Billebeino ja Sasta yhteistyöhön - tyylikäs askel luontopoluilta kaduille
Suomalaiset vaatetusalan yritykset Billebeino ja Sasta ovat yhdistäneet osaamisensa tuomalla kotimaista eräperinnettä katumuotiin ja viemällä samalla urbaania tyyliä luontopoluille. Yhteistyön tuloksena syntyi aito Territory Jacket -sarkatakki, joka on valmistettu Sastan erämaajuuria peilaavasta kierrätysvillasta.

Uudessa katu- ja metsäuskottavassa Billebeino X Sasta Territory Jacket -sarkatakissa yhdistyvät Billebeinon lifestyle-markkinatuntemus sekä korkealuokkaisia ulkoiluvaatteita suunnittelevan perinteikkään Sastan asiantuntemus kestävyydessä, tuotteen teknisissä yksityiskohdissa, materiaaleissa ja vastuullisessa tekstiilituotannossa.
Vastuullisuus on tärkeää sekä Billebeinon että Sastan arvomaailmoissa. Billebeinon perustajat arvostavat Sastassa paitsi brändin autenttisuutta ja arvomaailmaa, myös sitä, miten aidot perinnemerkit ovat lifestyle-markkinoilla nyt kovassa nosteessa. Juuri tästä syystä kaksi kotimaista toimijaa halusivat yhdistää voimansa ja korostaa paitsi klassista suomalaista tyyliä, myös vahvaa kotimaista vaatetusalan osaamista.
”Sasta oli helppo valinta kollaboraatiokumppaniksemme. Se on perinteikkäimpiin kuuluva suomalainen vaatemerkki ja jakaa kanssamme samanlaisen arvomaailman. On todella siistiä päästä tekemään yhdessä juttuja kulttimainetta nauttivan kotimaisen vaateyhtiön ammattitaitoisen väen kanssa”, kertoo Billebeinon perustaja Ville Leino.
”Meille Billebeino on erittäin mielenkiintoinen yhteistyökumppani. Olemme seuranneet heidän hienoa kasvutarinaansa lifestyle-markkinoilla ja on ollut todella innostavaa päästä toteuttamaan tämä upea takki yhdessä heidän kanssaan. Vaikka olemmekin toimineet erilaisissa segmenteissä ja käyttöympäristöissäkin, yhdistää meitä kestävä arvomaailma ja luonnollisesti myös kotimaisuus”, Sasta Oy:n toimitusjohtaja Juha Latvala sanoo.
Ympäristön ehdoilla pikamuotia vastaan
Billebeino tunnetaan katumuodista, jossa inspiraatio on haettu urheilusta, musiikista ja taiteesta. Toiminnan keskiössä on aina ollut myös vihreä ja ympäristön ehdoilla kulkeva tapa tehdä asioita.
”Sastan toimintaa ohjaa ajatus luonnon kunnioittamisesta. Me jaamme saman näkemyksen, josta hyvänä esimerkkinä ovat 100-prosenttisesti kierrätysmateriaaleista ja ilman vedenkulutusta tehdyt tuotteemme”, Billebeinon toimitusjohtaja Juhani Putkonen muistuttaa ja jatkaa: ”Sastan kanssa on ollut siistiä tehdä hommia. Heistä on ollut suuri apu muun muassa takin teknisen toteutuksen ja yksityiskohtien kanssa. Me ollaan sitten tuotu siihen mukaan omaa osaamistamme, eli lifestyle-puolen tietotaitoa.”
Vastuullinen kotimainen toimija oli molemmille helppo ja luonnollinen valinta yhteistyökumppaniksi. Sastan toimintaa ohjaa erämiesten vanha luontoa pitää kunnioittaa -viisaus, mikä ohjaa vastuullista toimintaa ja sitä, että tehdään parhaita mahdollisia tuotteita koviin erämaaoloihin.
”Nykypäivän pikamuoti on yksi tekstiilialan suurista ongelmista ja se on kaukana meidän arvomaailmastamme. Sastan perinteiden mukaisesti meillä ei viilata grammoja, vaan teemme kestäviä ja teknisiä vaatteita kovaan käyttöön ja koviin oloihin. On tärkeää myös muistaa, että tuote ei ole aina käyttökelvoton, jos se on kulunut, tai jokin yksityiskohta on rikkoontunut. Mikäli vaate jossain vaiheessa vaatii huoltoa, niin me Sastalla olemme tarjonneet korjauspalvelua jo lähes viidenkymmenen vuoden ajan”, lisää Sastan toimitusjohtaja Juha Latvala.
Billebeino
Billebeino on suomalainen vaateyritys, jonka inspiraationa toimivat urheilu, musiikki, taide sekä katumuoti. Entisen jääkiekkoilijan Ville Leinon ja hänen ystävänsä Juhani Putkosen perustama yritys on noussut rakettimaisesti suomalaisen vaatealan merkittäväksi tekijäksi. Valtaosa Billebeino-tuotteista on tehty 100-prosenttisesti kierrätetyistä tekstiileistä, eikä niiden valmistukseen ole kulutettu lainkaan vettä.
Sasta
Kotimainen perheyhtiö Sasta on varustanut ihmisiä Pohjois-Karjalan erämaista Etelämantereelle jo kohta 50 vuoden kokemuksella. Vuonna 1969 Nurmeksessa syntyneen Sastan tarina sai alkunsa yksinkertaisesta tarpeesta pärjätä karuissa luonnonoloissa. Tuotemerkki syntyi perustajansa Urpo Saastamoisen oivalluksesta suunnitella ja ommella itselleen sarkainen metsästyspuku, jolle ilmeni pian kysyntää myös muiden metsästäjien keskuudessa. Sasta kehittää nyt 50 vuoden kokemuksella edelleen parhaita mahdollisia tuotteita haastaviin oloihin, joissa käyttäjän on voitava luottaa vaatteisiinsa sataprosenttisesti.
