WolfcomWolfcom

Billebeino ja Sasta yhteistyöhön - tyylikäs askel luontopoluilta kaduille

Suomalaiset vaatetusalan yritykset Billebeino ja Sasta ovat yhdistäneet osaamisensa tuomalla kotimaista eräperinnettä katumuotiin ja viemällä samalla urbaania tyyliä luontopoluille. Yhteistyön tuloksena syntyi aito Territory Jacket -sarkatakki, joka on valmistettu Sastan erämaajuuria peilaavasta kierrätysvillasta.

Uudessa katu- ja metsäuskottavassa Territory Jacket -sarkatakissa yhdistyvät Billebeinon lifestyle-markkinatuntemus sekä korkealuokkaisia ulkoiluvaatteita suunnittelevan perinteikkään Sastan asiantuntemus kestävyydessä, teknisissä yksityiskohdissa, materiaaleissa ja vastuullisessa valmistuksessa. Kuva: Lari Järnefelt

Uudessa katu- ja metsäuskottavassa Billebeino X Sasta Territory Jacket -sarkatakissa yhdistyvät Billebeinon lifestyle-markkinatuntemus sekä korkealuokkaisia ulkoiluvaatteita suunnittelevan perinteikkään Sastan asiantuntemus kestävyydessä, tuotteen teknisissä yksityiskohdissa, materiaaleissa ja vastuullisessa tekstiilituotannossa.

Vastuullisuus on tärkeää sekä Billebeinon että Sastan arvomaailmoissa. Billebeinon perustajat arvostavat Sastassa paitsi brändin autenttisuutta ja arvomaailmaa, myös sitä, miten aidot perinnemerkit ovat lifestyle-markkinoilla nyt kovassa nosteessa. Juuri tästä syystä kaksi kotimaista toimijaa halusivat yhdistää voimansa ja korostaa paitsi klassista suomalaista tyyliä, myös vahvaa kotimaista vaatetusalan osaamista.

”Sasta oli helppo valinta kollaboraatiokumppaniksemme. Se on perinteikkäimpiin kuuluva suomalainen vaatemerkki ja jakaa kanssamme samanlaisen arvomaailman. On todella siistiä päästä tekemään yhdessä juttuja kulttimainetta nauttivan kotimaisen vaateyhtiön ammattitaitoisen väen kanssa”, kertoo Billebeinon perustaja Ville Leino.

”Meille Billebeino on erittäin mielenkiintoinen yhteistyökumppani. Olemme seuranneet heidän hienoa kasvutarinaansa lifestyle-markkinoilla ja on ollut todella innostavaa päästä toteuttamaan tämä upea takki yhdessä heidän kanssaan. Vaikka olemmekin toimineet erilaisissa segmenteissä ja käyttöympäristöissäkin, yhdistää meitä kestävä arvomaailma ja luonnollisesti myös kotimaisuus”, Sasta Oy:n toimitusjohtaja Juha Latvala sanoo.

Ympäristön ehdoilla pikamuotia vastaan

Billebeino tunnetaan katumuodista, jossa inspiraatio on haettu urheilusta, musiikista ja taiteesta. Toiminnan keskiössä on aina ollut myös vihreä ja ympäristön ehdoilla kulkeva tapa tehdä asioita.

”Sastan toimintaa ohjaa ajatus luonnon kunnioittamisesta. Me jaamme saman näkemyksen, josta hyvänä esimerkkinä ovat 100-prosenttisesti kierrätysmateriaaleista ja ilman vedenkulutusta tehdyt tuotteemme”, Billebeinon toimitusjohtaja Juhani Putkonen muistuttaa ja jatkaa: ”Sastan kanssa on ollut siistiä tehdä hommia. Heistä on ollut suuri apu muun muassa takin teknisen toteutuksen ja yksityiskohtien kanssa. Me ollaan sitten tuotu siihen mukaan omaa osaamistamme, eli lifestyle-puolen tietotaitoa.”

Vastuullinen kotimainen toimija oli molemmille helppo ja luonnollinen valinta yhteistyökumppaniksi. Sastan toimintaa ohjaa erämiesten vanha luontoa pitää kunnioittaa -viisaus, mikä ohjaa vastuullista toimintaa ja sitä, että tehdään parhaita mahdollisia tuotteita koviin erämaaoloihin.

”Nykypäivän pikamuoti on yksi tekstiilialan suurista ongelmista ja se on kaukana meidän arvomaailmastamme. Sastan perinteiden mukaisesti meillä ei viilata grammoja, vaan teemme kestäviä ja teknisiä vaatteita kovaan käyttöön ja koviin oloihin. On tärkeää myös muistaa, että tuote ei ole aina käyttökelvoton, jos se on kulunut, tai jokin yksityiskohta on rikkoontunut. Mikäli vaate jossain vaiheessa vaatii huoltoa, niin me Sastalla olemme tarjonneet korjauspalvelua jo lähes viidenkymmenen vuoden ajan”, lisää Sastan toimitusjohtaja Juha Latvala.

Billebeino

Billebeino on suomalainen vaateyritys, jonka inspiraationa toimivat urheilu, musiikki, taide sekä katumuoti. Entisen jääkiekkoilijan Ville Leinon ja hänen ystävänsä Juhani Putkosen perustama yritys on noussut rakettimaisesti suomalaisen vaatealan merkittäväksi tekijäksi. Valtaosa Billebeino-tuotteista on tehty 100-prosenttisesti kierrätetyistä tekstiileistä, eikä niiden valmistukseen ole kulutettu lainkaan vettä.

