Break the Fight Oy

Break the Fight! BTF-Mahdollisuus kuulua - kuntapäättäjäkeskustelu 21.10.2020

Break the Fight! BTF- Mahdollisuus kuulua- hankkeen kuntapäättäjäkeskustelu ke 21.10.2020 klo 14-15 Teams-etäpalaverina, Helsinki – kanavan sähköiselllä alustalla.
Break the Fight! BTF- Get2Gether! Nuorten hip hop- tapahtumasta 2020. Kuva: Paola Figueroa

BTF- Mahdollisuus kuulua- hankkeessa kehitetään uudenlaista eri toimialat risteävää taide- ja kulttuuripalvelua opetus-, nuoriso- ja kulttuuritoimiin. Keskustelua BTF-toiminnan juurrutusmahdollisuuksista.

• Arja Tiilin BTF-Mahdollisuus kuulua- hankkeen johtajan kysymyksiä liittyen BTF-toiminnan jatkoon ja sen rahoitukseen:
  • Millaisia toimintamahdollisuuksia tällaisella poikkisektorisella taide- ja kulttuuripalvelulla nähdään olevan olemassa?
  • Hyvinvointivaikutusten, osallistavuuden ja osallisuuden näkökulmat BTF-taide- ja kulttuuripalvelussa.
  • BTF- koulutuspalvelumallin jalkautus eri toimialoille. Millaisia mahdollisuuksia ja haasteita?
  • Tutkijoiden näkökulmia siitä, missä tällä hetkellä tutkimushankkeen osalta mennään.
  • BTF- Mahdollisuus kuulua- hankkeen koordinaattori Santeri Karttunen kertoo hankkeesta kentällä Itä-Helsingin kouluilla ja nuorisotaloilla sekä BTF- hip hop- tapahtumissa.
  • Osallistujapuheenvuoroja, keskustelua.
  • Päätös

Tervetuloa mukaan keskusteluun, joka jää Helsinki-kanavalle katsottavaksi myöhemminkin. Voitte mielellään jakaa Helsinki-kanavan linkkiä sidosryhmillenne. Ohessa linkki Helsinki-kanavan keskusteluun, jota saa jakaa: https://www.helsinkikanava.fi/fi/player/webcast?eventId=70587103&playerId=31375564

Break the Fight! Väkivallattomuuden sanomaa kouluille hip hop-kulttuurin keinoin

Taide tukee nuorten osallisuutta, koulukiusaamisen käsittelyä sekä hakeutumista uusien harrastusten pariin.

Break the Fight! -toiminta tarjoaa lapsille ja nuorille mahdollisuuksia toteuttaa itseään ja vahvistaa itsetuntoaan katukulttuurin ja tanssitaiteen avulla. Kouluissa toteutettavat Break the Fight! -taidetyöpajat tuottavat peruskoululaisille parhaimmillaan uusia liikkumisen ja harrastuslajien kokemuksia. Taidetoiminnan ohessa voidaan sekä käsitellä koulukiusaamista että vahvistaa nuorten osallisuutta.

Break the Fight! – Breikkaa koulukiusaamista vastaan on Arja Tiili Dance Companyn vuonna 2014 käynnistämä taidekasvatuksellisten toimintojen kokonaisuus, johon sisältyy taidetyöpajoja sekä ammattitanssiteoksia, joita koululaiset pääsevät katsomaan ja tekemään yhdessä ammattitaiteilijoiden ja hip hop-kulttuurin ammattilaisten kanssa.

Taidetyöpajatyöskentelyssä nuorten ajatukset ja mielipiteet voivat saada myös taiteellisen muodon ammattilaisen ohjauksessa.

Break the Fight! BTF- Mahdollisuus kuulua #BTFItaHelsinki- hanke toimii vuosina 2018-2021 Itä-Helsingin kouluissa ja nuorisotaloissa sekä palvelumuotoilee BTF- taide- ja kulttuuripalvelumallia Helsingin KuVa-lautakunnan rahoituksen turvin.

Tavoitteena on BTF-taidetoiminnan mallintaminen valtakunnallisesti ja nuorten osallisuusmahdollisuuksien vahvistaminen. Monialainen ja taidelähtöinen harrastustoiminta tehdään saavutettavaksi lapsille ja nuorille, kouluihin viedään BTF-kummitaiteilijat osaksi koulyhteisöjä. Näin aktivoidaan nuoria liikkumaan ja harrastamaan, edistetään ryhmäytymistä ja mahdollistetaan osallisuuden kokemuksia.

