BURGER KING® LAHJOITTI LÄHES 40 000 KASVISPIHVIÄ HURSTINAPU RY:LLE JA DIAKONISSALAITOKSELLE

Koronaviruksen aiheuttamasta poikkeusajasta johtuen pikaruoka-alalla on nyt raaka-aineita enemmän kuin kysyntää. Ruoka-avun tarve on kuitenkin kasvanut, ja auttamiseen osallistuakseen Burger King lahjoittaa yhteensä 38 500 Rebel Whopperin kasvispihviä Sini Hurstille ja Diakonissalaitoksen Hoiva Oy:lle.

Vuoden 2019 lopussa Suomessakin lanseerattu kasvis-Whopper sai kasvisruokailusta kiinnostuneet asiakkaat liikkeelle, mutta koronaviruksesta johtuen osa Burger Kingin ravintoloista jouduttiin sulkemaan maaliskuussa. Yli jääneille kasvispihveille löytyi kuitenkin tärkeä lahjoituskohde Sini Hurstin johtamasta Hurstinapu ry:stä ja Diakonissalaitoksen asunnottomien palvelusta.

”Näinä poikkeuksellisina aikoina Burger King haluaa olla mukana auttamassa ruoka-apua tarvitsevia. Hurstinapu ry ja Diakonissalaitos tekevät tärkeää työtä Suomessa, ja niiden rooli on nyt erityisen merkittävässä asemassa.” -Siru Kalpio, ketjujohtaja, Burger King Suomi

Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry on perustettu vuonna 1983. Se jakaa erityisesti ruoka- ja vaateapua. Vuodesta 2019 yhdistystä on johtanut Sini Hursti, jolle Burger King lahjoittaa 36 000 kasvispihviä.

Ruokajakelua tekevälle Diakonissalaitoksen Hoiva Oy:n asunnottomien palveluun Burger King lahjoittaa 2500 kasvispihviä.

Siru Kalpio, ketjujohtaja, Burger King Suomi

Restel Oy on suomalainen ravintola-alan yritys, johon kuuluu noin 170 ravintolaa, työllistäen  yli 4000 ravintola-alan ammattilaista. Restelin ravintoloita ovat BURGER KING®-, Taco Bell-, Rax Buffet-, Shell HelmiSimpukka-, Grilsson-, Martina-, O' Learys- Wanha Mestari- Hemingway's -ravintolat sekä Tapahtumaravintolat.www.restel.fi