BURGER KING® LAAJENTAA KOTIINKULJETUSTA JA JAKAA 100 ILMAISTA WHOPPERIA

BURGER KING ®-hampurilaisravintolaketju laajentaa toukokuussa yhteistyötä ravintolaruoan tilaus- ja kuljetuspalvelu Woltin kanssa. Kotiinkuljetusalue kattaa jatkossa uusina paikkakuntina Vantaan Tikkurilan, Turun, Tampereen ja Oulun keskusta-alueet. Lisäksi Helsingin kuljetusaluetta laajennetaan. Laajennuksen kunniaksi ensimmäiset 100 tilaajaa saavat ilmaisen WHOPPER®-aterian.

BURGER KING® -ketju ja Wolt-kuljetuspalvelu laajentavat yhteistyötään tiistaina 29.5.2018 klo 16 alkaen. Alun perin vuoden 2018 tammikuussa lanseerattu yhteistyö kattaa jatkossa Helsingin lisäksi Vantaan, Turun, Tampereen ja Oulun kaupungit. Laajentuessaan BURGER KING® -ravintoloita on Wolt-kuljetuspalvelussa yhteensä kahdeksan. Helsingissä ravintolat ovat Meilahti, Ruoholahti, Mannerheimintie sekä uutena Itis. Muiden kotiinkuljetusravintoloiden sijainnit ovat: Tikkurilan Dixi, Tampereen Hämeenkatu, Turun kauppakeskus Hansa ja Oulun Rotuaari.

Tammikuussa BURGER KING® -ketjussa käyttöön otettu kotiinkuljetuspalvelu on toiminut erinomaisesti ja ketjujohto on sitoutunut myyntikanavan kehitykseen.

-Digitaalisten myyntikanavien käyttäminen on nykyaikaa ja palvelee tiettyjen asiakasryhmien tarpeita perinteistä palvelumallia paremmin. Osa asiakkaista tietysti haluaa edelleen perinteistä palvelua, mutta meidän tehtävämme on tarjota jokaiselle se paras kanava asioimiseen. Tämän vuoksi strategiamme keskiössä on digitaalisten myyntikanavien kehittäminen, kertoo ketjujohtaja Tomi Söderström.

Wolt on vuonna 2014 perustettu suomalainen teknologiayritys, jonka mobiilisovelluksen kautta voi tilata ravintolaruokaa ennakkoon joko noudettavaksi tai kotiinkuljetuksena. Wolt tarjoaa ruoan tilaus- ja kuljetuspalveluita Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Liettuassa, Latviassa, Unkarissa ja Georgiassa.

BURGER KING® -ketju on tänä vuonna panostanut moderneihin myyntikanaviin. Wolt-kuljetuspalvelun lisäksi ketjussa on otettu käyttöön itsepalvelukassat, joita on testattu kauppakeskus Sellossa, Espoossa.

-Olemme tämän vuoden aikana testanneet kotiinkuljetusta ja itsepalvelukassoja hyvällä menestyksellä. Asiakkailta saatu palaute on ollut erittäin positiivista ja uusille myyntikanaville asetetut tavoitteet ovat ylittyneet. Tulemme loppuvuoden aikana lisäämään myös itsepalvelukassojen määrää ravintoloissamme, kehityspäällikkö Olli Mäkäräinen linjaa.

Vuonna 1954 Yhdysvalloissa perustettu BURGER KING® on tunnettu liekillä grillatuista hampurilaisistaan, jotka valmistetaan asiakkaiden toiveiden mukaan. Maailman toiseksi suurin hampurilaisravintolaketju erottuu kilpailijoistaan myös juomapuolella. BURGER KING® -ravintoloissa virvoitusjuomia saa juoda niin paljon kuin haluaa, ja lisäksi ravintoloissa tarjoillaan myös olutta. Ravintolaketju on laajentunut Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti; neljän ensimmäisen toimintavuotensa aikana ketju on avannut yhteensä 42 ravintolaa ja vuoden 2018 aikana ketjun tavoitteena on avata yli 15 uutta ravintolaa.

Lisätiedot:
Tomi Söderström, ketjujohtaja BURGER KING®, Restel Fast Food Oy,
+358 50 355 0242, tomi.soderstrom@restel.fi

Olli Mäkäräinen, kehityspäällikkö BURGER KING®, Restel Fast Food Oy,
+358 40 630 3140, olli.makarainen@restel.fi

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan yritys, johon kuuluu noin 170 ravintolaa, työllistäen  yli 4000 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Buffet-, Shell HelmiSimpukka-, Grilsson-, Martina-, O' Learys- Wanha Mestari- Hemingway's -ravintolat sekä Tapahtumaravintolat.www.restel.fi