Bio- ja kiertotalouden Kasvupolulta virtaa ilmastonmuutosta hillitseville yritysratkaisuille

Bio- ja kiertotalouden Kasvupolun kumppanit Alva, GRK Infra, Kemira, Kuusakoski, Neste, Uusiouutiset, VTT ja Innovestor etsivät Kasvupolulle mukaan yrityksiä, joilla on tarjota uusia, ilmastonmuutosta hillitseviä, globaalisti skaalautuvia teknologisia ratkaisuja ja liiketoimintamalleja.

Kasvupolulla yritykset pääsevät tapaamaan kumppaneita ja keskustelemaan heidän kanssaan yhteistyömahdollisuuksista. Kumppaneilla on laajat mahdollisuudet auttaa mukana olevia yrityksiä kasvun tekemisessä.

Bio- ja kiertotalouden Kasvupolulle hakevien yritysten ratkaisut voivat liittyä muun muassa raakaöljyn ympäristöystävällisiin vaihtoehtoihin, uusiin biopohjaisiin raaka-aineisiin tai sivu- ja materiaalivirtojen sekä materiaalikiertojen hyödyntämiseen.

Kasvupolku®-sparraukseen voivat hakea mukaan kaikki yritykset, joilla on y-tunnus ja vahva tahto kasvattaa liiketoimintaa. Sparraus on maksutonta kaikille mukaan valituille yrityksille.

– Potentiaalin valjastaminen tarkoituksenmukaista käyttöä varten oli suurin Kasvu Openin matkassa herännyt oivallus. Kuitenkin kaikista kirkkain lamppu syttyi, kun ymmärsimme, että kaikkea ei tarvitse tehdä yksin, sanoo Bio- ja kiertotalouden Kasvupolulla menestyneen Dolean strateginen myyntijohtaja Ismo Sillanpää.

JOKAINEN KASVUPOLULLE MUKAAN VALITTU KASVUYRITYS:

• saa henkilökohtaista sparrausta liiketoimintaan kahdessa sparrauspäivässä.
  • tapaa yrityskohtaisesti valitut 5–8 eri alojen asiantuntijaa eli sparraajaa.
  • verkostoituu alueellaan/toimialallaan ja valtakunnallisesti merkittävien kumppaneiden kanssa.
  • voi halutessaan kisata Vuoden kasvuyritys -tittelistä.

HAKU JA VALINNAT

Hakuaika Bio- ja kiertotalouden Kasvupolulle on 4.1.-17.3.2021. Täytä hakemus Kasvu Openin verkkosivuilla, ja hae mukaan Bio- ja kiertotalouden Kasvupolulle. Hae mukaan tästä.

Bio- ja kiertotalouden Kasvupolulle valitaan mukaan 15 kasvuyritystä. Valinnat tekee Kasvupolun tuomaristo. Tuomaristo koostuu Kasvupolku®-kumppaneiden edustajista, jotka valitsevat sparrattavat yritykset hakemusten perusteella.

Kasvupolkujen tuomaristot arvioivat kasvuyrityksiä kriteereillä: markkinapotentiaali, tiimi, kasvukyky ja näytöt. Kriteerit ovat samat kaikilla Kasvu Openin Kasvupoluilla.

Bio- ja kiertotalouden Kasvupolun kumppanit ovat: Alva, GRK Infra, Kemira, Kuusakoski, Neste, Uusiouutiset, VTT ja Innovestor.

Kaikkiin hakijoihin ollaan yhteydessä hakuajan jälkeen.

LISÄTIETOJA KASVUPOLUSTA:

Lassi Starck
lassi.starck@kasvuopen.fi

LISÄTIETOJA NETISSÄ: Bio- ja kiertotalouden Kasvupolku®

Kasvu Open on kaikille yrityksille avoin ja maksuton kasvun sparrausohjelma.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, DNA, TT-säätiö, Technopolis, Innovestor, Keski-Suomen Liitto, Business Jyväskylä, Varma, Kauppalehti, KPMG, Kauppakamari, Rastor-instituutti ja AWS.