Sasta

Kotimainen perheyhtiö Sasta on varustanut ihmisiä Pohjois-Karjalan erämaista Etelämantereelle jo kohta 50 vuoden kokemuksella. Vuonna 1969 Nurmeksessa syntyneen Sastan tarina sai alkunsa yksinkertaisesta tarpeesta pärjätä karuissa luonnonoloissa. Tuotemerkki syntyi perustajansa Urpo Saastamoisen oivalluksesta suunnitella ja ommella itselleen sarkainen metsästyspuku, jolle ilmeni pian kysyntää myös muiden metsästäjien keskuudessa. Sasta kehittää nyt 50 vuoden kokemuksella edelleen parhaita mahdollisia tuotteita haastaviin oloihin, joissa käyttäjän on voitava luottaa vaatteisiinsa sataprosenttisesti.

Billebeino X Sasta Territory Jacket

Suunniteltu Suomessa, valmistettu EU:ssa (valmistusmaa Viro).

Malli: Unisex, koot XS-XXL

Ovh. 296 euroa

Myynnissä 1.10. alkaen osoitteessa www.billebeino.com sekä Aukia-myymälöissä Tampereella ja Vaasassa.

Lisätiedot ja kuvauslainapyynnöt
Juhani Putkonen, toimitusjohtaja, Billebeino, 045 676 8594, juhani@billebeino.com
Juha Latvala, toimitusjohtaja, Sasta Oy, 050 555 9182, juha@sasta.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi

Billebeino ja Sasta ovat yhdistäneet osaamisensa tuomalla kotimaista eräperinnettä katumuotiin ja viemällä samalla urbaania elämäntyyliä luontopoluille. Kuva: Lari Järnefelt
Sastan Juha Latvala ja Billebeinon Ville Leino yhdistivät voimansa tuoden perinteistä kotimaista eräosaamista katumuotiin. Kuva: Lari Järnefelt
Hinta 296 euroa
Kestävästä kierrätysvillasta valmistettu Billebeino X Sasta Territory Jacket -sarkatakki on Sastan ja Billebeinon yhteinen näkemys klassisesta duffelitakista. Takissa on useita teknisiä yksityiskohtia ja suojaava sekä säädettävä huppu. Materiaali: 70 % kierrätysvilla, 20 % polyesteri, 5 % polyamidi, 5 % muut kuidut. Valmistettu EU:ssa (valmistusmaa Viro). Malli: Unisex Koot XS-XXL Hinta 296 euroa Myynti www.billebeino.com sekä Aukia-myymälät Tampereella ja Vaasassa. Kuva: Lari Järnefelt
Myynti www.billebeino.com sekä Aukia-myymälät Tampereella ja Vaasassa.
TERRITORY JACKET -sarkatakki on valmistettu Sastan juuria peilaavasta sarkavillasta. Kuva: Lari Järnefelt

Fredman Group ostaa osuuden ruokahävikin vähentämiseen erikoistuneesta start-up yhtiö Biovaaka Oy:stä11.12.2018 10:01Tiedote

Ravintoloiden digitaalisiin omavalvonta- ja johtamispalveluihin erikoistunut kotimainen perheyhtiö Fredman Group on ostanut 19,5 % lappeenrantalaisen startup-yhtiö Biovaaka Oy:n osakkeista. Saimaan ammattikorkeakoulussa kehitetty älykäs biovaaka vähentää ravintola-asiakkaiden jättämää jätettä ja auttaa ravintoloita toimimaan kustannustehokkaammin. Kaupan myötä Fredman Group toteuttaa strategiaansa kasvaa foodtech-alan johtavaksi kansainväliseksi toimijaksi.

MTV:n kaupalliseksi johtajaksi Sanoma Media Finlandin Kari Mononen3.12.2018 15:01Tiedote

MTV on valinnut kaupalliseksi johtajakseen Ilta-Sanomien kaupallisen johtajan Kari Monosen. Sanoma Media Finlandilla 17-vuotisen työuran tehnyt Mononen siirtyy MTV:lle tilanteessa, jossa yhtiö on vahvistanut asemaansa Suomen kaupallisen television ylivoimaisena markkinajohtajana ja uudistanut organisaatiotaan, jakelukanaviaan ja mainosratkaisujaan vastaamaan entistä paremmin tulevaisuuden kuluttajan ja asiakkaan tarpeisiin. MTV:n uusi kaupallinen johtaja tulee työssään keskittymään mainostajien ratkaisukeskeisen palvelun varmistamiseen ja syventämään yhteistyötä myös mediatoimistojen kanssa.

BusinessFM sai radion uuden osavaltakunnallisen toimiluvan15.11.2018 16:44Tiedote

Viestintävirasto myönsi pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Oulussa kuuluvalle BusinessFM-radiokanavalle osavaltakunnallisen toimiluvan kaudelle 2020-30. BusinessFM:lle myönnetty täysin uusi taajuuskokonaisuus 13 laajentaa kanavan kuuluvuusalueen 1.1.2020 alkaen myös Jyväskylään, Kuopioon, Lahteen, Turkuun ja Vaasaan. Hyvästä musiikista ja työuransa kehittämisestä kiinnostuneille kuulijoille suunnattu kotimainen BusinessFM välittää työ- ja talouselämän arvokasta tietopääomaa ja sen myötä pyrkii omalta osaltaan edistämään suomalaista kansantaloutta.