BlackRock Investment Instituten puolivuotiskatsaus 2017: Rethinking risks and returns

12.7.2017 08:37 | BlackRock

Maailmantalouden kasvu jatkuu. Etenkin euroalueen näkymät ovat parantuneet, deflaatiopelko ja lyhyen aikavälin poliittiset riskit ovat vaimentuneet, ja finanssimarkkinoiden volatiilisuus on lieventynyt. BlackRock uskoo tämän muodostavan hyvän maaperän kohtuullisille tuotoille osakkeiden kaltaisissa riskipitoisissa omaisuuslajeissa. Talouden laajentuminen ja rahapolitiikan normalisoituminen viittaavat joukkolainojen tuoton uuteen nousuun.

Katsauksen pääteemat ja -markkinanäkemykset:

Teemat

• Maailmantalous laajenee samaa tahtia eri puolilla maailmaa, mutta hitaammin kuin aiemmissa suhdanteissa.
  • Rakenteellisesti aiempaa hitaampi kasvuvauhti ja alhaisemmat korot merkitsevät sitä, että vertailu entisaikojen lukuihin ei välttämättä ole hyvä ohjeviitta tulevaan.
  • Alhainen volatiliteetti on suotuisan talousympäristön normaali ominaisuus, eikä varoitusmerkki sinällään.
  • Yhdessä nämä tekijät voivat merkitä sitä, että osakkeet ovat halvempia kuin miltä näyttävät − ja sijoittajien riskitaso voi olla liian matala.
  • Verkkaisesti etenevä Yhdysvaltain keskuspankki ja tuloa tuottavien sijoitusten vahva kysyntä pitävät korkotuotot kurissa, mutta liikkeellelaskujen lisääntyminen on riski joukkolainojen hinnoille.

Markkinanäkemykset

• Suosimme osakkeita korkotuotteiden sijaan ja luottoja valtionlainojen sijaan.
  • Osakkeissa pidämme eurooppalaisista, japanilaisista ja kehittyvien markkinoiden osakkeista enemmän kuin niitä kalliimmista yhdysvaltalaisista osakkeista.
  • Mielestämme momentum-tyylillä ja teknologiasektorilla on mahdollista saavuttaa edelleen keskimääräistä parempia tuottoja, joskin suunta voi niissä kääntyä nopeasti. Uskomme myös arvo-faktoriin ja tiettyihin finanssiarvopapereihin sijoittamiseen.
  • Korkopuolella luottomarkkinoiden tuotot jäänevät pienemmiksi kuin lähimenneisyydessä. Tiukat spreadit jättävät hyvin vähän tilaa virheille.
  • Pidämme korkealuokkaisista luotoista ja yleensä suosimme inflaatiosidonnaisia joukkolainoja. Näemme mahdollisuuksia myös tietyissä kehittyvien markkinoiden lainoissa.

Koko BlackRock Investment Institute mid-year 2017 Investment Outlook -raportti löytyy täältä.

BlackRock on maailman johtavia sijoitusten ja riskien hallinnan sekä neuvontapalveluiden tarjoajia institutionaalisille ja yksityissijoittajille. BlackRockin hallinnoimat varat olivat 5 400 miljardia dollaria 31.3.2017. BlackRock auttaa asiakkaitaan saavuttamaan tavoitteensa ja selviämään haasteista tuotevalikoimansa avulla, johon kuuluu erillisiä tilejä, sijoitusrahastoja, pörssinoteerattuja iShares®-rahastoja ja muita yhteissijoitustuotteita. BlackRock tarjoaa myös riskienhallintaa, neuvontaa ja yritysinvestointijärjestelmäpalveluja laajalle institutionaalisten sijoittajien ryhmälle BlackRock Solutions®-brändillä. BlackRockilla on noin 13 000 työntekijää yli yli 30 maassa (31.3.2017). Yhtiö on vahvasti läsnä kaikille tärkeimmillä markkinoilla Pohjois- ja Etelä-Amerikka, Eurooppa, Aasia, Australia, Lähi-itä ja Afrikka mukaan lukien. Lisätietoja: www.blackrock.com | Twitter: @blackrock_news | blogi: www.blackrockblog.com | LinkedIn: www.linkedin.com/company/blackrock

Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229, maija.joki-korpela (at) cocomms.com

BlackRock laajentaa osinko-ETF-rahastojen valikoimaa10.7.2017 10:18Tiedote

BlackRock tuo valikoimaansa kaksi uutta osinko-ETF-rahastoa, jotka sijoittavat vahvan tulontuottopotentiaalin yhtiöihin. Rahastojen kohdeindekseihin sisällytetään vain yhtiöitä, joiden efektiivinen osinkotuotto on 30 % korkeampi kuin markkinoilla yleensä. Toinen uusista rahastoista sijoittaa kehittyneisiin markkinoihin globaalisti ja toinen Eurooppaan. ”Vaikka Yhdysvaltojen rahapolitiikka on normalisoitumassa, korot näyttävät pysyvän alhaalla menneisiin tasoihin verrattuna sekä Yhdysvalloissa että Euroopassa. Tällaisessa ympäristössä on järkevää etsiä sijoituskohteita, jotka pyrkivät tasaiseen tulovirtaan”, sanoo Manuela Sperandeo, BlackRockin iShares-erikoistuotteiden myyntijohtaja EMEA-alueella.   Alkuperäinen lehdistötiedote kokonaisuudessaan alla. Mikäli käännöksessä on eroja alkuperäiseen tiedotteeseen, alkuperäinen tiedote pätee. Lisätietoja:Viestintätoimisto Cocomms Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229, maija.joki-korpela (at) cocomms.com   *** BlackRock expands UCITS dividend

BlackRockin tutkimus: institutionaaliset sijoittajat laittavat käteisen töihin vuonna 20176.2.2017 14:51Tiedote

BlackRockin vuosittaisen kyselyn mukaan 25 % suurista institutionaalisista sijoittajista aikoo vähentää käteisvarojaan tänä vuonna. Vain 13 prosenttia vastaajista suunnitteli kasvattavansa käteisen osuutta. Kysely osoittaa institutionaalisten sijoittajien aikovan laittaa käteisen töihin tänä vuonna ja siirtävän varoja likviditeetiltään heikkoihin kohteisiin. Ne myös harkitsevat entistä useammin korkeatuottoisia, epätavanomaisia omaisuusluokkia.