BTJ Finland OyBTJ Finland Oy

BTJ Finland on nyt Kirjastopalvelu

BTJ Finland Oy on muuttanut nimensä Kirjastopalvelu Oy:ksi. Nimen palauttaminen alkuperäiseen muotoonsa tuli ajankohtaiseksi yrityksen palattua suomalaisomistukseen. Nimenmuutoksen yhteydessä uudistettiin myös logo ja yritysilme.

- Kirjastopalvelu kertoo nimensä mukaisesti liiketoimintamme ytimen. Palvelemme kirjastoja. Pitkäaikainen yhteistyö ja luottamuksellinen asiakassuhde kirjastojen kanssa ovat vahvuuksiamme, toteaa Kirjastopalvelun toimitusjohtaja Katriina Jaakkola.

Kirjastopalvelu perustettiin vuonna 1961. Suomen Kirjastoseura, Kansanvalistusseura ja kirjastoalan aatteelliset yhdistykset perustivat Kirjastopalvelun tarjoamaan palveluja yleisille kirjastoille.

Ruotsalainen BTJ Group -konserni osti Kirjastopalvelun vuonna 1995. Takaisin suomalaisomistukseen se siirtyi, kun Booky.fi Oy osti enemmistön BTJ Finlandin osakkeista tammikuussa 2017. Yrityksen muita omistajia ovat edelleen Suomen Kirjastoseura sekä Helsingin kulttuurin ja vapaa-ajan toimialan henkilökunta-JHL ry.

Kirjastopalvelu on Suomen monipuolisin kirjastomateriaalien ja -palveluiden toimittaja. Lisäksi yritys välittää peruskoulujen oppimateriaaleja kunnille. Kirjastopalvelun osana toimii kirjakustantamo Avain, joka julkaisee kotimaista tietokirjallisuutta, lastenkirjoja sekä laajan valikoiman selkokirjallisuutta. Kirjastopalvelu on osa Booky Groupia, johon kuuluu myös Booky.fi Oy ja Porvoon Kirjakeskus Oy.

Lisätietoja

Kirjastopalvelu Oy, toimitusjohtaja Katriina Jaakkola, katriina.jaakkola@kirjastopalvelu.fi, puh. 050 3717177

www.kirjastopalvelu.fi

BTJ Finland Oy
Väinö Tannerin tie 3

09 5840 440http://www.btj.fi/

BTJ Finland Oy on yleisten kirjastojen aineistonvälityksen markkinajohtaja. Yritykseen kuuluvat myös kirjastokalusteita ja -tarvikkeita myyvä BTJ Pro sekä kirjakustantamo Avain. Lisäksi BTJ välittää koulukirjoja peruskouluille. Suomen Kirjastoseura omistaa yrityksestä 10 prosenttia.

BTJ Finland Oy on osa Booky Groupia, johon kuuluu myös Booky.fi Oy ja Porvoon Kirjakeskus Oy.