BREAK THE FIGHT - BURN THE FLOOR! -tanssiteos ja Arja Tiilin 30-vuotistaiteilijajuhla Keskustakirjasto Oodissa 30.9.2022 klo 18:00. Mukana Hassan Maikal ja ISKU.

Break the Fight - Burn the Floor! -tanssiteos kantaesitetään osana Arja Tiilin 30-vuotistaiteilijajuhlaa ja Break the Fight! -juhlagaalaa Oodin Maijansalissa 30.9.2022. klo 18:00. Teoksen ydinsanomana on tanssin ilo ja hekuma, mikä syttyy oman kehon onnistumisesta liikkeessä, rytmissä ja liikkeen tuottamisessa. Teoksessa yhdistyy nykytanssi ja katutanssi sekä livemusiikki, rummut ja saksofoni.

Burn the Floor!- teoksen lähtökohtana lavaesitykselle ovat urbaanit kadut, lapsuuden muistot ja rytmit, tanssi joka nosti meidät valoon. Meistä tuli toimistotyöntekijöitä, asianajajia, siivoojia ja tanssijoita, mutta se mikä lopulta tuo meidät yhteen, on tanssi ja rytmi. Niistä tämä teos on tehty. Laitetaan lattia allamme palamaan! Muistot ovat kuin paloarpia, sellaisia joita kannamme sisällämme päiviemme loppuun. Mutta rytmi saa meidät jatkamaan. Päivien rytmi, hengityksenvrytmi, kehojemme rytmi.

Tule kokemaan tanssitaiteilija ja koreografi Arja Tiilin 30-vuotistaiteilijajuhla ja Break the Fight!- juhlagaala. Ohjelmassa on uusi kantateos Break the Fight - Burn the Floor!, joka breikkaa koulukiusaamista vastaan ja vie myös väkivallattomuuden sanomaa kouluille hip hop- kulttuurinkeinoin koulukiertueilla. Juhlassa esiintyy BTF-toiminnan artisteja ja katukulttuurin huippuja, kuten kovassa nousussa oleva rap-artisti Hassan Maikal ja ISKU, jotka ovat on esiintyneet jo vuosia Break the Fight! -tapahtumissa.

"Hip hop -kulttuuri on osa omaa taiteellista kiinnostustani tanssitaiteen tekijänä koska koen sen olevan osa omia juuriani ja historiaani kaupunkilähiöstä ja näin ollen osa elämäntapaani taiteilijana. Yksinkertainen taustalla oleva motivaatio ja eetos on siis ollut henkilökohtainen kiinnostus hip hop -kulttuurin ja näyttämötanssitaiteen yhdistämiseen sekä eklektiseen tapaan suhtautua teosten tekemiseen ja niiden maailmoihin. Haluan antaa nuorille kokemuksen taiteesta vaihtoehtona käsitellä erilaisia tunteita ja kokea onnistumista ja omanarvon tunnon kasvua taiteen tekemisen ja kokemisen kautta. Koska itselleni tanssitaide oli eheyttävä ja elämää rikastuttava asia, haluaisin, että se voisi olla sitä myös muille lapsille ja nuorille, etenkin sellaisille, joilla ei ole muutoin mahdollisuutta päästä tanssitaiteen ja harrastusten pariin sosiaalisen tai muun aseman takia." -Arja Tiili

Niin Arja kuin Hassan ovat molemmat kotoisin betonilähiöistä Itä-Helsingistä. Hassan Kontulasta ja Arja Myllypurosta. Break the Fight! BTF-Mahdollisuus kuulua -hanke 2018-2022 oli paluujuurille Itä-Helsinkiin, jonne veimme maksutonta hip hop-kulttuurin harrastus- ja taidekummitoimintaa kouluille ja nuorisotaloille. Break the Fight® Breikkaa koulukiusaamista vastaan on Arja Tiili Dance Companyn käynnistämä taidetoimintamalli, jossa koulukiusaamista ja syrjäytymistä ehkäistään katukulttuurin ja näyttämötaiteen keinoin. Break the Fight®- toiminta ammentaa inspiraatiota hiphop-kulttuurista. Lapsille ja nuorille tarjotaan maksuttomia mahdollisuuksia luoda, onnistua ja liikkua yhdessä.

• Konsepti ja ohjaus: Arja Tiili
  • Tanssi ja liikemateriaali: Kimmo Korpela, Roman Tinovskyi-Hibalov ja Pinja Grönberg
  • Rummut: Benjamin Nylund
  • Saksofoni: Antti Vauhkonen
  • Valot: Jere Mönkkönen
  • Kuvat: Katja Tähjä ja Petri Juola
Burn The Floor!
Promovideo
Siirry videokanavalle

Arja Tiili Dance Company / Intomieliset ry
Sofiankatu 4 C

503756728https://www.breakthefight.com

Arja Tiili Dance Company on koreografi, tanssitaiteilija Arja Tiilin johtama tanssiryhmä, joka tuottaa laadukkaita, omalaatuisia, rohkeita ja yhteiskunnallisesti kantaaottavia teoksia ja työpajoja. Break the Fight! - toiminnassamme taide tukee nuorten osallisuutta, koulukiusaamisen käsittelyä sekä hakeutumista uusien harrastusten pariin. Break the Fight! - toiminta tarjoaa lapsille ja nuorille mahdollisuuksia toteuttaa itseään ja vahvistaa itsetuntoaan katukulttuurin avulla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Arja Tiili Dance Company / Intomieliset ry

Break the Fight! kehitti uuden koulukiusaamista ennaltaehkäisevän taidenuorisotyömallin koulujen arkeen1.5.2022 18:49:10 EEST | Tiedote

Break the Fight® lyh. BTF -taidenuorisotyömalli vie väkivallattomuuden sanomaa kouluikäisille Suomessa. Tavoitteena on ehkäistä koulukiusaamista ja edistää yhteisöllistä tekemistä sekä kouluissa että niiden ulkopuolella. BTF -taidenuorisotyössä lapsille ja nuorille tarjoutuu mahdollisuus yhdessä tekemiseen, liikkumiseen, itseilmaisuun ja onnistumiseen. Toiminta painottuu taidekasvatukselliseen taidekummitoimintaan kouluissa sekä työpajoihin (breaking, deejaying/beatboxing, rapping, graffititaide) ja koulutuksiin, joita voi tilata ympäri Suomen. Taidekummitoiminnassa ajatuksena on, että kouluyhteisöä rakennetaan ja kiusaamista ehkäiseviä toimintatapoja pohditaan yhdessä taidekummien, opettajien ja oppilaiden kanssa. Taidekummi kehittää koulua kasvuympäristönä yhdessä muiden koulun toimijoiden kanssa, osallistuu tiedollisen ja taidollisen oppimisen vahvistamiseen tarjoamalla liikunnallisia ja taiteellisia oppimisen paikkoja, sekä tukee koulun arkea yhteisöä rakentavalla tavalla.

Break the Fight® Oy valittiin Creative Business Cupin Suomen finaaliin15.5.2021 13:53:00 EEST | Tiedote

Creative Business Cup on vuosittain järjestettävä globaali kisa, jossa etsitään maailman parasta luovaa bisnesideaa. Suomen osakilpailun voittaja osallistuu kesäkuussa Kööpenhaminassa järjestettävään online-loppukilpailuun, jossa haastajina ovat luovien alojen yritykset yli 70 maasta. Kisassa haetaan ainutlaatuisia bisnesideoita, joissa on kaupallista potentiaalia ja jotka liittyvät luoviin aloihin tai joissa on oleellisesti mukana luovan alan osaamista.