Bjelinin ympäristöystävällinen uutuus: kovetetussa Woodura-lankkulattiassa puu hyödynnetään 100-prosenttisesti

Moderneista tuotantoyksiköistään tunnettu ruotsalainen Välinge Innovations on kehittänyt valmistusmenetelmän, jonka avulla puulattioista saadaan kovempia ja erittäin kulutuskestäviä. Bjelin-brändin patentoidulla Woodura®-teknologialla syntyy huippulaadukasta lankkulattiaa – erittäin kilpailukykyiseen hintaan.
Woodura-lattioissa pystytään hyödyntämään koko tukki: samasta määrästä tammiraaka-ainetta saadaan jopa kymmenkertainen määrä valmista lattiaa verrattuna esimerkiksi perinteiseen lautaparkettiin.

Wooduran kovetettu lankkulattiamallisto saapuu lokakuun alussa vahvistamaan Värisilmän kattavaa valikoimaa: uutuudet löytyvät verkkokaupasta sekä myymälöistämme kautta koko Suomen. Ajoitus on kysyntään nähden täydellinen, sillä asiakkaillamme on yhä korkeammat vaatimukset niin lattioiden ulkonäön, laadun kuin kestävyyden ja ympäristöystävällisyyden suhteen.

– Innovaation avulla lattiasta tulee kolme kertaa lujempi kuin tavalliset puulattiat. Samalla saamme tehtyä yhdestä puusta kymmenen kertaa enemmän lattiaa eikä tuotannosta synny lähes ollenkaan jätettä, tiivistää Bjelinin myynti- ja markkinointijohtaja Johan Larsson

Kestävämpi ja lujempi tuntumasta tinkimättä

Kun puun pintakerrosta puristetaan korkeassa lämpötilassa ja kovetetaan luonnollisista ainesosista koostuvan keramiikkapuukomposiittipulverin avulla, on lopputuloksena kovetettu puulattia. Erinomaisten kestävyysominaisuuksien lisäksi kovetetun puulattian eläminen on vähäistä, joten Wooduralla saadaan tehtyä uniikkia ja näyttävää pintaa suuriinkin huonetiloihin ilman häiritseviä liikuntasaumoja lattian keskellä.

Bjelinin kovetetut Woodura-lankkulattiat tuotetaan vastuullisesti alusta loppuun: valmistuksessa hyödynnetään uusiutuvia raaka-aineita optimaalisella tavalla ilman muovia tai fossiilisia materiaaleja.

Wooduran raaka-aineeksi on valikoitunut eurooppalainen FSC-sertifioitu tammi, josta pystytään käyttämään hyväksi koko tukki – eli samasta määrästä tammiraaka-ainetta saadaan jopa kymmenkertainen määrä valmista lattiaa verrattuna esimerkiksi perinteiseen lautaparkettiin. Patentoitu kovettamismenetelmä takaa pitkän käyttöiän myös silloin, kun lattiaan kohdistuu kova kuormitus.

Huippulaatua ja tyylivaihtoehtoja houkuttelevaan hintaan

Bjelinin kovetetusta puusta valmistettu Woodura-lankkulattiamallisto vastaa monipuolisesti erilaisiin asiakastarpeisiin vakuuttaen myös kauniilla väri- ja lajitelmavaihtoehdoillaan: valikoimaan kuuluvat Naturin sekä Selectin vähäoksaiset ja rauhalliset lajitelmat.

Kaikissa Värisilmän tarjoamissa Woodura-tuotteissa on mattalakalla viimeistellyt pinnat, joiden lisäksi sivujen viistereunat korostavat kauniisti lankkumaisuutta. Tarpeen mukaan valikoimiin saadaan tilattua tehdastoimituksena myös rustiikkisemmat sekä kovavahaöljytyt Woodura-lankkulattiat.

Näyttävät 208 mm leveät ja lähes 2,4 metriä pitkät lankut erottuvat edukseen markkinassa

Jokainen alla esiteltävistä Wooduran kovetetuista puulattiavaihtoehdoista on valmistettu patentoidulla tekniikalla, jonka avulla puu kovetetaan ja siitä tehdään lujempaa. Koko prosessin ansiosta lattiasta tulee kolme kertaa lujempi kuin perinteiset puulattiat ja uusiutuvat raaka-aineet käytetään valmistuksessa optimaalisesti hyödyksi.

Gullarp on upea valkoinen, mattalakattu saarnilattia, joka edustaa Select-lajitelmaa. Siinä esiintyy värivaihtelua sekä pienempiä kokonaisia ja terveitä oksia, mutta vähemmän kuin elävämmissä lajitelmissa. Gullarp antaa lattialle puhtaan ja harmonisen ulkonäön.

Kvarnby on klassinen luonnontammen värinen mattalakattu puulattia, joka edustaa Natur-lajitelmaa. Siinä esiintyy värivaihtelua ja elävyyttä antavaa syykuviointia sekä tasapainoisesti täytettyjä oksankohtia ja halkeamia. Tässä lankkulattiassa puun upea tunnelma korostuu ja tulee myös hyvin esiin.

Beddinge on ryhdikäs ja syvän tummanruskea mattalakattu puulattia, joka edustaa Natur-lajitelmaa tuoden tilaan klassisen puulattian ilmeen. Beddingessä esiintyy luonnollista värivaihtelua ja elävyyttä antavaa syykuviointia sekä tasapainoisesti täytettyjä oksankohtia ja halkeamia. Puun lämmin tuntu ja tunnelma korostuvat lankkulattiassa kauniisti.

