Bridgestonelta uusi Battlax BT-003 Racing -kilparengas

LEHDISTÖTIEDOTE 29.1.2009. Bridgestone terävöittää road racing -rengasvalikoimaansa kevään 2009 aikana uudella Battlax BT-003:lla, joka korvaa edeltäjänsä BT-002:n. Uutuus on suunnattu Supersport- ja Superstock -luokkien kilparenkaaksi sekä aktiivisten road racing-harrastajien ratapäiville. BT-003:n suunnittelussa on vahvasti hyödynnetty Bridgestone MotoGP -kilpatoiminnasta saatuja kokemuksia. Suunnittelun päätavoitteena on nopeampien kierrosaikojen lisäksi ollut parantaa rata-ajon käsittelyominaisuuksia.

Koot ja kumiseokset

Uutuusrengasta valmistetaan kolmessa eri koossa; eteen 120/70ZR17, taakse 180/55ZR17 ja 190/55ZR17. Kumiseoksia on jokaisessa koossa niin ikään kolme; Type 2 (kova), Type 3 (medium) ja Type 4 (pehmeä), joten rengas soveltuu monenlaisiin pyöriin ja olosuhteisiin. Uutuuden nopeusluokitus on (W) eli yli 270 km/h.

BT-003 on edeltäjänsä tavoin tieliikenteeseen hyväksytty rengas, mutta kulutuspinnan kumiseokset ovat ns. kilpaseoksia, jonka vuoksi renkaanlämmittimien käyttö on suositeltavaa parhaan pidon saavuttamiseksi.

Lisää pitoa, vähemmän värinöitä - parantuneet käsittelyominaisuudet

BT-003 tarjoaa edeltäjäänsä verrattuna parantuneet käsittelyominaisuudet sekä paremman pidon. Uusi runkorakenne eliminoi tehokkaasti ohjausvärinöitä ja vakauttaa ajettavuutta. Ainutlaatuinen Type 4 -kumiseos tarjoaa rauhallisen ajokäytöksen liukkaammille ja kuoppaisemmille radoille.

Eturengaskoossa 120/70ZR17 käytetään "Type 2" ja "Type 3" -versioiden yhteydessä vyörakennetta, jossa kudoslangat kulkevat ristikkäin toisiinsa nähden. Tämä antaa erinomaisen pidon jyrkillä kallistuskulmilla ja mahdollistaa korkeat kaarrenopeudet. "Type 4" -versiossa käytetään mono-spiral -vyörakennetta, jossa vyö muodostuu kehänsuuntaisista kudoskerroista. Tällä aikaansaadaan parempi jarrutuspito sekä merkittävästi rauhallisempi ajokäytös.

Takarengaskoossa 180/55ZR17 "Type 2" ja "Type 3" -versiot tarjoavat erinomaisen kaarrepidon karheammille radoille. Pehmeäseoksinen ja joustavarakenteinen "Type 4" soveltuu erityisesti liukkaammille ja kuoppaisille radoille antaen vakaamman ajokäytöksen ja hyvän pitotuntuman.

Takarengaskoossa 190/55ZR17 "Type 2" ja "Type 3" -versioiden yhteydessä käytetään pyöreämpää profiilia kuin edeltäjärengas BT-002:ssa. Tällä saadaan kulutuspinnasta korkeampi ja jäykempi, mikä lisää renkaan pitopintaa ja tukevuutta kallistuksissa. "Type 4" -versiolla saadaan rauhallisempi ajokäytös kuoppaisia ratoja varten sekä pehmeämmän seoksen suoma lisäpito liukkaammille alustoille.

- Viestintäpäällikkö Auli Kähkönen, puh. 0207 936 230

Telefax 0207 936 295

Bridgestone Europe NV/SA - jonka Euroopan pääkonttori sijaitsee Brysselissä, Belgiassa - on Bridgestone Corporationin tärkeimpiä divisioonia. Se kehittää ja valmistaa ensiluokkaisia renkaita Euroopassa tytäryhtiöidensä kautta. Renkaita myydään kaikkialle Eurooppaan, myös Itä-Eurooppaan, 20 myyntiyhtiön ja muiden kanavien kautta. Tuotteita viedään myös Euroopan ulkopuolelle, muun muassa Japaniin.

Kuva: Battlax BT-003 Racing -kilparengas
Kuva: BATTLAX BT-003 FRONT SIDE VIEW