Bitwards tuo mobiiliavaamisen Atean Smart Office -konseptiin

Mobiiliavainyritys Bitwards liittyy IT-palvelutalo Atean Smart Office -kumppaneihin. Mobiiliavaaminen tehostaa kiinteistöjen käyttöä turvallisesti kellon ympäri ja mahdollistaa eri lukkovalmistajille lukkojensa digitalisoinnin.

Bitwards on kehittänyt mobiiliavainratkaisun, jolla voidaan tehdä kaikki ovet mobiilisovelluksella avattaviksi ja lukittaviksi ovityypistä riippumatta. Bitwardsin pilvipohjainen alusta ja mobiilisovellukset tekevät perinteiset avaimet tarpeettomiksi. Ratkaisu soveltuu erilaisiin rakennuksiin ja niiden oviin, säilytystiloihin, kaappeihin ja kaikkeen, missä on tarvittu perinteistä avainta tai kulkutunnistetta. Useat lukkovalmistajat ovat integroineet Bitwards teknologian lukkoihinsa mahdollistaen ratkaisun skaalaamisen globaaleilla markkinoilla.

– Mobiiliavaaminen tekee kulun- ja pääsynhallinnasta helpompaa, turvallisempaa ja kustannustehokkaampaa. Perinteinen avaintenhallinta jää pois ja tilojen tehokkaampi käyttö tulee mahdolliseksi, sillä ”älyavaimia” eli kulku- tai pääsyoikeuksia voi jakaa mobiilisovellukseen juuri oikeille käyttäjille – ja myös määräajaksi, Bitwardsin perustaja ja toimitusjohtaja Eljas Saastamoinen kertoo.

Toimitilojen käyttö helpommaksi ja tehokkaammaksi it-integraatiolla

Atean Smart Office -konsepti integroi mobiiliavaamisen ja kulunvalvonnan lisäksi tilavaraukset, infonäytöt, vierailijahallinnan, tilojen käytön ajantasaisen seurannan, sensorit sekä Atean toimittaman ict-teknologian ja tietoturvan. Atea Smart Office -konsepti on joukko ratkaisuja, jotka mahdollistavat ketterän ja yhteistyökykyisen työympäristön rakentamisen. Se on suunniteltu parantamaan työntekijöiden työpäiväkokemusta työpaikoilla.

– Yhdistämme toimitilojen käytön osa-alueet modernin teknologian avulla, ja tarjoamme palvelukokonaisuuden, jota asiakkaan olisi itse työlästä koota, yhdistää ja ylläpitää. Bitwardsin mobiiliavaaminen tuo konseptiin tärkeän lisän. Älykäs toimisto tuottaa dataa, jonka avulla on helpompi tehdä parempia päätöksiä, Atean Digitaalisen työpaikan ratkaisuista- ja palveluista vastaava Petteri Kauria kertoo.

– Olemme kehittäneet tätä pitkäjänteisesti ja se on markkinoiden monipuolisin toimitilakonsepti. Olemme toimittaneet jo useita eri laajuista toteutusta ja laajennamme konseptia parhaillaan Sote-sektorille, Kauria jatkaa.

Eljas Saastamoinen, toimitusjohtaja, Bitwards Oy, 050 355 4323, eljas.saastamoinen@bitwards.fi

Petteri Kauria, Head of Digital Workplace Solutions, Atea Finland Oy, 040 554 4991, petteri.kauria@atea.fi

Bitwards lyhyesti

Bitwards Oy on luonut pilvipohjaisen alustan, jonka avulla kaikki sähkölukot valmistajasta ja tuotemerkistä riippumatta voidaan muuttaa mobiilisovelluksella avattaviksi. Bitwards on perustettu vuonna 2016 ja sen päätoimipaikka sijaitsee Helsingissä. Yrityksellä on 10 työntekijää. www.bitwards.fi

Atea lyhyesti

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on yhteensä noin 7500 työntekijää 85 paikkakunnalla. Suomessa Atea on toiminut yli 30 vuotta ja sillä on 450 ammattilaista rakentamassa Suomea tietotekniikalla. www.atea.fi

Mediakutsu/Media Invitation: Mayors from all over Europe launch democracy initiative in digital event17.9.2020 10:20:00 EESTPress Invitation

This Friday, 18 September, mayors from various European countries will launch the Europe-wide initiative European Capital of Democracy in Vienna - at the invitation of Mayor Michael Ludwig and the Innovation in Politics Institute and under the patronage of the Vice-President of the European Commission, Dubravka Šuica, and the Secretary General of the Council of Europe, Marija Pejčinović Burić.

EUCF:n tuki kuntien ja kaupunkien kestävän energiatalouden kehityshankkeiden valmisteluun on haettavissa 2.10. asti4.9.2020 10:30:00 EESTTiedote

European City Facility (EUCF) on EU:n Horisontti 2020 -ohjelman alainen väline, jonka kautta kunnille ja kaupungeille myönnetään taloudellista tukea sekä tarjotaan asiantuntijapalveluita kestävämmän energia- ja ilmastostrategian toteuttamiseen. Myönnettävän rahoitustuen tarkoituksena on kehittää investointisuunnitelmia, joilla mahdollistetaan energiatalouden kehityshankkeille myös ulkoinen rahoitus.