Balsby on valkoinen mattalakattu puulattia, joka edustaa puhtaampaa Select-lajitelmaa. Se antaa sekä lattialle että ympäröivään tilaan selkeän ja harmonisen ulkonäön. Balsbyssä esiintyy värivaihtelua sekä pienempiä kokonaisia ja terveitä oksia, mutta vähemmän kuin elävämmissä lajitelmissa.

Kauniit 273 mm leveät lankut ovat täysin uniikkeja omassa hintaluokassaan

Hasslarp on vaaleaksi mattalakattu puulattia, joka kuuluu Natur-lajitelmaan. Hasslarp antaa puulattialle klassisen ja ajattoman kauniin ilmeen. Siinä esiintyy värivaihtelua, elävyyttä antavaa syykuviointia sekä tasapainoisesti täytettyjä oksankohtia ja halkeamia. Myös tässä lankkulattiassa puun upea tunnelma korostuu ja tulee tyylikkäästi esiin.

Loshult on vaaleaksi mattalakattu puulattia, joka edustaa Select-lajitelmaa ja antaa lattialle puhtaan ja harmonisen ilmeen. Loshultissa esiintyy pienempiä kokonaisia ja terveitä oksia, mutta värivaihtelua on hillitymmin kuin elävämmissä lajitelmissa.

Gryby on trendikäs harmaa mattalakattu puulattia, joka on myös osa puhtaampaa Select-lajitelmaa: siinä esiintyy värivaihtelua sekä pienempiä kokonaisia ja terveitä oksia, mutta hillitymmin elävämpiin lajitelmiin verrattuna. Gryby sinetöi lattiaan käytön- ja katseenkestävän harmonisen ulkonäön.

Tilatehokas 185 mm leveä ja kaksi metriä pitkä lankku on kätevä valinta pienempiin neliöihin

Valikoiman edullisimmat tuotteet ovat kaikki 1-sauvaisia ja viistereunaisia lankkumalleja.

Ekvalla on kotoisa ja klassinen luonnontammen värinen mattalakattu puulattia, joka edustaa Natur-lajitelmaa. Siinä esiintyy luonnollista värivaihtelua ja elävyyttä antavaa syykuviointia sekä tasapainoisesti täytettyjä oksankohtia ja halkeamia. Ekvalla-lankkulattiassa puun tunnelma korostuu ja kauneus tulee hyvin esiin.

Hagalid on raikkaan valkoinen mattalakattu puulattia, joka edustaa myös Natur-lajitelmaa. Hagalidilla saa pieneenkin tilaan takuutyylikkään ja klassisen kauniin lankkulattian, jossa puun tuntu ja tunnelma tulevat korostetusti esiin. Lajitelmassa esiintyy värivaihtelua ja elävyyttä antavaa syykuviointia sekä tasapainoisesti täytettyjä oksankohtia ja halkeamia.

Eksbo on suosittu luonnontammen värinen mattalakattu puulattia, joka edustaa Select-lajitelmaa. Siinä esiintyy värivaihtelua sekä pienempiä kokonaisia ja terveitä oksia, mutta vähemmän kuin elävämmissä lajitelmissa. Eksbo on varma valinta asiakkaalle, joka hakee tehokkaasti käytettyihin neliöihin puhdasta ja harmonista tyyliä.

Uutuudet kärkituotteina Värisilmän lattiaviikoilla 11.–31. lokakuuta

Värisilmän ammattitaitoisen suunnittelupalvelun avulla lattiahaaveet muuttuvat todeksi ja näytepalvelumme toimittaa Wooduran mallipalat tarvittaessa kätevästi kotiin. Tarjoamme sekä suunnittelu- että näytepalvelun asiakkaillemme veloituksetta.

Myymälänäkyvyyden lisäksi Wooduran kovetetut lankkulattiat ottavat syksyn mediaestradin heti haltuun: Bjelinin toimesta uutuuksille on varattu mm. vaikuttajayhteistyötä sekä eturivin paikat digistä printtiin.

Lisätietoa Bjelinistä ja ympäristöystävällisestä lattiateknologiasta: https://www.mynewsdesk.com/fi/bjelin

Woodura-kuvamateriaalia löytyy Värisilmän kuvapankista.

Mattalakatussa, luonnontammen värisessä Ekvalla-lankkulattiassa esiintyy värivaihtelua sekä elävää syykuviointia ja oksankohtia. Klassinen ja kotoisa Ekvalla korostaa puun tunnelmaa ja tuo sen kauneuden hyvin esiin.
Hienostunut valkoinen Gullarp on mattalakattu saarnilattia, joka antaa lattialle puhtaan ja harmonisen ulkonäön.
Wooduran puulattiat on valmistettu patentoidulla tekniikalla: lattiasta tulee kolme kertaa lujempi kuin perinteiset puulattiat ja uusiutuvat raaka-aineet käytetään valmistuksessa optimaalisesti hyödyksi.
Raikas ja vaalea Hagalid on mattalakattu puulattia, jolla saa  pieneenkin tilaan takuutyylikkään ja klassisen kauniin lankkulattian. Hagalidissa puun tuntu tulee korostetusti esiin.
Raikas ja vaalea Hagalid on mattalakattu puulattia, jolla saa pieneenkin tilaan takuutyylikkään ja klassisen kauniin lankkulattian. Hagalidissa puun tuntu tulee korostetusti esiin.
Eksbo on suosittu luonnontammen värinen mattalakattu puulattia. Eksbo on varma valinta, jos haet tehokkaasti käytettyihin neliöihin puhdasta ja harmonista tyyliä.