Bridgestone ja Suomen olympiajoukkue keräävät yhteistyössä varoja urheiluseuroille

Maailman suurin rengas- ja kumiyhtiö Bridgestone on yhdistänyt voimansa Suomen olympiajoukkueen kanssa tukeakseen suomalaisten urheiluharrastusta seurojen kautta ympäri maata.

Bridgestone Corporation on maailmanlaajuinen olympialaisten virallinen yhteistyökumppani. Varainkeruukampanja käynnistyy, kun PyeongChang 2018 -talviolympialaiset ovat päättyneet.

Kevään mittaan Bridgestone aloittaa jakelijaverkostonsa kanssa myyntikampanjan, jossa osa myytyjen renkaiden tuotosta lahjoitetaan suomalaisille urheiluseuroille.

”Tuntuu hyvältä tehdä tällainen kädenojennus suomalaisille urheiluseuroille, jotka tekevät valtavasti pyyteetöntä työtä tarjotessaan nuorille mahdollisuuden kehittävään ajanviettoon. Samalla seurat etsivät tulevaisuuden potentiaalisia tähtiä”, iloitsee Bridgestonen markkinointipäällikkö Auli Kähkönen.

Suomen olympiakomitean liiketoimintapäällikkö Ville Köngäs lisää: ”Kotimaisissa urheiluseuroissa niin valmentajat, ohjaajat kuin muutkin aktiivit tekevät arvokasta työtä. Arvostan Bridgestonen tukea suomalaiselle urheilulle ruohonjuuritasolla.”

Bridgestone on valmistellut korkean profiilin kumppanuutta talviolympialaisten kanssa ja suunnitelmat sponsoroinnista luotavan menestyksen maksimoimiseksi ovat jo pitkällä.

Yritys on jo julkaissut Eurosportin kanssa tehdyn sopimuksen, jolla Bridgestone on PyeongChangin kisojen ohjelmakumppani ja näkyy kaikilla Eurosportin alustoilla niin televisiossa, tilaussisällöissä, sosiaalisessa mediassa kuin muissa digitaalisissa palveluissa.

Kansainvälisen Olympiakomitean ja Bridgestonen kumppanuus jatkuu vuoteen 2024, eli sopimuskausi sisältää PyeongChangin talviolympialaisten lisäksi Tokion olympialaiset, Pekingin talviolympialaiset ja Pariisin olympialaiset.

Lisätiedot:

Auli Kähkönen, markkinointipäällikkö, Bridgestone Europe NV/SA, Suomen sivuliike, auli.kahkonen@bridgestone.eu, puh. +358 207 936 230

Tietoja Bridgestone Europesta

Bridgestone Europe, jonka pääkonttori sijaitsee Belgiassa, on tytäryhtiön kokonaan omistama Tokiossa toimiva Bridgestone Corporation, joka on maailman suurin rengasvalmistaja. Bridgestone Europe toimii yli 60 maassa ja sillä on yli 18 200 työntekijää. Euroopassa on 14 rengas- ja rengastehdasta sekä merkittävä T&K-keskus. Bridgestone Europen premium-renkaita myydään maailmanlaajuisesti.

Lisätietoa Bridgestonesta Euroopassa löydät osoitteesta www.bridgestone.eu, www.bridgestoneewsroom.eu tai löydät meidät myös Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa ja YouTubessa.

Uusi maatalousrengas Firestone Performer 70 - Enemmän pitoa pelloille, enemmän nopeutta tielle7.10.2010 09:15Tiedote

Bridgestonelta uusi Battlax BT-003 Racing -kilparengas29.1.2009 11:45Tiedote

LEHDISTÖTIEDOTE 29.1.2009. Bridgestone terävöittää road racing -rengasvalikoimaansa kevään 2009 aikana uudella Battlax BT-003:lla, joka korvaa edeltäjänsä BT-002:n. Uutuus on suunnattu Supersport- ja Superstock -luokkien kilparenkaaksi sekä aktiivisten road racing-harrastajien ratapäiville. BT-003:n suunnittelussa on vahvasti hyödynnetty Bridgestone MotoGP -kilpatoiminnasta saatuja kokemuksia. Suunnittelun päätavoitteena on nopeampien kierrosaikojen lisäksi ollut parantaa rata-ajon käsittelyominaisuuksia.