Parhain terveisin,

Arja Tiili, toiminnanjohtaja ja tanssitaiteilija

Kuvat

Break the Fight Oy

0503756728https://www.breakthefight.com

Arja Tiili Dance Company on koreografi, tanssitaiteilija Arja Tiilin johtama tanssiryhmä, joka tuottaa laadukkaita, omalaatuisia, rohkeita ja yhteiskunnallisesti kantaaottavia teoksia ja työpajoja. Break the Fight! - toiminnassamme taide tukee nuorten osallisuutta, koulukiusaamisen käsittelyä sekä hakeutumista uusien harrastusten pariin. Break the Fight! - toiminta tarjoaa lapsille ja nuorille mahdollisuuksia toteuttaa itseään ja vahvistaa itsetuntoaan niin katukulttuurin kuin tanssitaiteen avulla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Break the Fight Oy

BREAK THE FIGHT! valittiin SuomiAreenaan 2024 pitämään paneelikeskustelu kouluväkivallasta. Mukana BTF-toiminnan kehittäjä tanssitaiteilija Arja Tiili, taideohjaajia, nuorisotyöntekijöitä ja nuoria.8.1.2024 13:01:14 EET | Uutinen

Break the Fight! Breikkaa koulukiusaamista vastaan on mukana Suomen suurimmalla yhteiskunnallisella festivaalilla SuomiAreenassa Porissa kesällä 2024. BTF-toiminnan kehittäjä tanssitaiteilija Arja Tiili ohjaa paneelikeskustelun kouluväkivallasta ja uudesta taidenuorisotyön mallista. Taidenuorisotyö® osallistaa nuoria mukaan kouluväkivaltaa ennaltaehkäisevään taidetoimintaan.

Break the Fight! ja Arja Tiili Dance Companyn kevätkooste. Olemme mukana Kuopio Tanssii ja Soi 18.6. ja VanDancessa 9.9. Uusi elämyskauppamme on täydessä toiminnassa!15.6.2023 14:42:23 EEST | Tiedote

Ihanaa aurinkoista kesää! Mukana kevätkooste ja tietoa vielä tulevista tapahtumista. Kesäkuussa Break the Fight! suuntaa Kuopio Tanssii ja Soi -festivaaleille ja 9.9. Arja Tiili Dance Company on mukana VanDance -festivaalilla Vantaan Myyrmäessä Break the Fight - Burn the Floor! -teoksella. Van Dance on päivä täynnä tanssia, tule tsekkaamaan! Oletko tutustunut jo Elämyskauppaamme? Tarjoamme ammattinäyttämötoimintaa, tanssia ja työpajoja! Käy heti katsomassa!

Break the Fight! -taidenuorisotyömalli esillä kevään ja kesän aikana tapahtumissa ympäri Suomea!23.3.2023 06:00:00 EET | Tiedote

Break the Fight® lyh. BTF -taidenuorisotyömalli vie väkivallattomuuden sanomaa kouluikäisille Suomessa. Tavoitteena on ehkäistä koulukiusaamista ja edistää yhteisöllistä tekemistä sekä kouluissa että niiden ulkopuolella. BTF -taidenuorisotyössä lapsille ja nuorille tarjoutuu mahdollisuus yhdessä tekemiseen, liikkumiseen, itseilmaisuun ja onnistumiseen. Olemme keväällä ja kesällä mukana monissa tapahtumissa, kuten Nuori2023 -tapahtumassa Jyväskylässä huhtikuussa, Maailma kylässä -festareilla Helsingin Suvilahdessa toukokuussa ja kesäkuussa Kuopio Tanssii ja Soi -festivaaleilla! Edessä on toiminnan kannalta kiireinen ja tapahtumantäyteinen vuosi!

Break the Fight! on mukana Educa-messuilla 27.-28.1.2023!12.1.2023 17:43:48 EET | Tiedote

Olemme mukana Educa-messuilla 27.-28.1.2023! Educa on johtava opetus- ja kasvatusalan tapahtuma. Messuilla on mukana 350 näytteilleasettajaa, 400 esiintyjää ja paikalle odotetaan 20 000 kävijää. Maksuton Educa tarjoilee opetus- ja kasvatusalan uusimmat tuulet sekä polttavimmat puheenaiheet. Messut järjestetään vuoden tauon jälkeen. Break the Fight! ja Arja Tiili Dance Company ovat ylpeitä ollessaan mukana vuoden 2023 messuilla. Messupaikkamme on 6g20. Olemme myös mukana lavaohjelmassa Tulevaisuuden luokkahuoneessa 27.1.2023 klo 17:30-18:00 kertomassa uudesta Taidenuorisotyön täydennyskoulutuksesta. Paneelissa keskustelemassa taidenuorisotyöstä kouluissa sekä koulutusmahdollisuuksista Break the Fight! -toiminnan kehittäjä Arja Tiili, taidekasvattaja ja taidenuorisotyömallin kouluttaja Lauri ”Laxa” Peltonen sekä BTF -toiminnassa mukana olevia lapsia ja nuoria. Aika: 27.1.2023 17:30 - 18:00 Paikka: Tulevaisuuden luokkahuone Esiintyjät: Arja Tiili, Lauri ”Laxa” Peltonen­­­­­­ Messukeskus o

Break the Fight® taidenuorisotyömallin kehittäjä Arja Tiili valittiin kansainvälisen Nordic Pitch Battle 2022 business -kilpailun finaaliin6.12.2022 11:25:38 EET | Tiedote

Break the Fight® -taidenuorisotyömallin kehittäjä Arja Tiili valittiin pohjoismaiden suurimman virtuaalisen startup pitchauskilpailun finaaliin. Kilpailun pitchaustilaisuus järjestetään virtuaalisesti 7.12.2022. Kilpailuun on valittu yhteensä 23 yritystä ympäri maailman. Nordic Pitch Battle 2022 on kansainvälinen startup & rahoitus -konferenssi, johon osallistuu satoja yrittäjiä, sijoittajia, riskipääomasijoittajia ja startup -asiantuntijoita.