Billebeino X Sasta Territory Jacket
Kestävästä kierrätysvillasta valmistettu Billebeino X Sasta Territory Jacket -sarkatakki on Sastan ja Billebeinon yhteinen näkemys klassisesta duffelitakista. Takissa on useita teknisiä yksityiskohtia ja suojaava sekä säädettävä huppu.
Materiaali: 70 % kierrätysvilla, 20 % polyesteri, 5 % polyamidi, 5 % muut kuidut.
Suunniteltu Suomessa, valmistettu EU:ssa (valmistusmaa Viro).
Malli: Unisex, koot XS-XXL
Ovh. 296 euroa
Myynnissä 1.10. alkaen osoitteessa www.billebeino.com sekä Aukia-myymälöissä Tampereella ja Vaasassa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätiedot ja kuvauslainapyynnöt
Juhani Putkonen, toimitusjohtaja, Billebeino, 045 676 8594, juhani@billebeino.com
Juha Latvala, toimitusjohtaja, Sasta Oy, 050 555 9182, juha@sasta.fi
Samuel Sorainen, PR- ja viestintätoimisto Wolfcom Oy, +358 400 579 653, samuel.sorainen@wolfcom.fi
Kuvat










Linkit
Tietoja julkaisijasta
Viestintätoimisto Wolfcom Boutique PR- and Communications, Helsinki, Finland
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat mediatiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Wolfcom
Suomalainen Gamesaver valmentamaan Kiinasta jääkiekkomaata20.2.2019 09:46:20 | Tiedote
Suomalainen urheiluvideopalvelu Gamesaver on solminut aiesopimuksen jääkiekon videovalmennus- ja mediapalvelun rakentamisesta Kiinaan. Vuoden 2022 talviolympiakaupungin Zhangjiakoun virallisen kumppanin, ruotsalaisen urheilualan konseptointiin erikoistuneen Sports Republicin kanssa räätälöitävä palvelu tulee tarjoamaan kiinalaisille jääkiekkoharrastajille mm. suomalaisten jääkiekkotähtien parhaita kikkavideoita. Gamesaverin Kiinan-versio integroidaan myös Sports Republicin CoachVision-ohjelmaan palvelemaan ja kehittämään kiinalaisia jääkiekkovalmentajia.
MTV:lle vuosi 2018 oli käännekohta – liikevaihto kasvu-uralle ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen14.2.2019 20:26:28 | Tiedote
Suomen suurimmalle kaupalliselle televisioyhtiölle MTV Oy:lle 2018 oli investointien ja uudistusten vuosi. Vaikka yhtiön tulos oli edelleen tappiollinen, onnistui MTV kääntämään liikevaihdon kasvuun edellisvuodesta, ensimmäistä kertaa kuuteen vuoteen. Tämä käy ilmi MTV:n omistavan ruotsalaisen Bonnier Broadcastingin torstaina julkistamasta tulosraportista.
Super Bowl käyntiin suomalaisen veden voimin30.1.2019 15:19:34 | Tiedote
Suomalainen Vellamo-mineraalivesi on kutsututtu maailman katsotuimpien urheilutapahtumien joukkoon lukeutuvan Super Bowlin avaavan Super Saturday -juhlan viralliseksi vedeksi. Perinteisesti tuhansia VIP-vieraita keräävässä tapahtumassa on mukana useita urheilu- ja viihdemaailman tähtiä ja maailmanluokan huippuesiintyjiä. Vellamon näkyvä mukanaolo tapahtumassa on merkittävä askel heinolalaisen mineraalivesiyhtiön Pohjois-Amerikan markkinoiden avauksessa.
Fredman Group varustaa Bocuse d’Or -joukkueemme Food Tech -osaamisella29.1.2019 08:40:00 | Tiedote
Maailman arvostetuimman kokkikilpailun Bocuse d’Orin kaksipäiväinen finaali alkaa tänään Lyonissa ja Suomen joukkueen tavoitteena kisassa on palkintosija. Kilpailumenestys paitsi tukee kisatiimimme jäsenten uraa, myös korostaa Suomen asemaa gastronomisella maailmankartalla. Keittiöammattilaistemme korkeaa gastronomista tasoa on varmistamassa myös teknologinen huippuosaaminen, jota edustaa kotimaisen Fredman Groupin rakentama älykkäiden keittiöiden johtamiseen tarkoitettu Fredman Food Tech -palvelukokonaisuus.
Reaktor kokeilee työntekijöilleen joustavaa osakeohjelmaa25.1.2019 08:48:13 | Tiedote
Työntekijöidensä omistama teknologiayritys Reaktor kokeilee uutta osakeohjelmaa tarjotakseen työntekijöilleen yhä sujuvamman mahdollisuuden yhtiön osakkeiden merkitsemiseen. Reaktorin edellinen osakeanti järjestettiin vuonna 2015, jolloin 92 prosenttia osallistui antiin.
Viro on hallinnut suomalaisten matkailun listakärkeä jo 20 vuotta21.1.2019 08:45:00 | Tiedote
Viro on pysynyt suomalaisten suosikkikohteena vuodesta 1998 lähtien, jolloin se ohitti siihen saakka matkakohdelistan kärkisijaa hallinnoineen Ruotsin. Tuolloin suomalaiset tekivät Viroon yhteensä 1,25 miljoonaa matkaa, johon verrattuna vuotuisten Viron-matkojen määrä on nykyisin yli kaksinkertaistunut.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme