdollisuuksia. Työnantaja voi esitellä palvelussa yritystään ja markkinoida avoimia työpaikkojaan esimerkiksi videosisällöin.

- Uudenlainen konsepti tuo yhteen niin työnhaun ja osaamisen kehittämisen kuin rekrytoinnin tukena toimivat digitaaliset ratkaisut. Palvelumme muodostaa työnantajien ja valmentavien koulutusten verkoston yhdessä muiden palveluntuottajien kanssa, BearIT Oy:n toimitusjohtaja Teemu Karhu toteaa.

- Digitaalinen palvelumme mahdollistaa yksilöllisen osaamisen tunnistamisen ja hakijalähtöisen täsmäkouluttamisen palveluntuottajien kanssa. Siksi sillä pystytään aidosti vastaamaan työnhakijoiden ja työnantajien väliseen kohtaanto-ongelmaan, Osaamisbotti Oy:n toimitusjohtaja Tommi Koistinen toteaa.

Aiemmin keväällä BearIT Oy valittiin palveluntuottajaksi ja Osaamisbotti Oy alihankkijaksi Satakunnan ELY-keskuksen koordinoimassa Taidoilla töihin! -pilotissa, joka kuuluu ESR-rahoitteiseen INKA Satakunta -projektiin. Pilotissa etsitään ratkaisuja informaalin osaamisen tunnistamiseen ja kohtaanto-ongelmaan Satakunnassa.

- Yhdessä Osaamisbotti Oy:n kanssa haluamme kehittää teknologiaa ja perinteisiä palveluja yhdistäviä ratkaisuja työmarkkinoiden haasteisiin valtakunnallisesti, Teemu Karhu kertoo.

Lisätietoja yrityksistä:

BearIT Oy on Tampereella ja Helsingissä toimiva yli 20 hengen ohjelmistotalo, joka pilvi- ja sovelluskehityksen ohella suunnittelee, toteuttaa ja koordinoi valmennusmuotoista LearnIT-työvoimakoulutusta sekä kehittää työllistymistä edistäviä ratkaisuja.

www.bearit.fi

Osaamisbotti Oy on tamperelainen ohjelmistoyritys, joka kehittää digitaalista tekoälyä hyödyntävää palvelualustaa osaamisen tunnistamiseen ja kehittämiseen. Osaamisbotin asiakkaita ovat esimerkiksi Tampereen kaupungin työllisyyspalvelut ja valtiovarainministeriön koordinoima Aurora-verkosto.

www.osaamisbotti.fi

Olemme kokenut ja asiantunteva ohjelmistotalo ja työllistämme yli 20 henkilöä Tampereella ja pääkaupunkiseudulla. Autamme asiakkaitamme vaativissa ohjelmistoprojekteissa - ydinosaamistamme ovat pilvi- ja web-kehitys. Lisäksi valmennamme ohjelmistoalan osaajia ja kehitämme työllistymistä edistäviä ratkaisuja.

Verkostosta vauhtia työllisyyden edistämiseen – ohjelmistoyritys ja työllisyyskentän toimijat yhteen11.11.2019 10:34:54 EETTiedote

BearIT Oy puitesopimustoimittajaksi ammatillisten työvoimakoulutusten valtakunnallisessa kilpailutuksessa9.7.2019 15:04:24 EESTTiedote

Ohjelmistoyritys BearIT Oy on yksi puitesopimustoimittajista ammatillisten työvoimakoulutusten valtakunnallisessa puitesopimusjärjestelyssä LearnIT-valmennuksellaan. Hankinnan kohteena ovat F.E.C-koulutusmallilla toteutettavat ammatilliset työvoimakoulutukset. Koulutukset kilpailutti Uudenmaan ELY-keskus valtakunnallisena tarjouskilpailuna myös muiden ELY-keskusten toimialueilla toteutettaviksi. - Haluamme olla mukana kehittämässä ammatillista työvoimakoulutusta siihen suuntaan, että sillä pystytään tuottamaan entistä räätälöidympää osaamista ja työelämän tarpeisiin vastaavia ratkaisuja, BearIT Oy:n toimitusjohtaja Teemu Karhu toteaa. Puitekilpailutuksen kohteena olivat seuraavat ammatilliset työvoimakoulutukset: ICT - järjestelmäpalvelut ja ohjelmistot, ICT - ohjelmistotuotanto, IT-palvelujohtamisen asiantuntijaohjelma, Testauksen ja laadunvarmistuksen asiantuntijaohjelma sekä IoT-asiantuntija terveysteknologia-alalle. BearIT Oy on järjestänyt LearnIT-valmennustaan vuodesta 2016 lähti

Ohjelmistoyritys BearIT Oy kasvaa - Petri Salosta asiakkuus- ja myyntijohtaja6.3.2019 16:03:29 EETTiedote

Petri Salo aloittaa BearIT Oy:n asiakkuus- ja myyntijohtajana maaliskuun alusta 2019 alkaen. Salon vastuulle yrityksessä kuuluvat myynnin ja asiakkuuksien kehittäminen sekä uusien liiketoiminta-alueiden tunnistaminen. Aiemmin Salo on työskennellyt myynti- ja johtotehtävissä ICT-alalla mm. MPY Palveluilla, CGI:llä, Solitalla ja Solteqilla. - Petri on meille arvomaailmaltaan ja tyyppinä sopiva. Hänellä on vahva kokemus jo valmiiksi alalta ja osaamista BI-puolelta, BearIT Oy:n toimitusjohtaja Teemu Karhu toteaa. - Hienoa päästä osaksi BearIT Oy:tä ja vauhdittamaan yrityksen kasvua, Petri Salo kertoo.