BearIT Oy laajentaa toimintaansa pääkaupunkiseudulle – LearnIT-ohjelma käynnistyy Helsingissä

LearnIT on ohjelmistoalan osaajille tarkoitettu valmennusohjelma, jonka tavoitteena on päivittää osallistujien osaaminen ajan tasalle ja työllistää heidät alan yrityksiin. Ohjelman sisältö räätälöidään osallistujien taustan ja yritysten tarpeiden mukaan.

Tamperelainen ohjelmistotalo BearIT Oy laajentaa toimintaansa pääkaupunkiseudulle käynnistäen LearnIT-työvoimakoulutusohjelmansa Helsingissä yhdessä Uudenmaan TE-toimiston kanssa. LearnIT-ohjelma  on tähän asti pyörinyt Tampereella, ja osallistujat ovat työllistyneet Tampereella toimiviin ohjelmistoyrityksiin.

- Tämä on iso asia meille ja avaa ovia pääkaupunkiseudun suuntaan. Saamamme vastaanoton perusteella tätä on pääkaupunkiseudulla kovasti kaivattu ja odotettu, BearIT Oy:n toimitusjohtaja Teemu Karhu toteaa.

Täsmävalmennusta laadunvarmistuksen tehtäviin

Tällä kertaa BearIT Oy toteuttaa ohjelman täsmävalmennuksena laadunvarmistuspalveluita tarjoavalle Comiq Oy:lle. Koulutusohjelman sisältö räätälöidään Comiq Oy:n tarpeisiin, ja koulutus koostuu lähiopetus- ja työskentelyjaksoista. Ohjelma käynnistyy heti sopivien hakijoiden löydyttyä.

- Haemme ohjelmaan alan osaajia, jotka haluavat kehittyä laadunvarmistuksen ja testauksen tehtäviin. Tavoitteena on, että kuuden kuukauden mittaisen koulutusohjelman jälkeen osallistujat työllistyvät Comiq Oy:lle, ohjelman koordinaattori Anne Tervakari kertoo.

BearIT Oy on digitaalinen ohjelmistotalo, joka työllistää parisenkymmentä henkilöä Tampereella ja pääkaupunkiseudulla. Autamme asiakkaitamme vaativissa ohjelmistoprojekteissa ja keskitymme enenevissä määrin myös omaan tuotekehitykseen. Ydinosaamistamme ovat pilvi- ja mobiilikehitys sekä terveydenhuollon digitaalipalvelut. Lisäksi valmennamme ohjelmistoalan osaajia ja kehitämme ratkaisuja työllistymisen edistämiseksi.