Bonnier and Varma sign lease agreement for Lönnrotinkatu 18

Varma and Bonnier Books Finland have signed a long-term lease agreement on the premises located at Lönnrotinkatu 18 in Helsinki. Bonnier will move into the newly renovated loft-inspired premises in September 2017.

Lönnrotinkatu 18, Helsinki, frontage

“We were looking for premises that meet the changing needs of modern publishing operations and working life. The good location and the personal interaction that the convertible spaces allow are what drew us to Lönnrotinkatu,” says Bonnier Books Finland’s CEO, Timo Julkunen.

The functionalist building, which was completed in 1939, was renovated from top to bottom.

“Lönnrotinkatu 18 is a good example of a successful real estate development project. The renovation made use of the building’s old structures, while still emphasising the convertibility and usability of the spaces – the end result is modern office premises,” says Benjamin Kalliola, Real Estate Developer at Varma.

“A sense of community is a visible trend in property development, and today’s office premises highlight the possibility of encountering and interacting with others,” Kalliola continues.

Other tenants of Lönnrotinkatu 18 include the winner of MasterChef Finland Miro Kurvinen’s new restaurant Kungfu Kitchen, Detur Finland Oy and MaaS Finland Oy. Nearly all the spaces in the building have been leased, and negotiations on the remaining vacant spaces are currently under way.

Varma Mutual Pension Insurance Company is the most solvent earnings-related pension company and largest private investor in Finland. The company is responsible for the statutory earnings-related pension cover of some 873,000 people in the private sector. Premiums written totalled EUR 4.7 billion in 2016 and pension payments stood at EUR 5.3 billion. Varma’s investment portfolio amounted to EUR 44.4 billion at the end of March 2017.

Bonnier Books Finland is the largest publisher of general literature in Finland. Its publishing houses are WSOY, Tammi, Johnny Kniga and Readme. Bonnier Books Finland is part of the global media conglomerate owned by the Bonnier family.

Further information:

Benjamin Kalliola, Real Estate Developer, tel. +358 500 996 688, firstname.lastname@varma.fi

Tarja Koskela, Real Estate Manager, tel. +358 40 519 5121, firstname.lastname@varma.fi

Timo Julkunen, CEO, Bonnier Books Finland, tel. +358 40 549 0434, firstname.lastname@bonnierbooks.fi

Leena Rantasalo, Communications Manager, tel. +358 50 300 7980, firstname.lastname@varma.fi

Lönnrotinkatu 18, Helsinki, frontage
Lonnrotinkatu 18, Helsinki

Varma on Suomen suurin työeläkeyhtiö ja yksityinen sijoittaja. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on pitkäjänteinen ja vakavarainen sijoittaja sekä työhyvinvoinnin edelläkävijä.

Kutsu medialle: Varman Q3-tulosinfo 26.10. klo 13.3017.10.2017 08:08Kutsu

Tervetuloa Varman tammi‒syyskuun tulosinfoon torstaina 26.10.2017 klo 13.30 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen viestintäpäällikkö Leena Rantasalolle, puh. 050 300 7980 tai leena.rantasalo@varma.fi. Jos et itse pääse mukaan, voit välittää kutsun kollegallesi. Lämpimästi tervetuloa! VARMA Leena Rantasalo Viestintäpäällikkö

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl avautui Kalliossa – Varma hakee innovatiivisia ratkaisuja kaupunkien kiinteistökehitykseen21.9.2017 16:49Tiedote

Pääkaupunkiseudun suurin Lidl-myymälä avautui torstaina 21.9. Helsingin Kalliossa. Myymälän myyntitila on noin 1 600 m², ja se rakennettiin tilaan, jossa on aiemmin toiminut autokorjaamo. Myymälän alakertaan saatiin mittavien muutostöiden jälkeen parkkihalli ja lastausalue, joiden avulla ratkaistiin kiinteistön merkittävimmät rakenteelliset haasteet. Varman kiinteistökehityksen painopiste on erityisesti olemassa olevien kiinteistöjen kehityksessä. ‒ Meillä on käynnissä lukuisia hankkeita, joissa uudistetaan joko yksittäistä kiinteistöä tai suurempaa aluetta. Hankkeilla tavoitellaan Tampereen Finlaysonin tai Helsingin Arabia135:n kaltaisia uudistuksia, jotka tuovat uutta elävyyttä alueelle työssäkäynnin lisäksi, kertoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Aarne Markkula. ‒ Kiinteistöjen kehitystyö on usein hidasta ja työlästä, ja se vaatii myös kaavamuutoksia. Onneksi kehityshankkeisiin suhtaudutaan nykyään positiivisemmin, ja kehityksen esteitä on pyritty poistamaan järkevöittämällä määräyk