Bridgestone lahjoittaa varoja maanjäristyksen uhrien auttamiseksi

LEHDISTÖTIEDOTE 15.5.2008. Bridgestone-konserni on päättänyt lahjoittaa 30 miljoonaa jeniä (JPY) tukeakseen Kiinassa Sichuanin provinssissa 12. toukokuuta sattuneen maanjäristyksen avustustöitä. Yhtiö teki lahjoituksen Japanin Punaisen Ristin kautta.

Bridgestone (China) Investment Co., Ltd., joka on Bridgestonen Kiinan tytäryhtiö, päätti myös lahjoittaa 300 000 juania (CNY) maanjäristyksen avustustyöhön Kiinan Punaisen Ristin kautta.

Bridgestone-konsernin yhtiöiden lahjoitukset maanjäristyksen avustustöihin heijastelevat konsernin pitkäaikaista sitoutumista Kiinaan. Bridgestone perusti Bridgestone (China) Investment -yhtiön Shanghaihin vuonna 2004. Tämä yhtiö valmistaa ja markkinoi renkaita Kiinassa ja sillä on tällä hetkellä 19 tuotantolaitosta, jotka valmistavat renkaita, muita tuotteita ja raaka-aineita.

• Viestintäpäällikkö Auli Kähkönen, puh. (09) 8578 6243

Puh. (09) 8578 6200
Telefax (09) 8578 6250

Bridgestone Europe NV/SA, jonka pääkonttori on Brysselissä, on Bridgestone Corporationin tärkeimpiä divisioonia. Se kehittää ja valmistaa Euroopassa huippuluokan renkaita, jotka myydään sen 17 tytäryhtiön ja muiden kanavien välityksellä kaikkialle Eurooppaan, Itä-Euroopan markkinat mukaan luettuina. Tuotteita viedään myös Euroopan ulkopuolelle, kuten Japaniin.